مصائب داوطلبان زلزله‌زده آزمون وکالت ۹۶

مصائب داوطلبان زلزله‌زده آزمون وکالت ۹۶

روزهای پر اضطراب داوطلبان ایلامی و کرمانشاهی آزمون وکالت

نویسنده: مونا زنده دل

پایگاه خبری اختبار- زلزله هولناک شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه، که مرگ‌بارترین زلزله سال ۲۰۱۷ لقب گرفت، در شرایطی جان و خانمان مردم استان‌های غربی کشور را ویران کرد که تنها چند روز تا آزمون سرنوشت‌ساز وکالت فاصله داریم.

به گزارش پایگاه خبری اختبار، آزمون وکالت سال ۱۳۹۶، روز جمعه ۳ آذر در کانون‌های وکلای سراسر کشور برگزار می‌شود، اما بسیاری از داوطلبان استان‌های غربی کشور، به‌ویژه کرمانشاه و ایلام، در شرایط نامساعدی قرار دارند؛ بعضی، عزیزان خود را از دست داده و آواره شده‌اند و بعضی دیگر با اضطراب و شرایط بی‌ثبات روحی دست‌به‌گریبان‌اند.

بعضی از وقوع دوباره‌ی حادثه در هنگام آزمون نگران‌اند و آن‌ها که در کانون‌های دیگر همچون کانون مرکز ثبت‌نام کرده‌اند، حیران‌اند که پس از این فاجعه، چگونه راهی شهری دیگر شوند.

این در حالی‌ست که برگزاری سراسری آزمون و تعداد زیاد شرکت‌کنندگان از یک‌سو، و برنامه‌ریزی‌هایی که پیش از این از سوی کانون‌های وکلا و سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است از سوی دیگر، امکان به‌تعویق انداختن آزمون وکالت ۹۶ را دور از ذهن می‌نمایاند.

البته باید خاطرنشان کرد که رخ‌دادن حوادث غیرمترقبه در آستانه آزمون وکالت، پیش از این نیز سابقه داشته است؛ برای مثال آزمون وکالت سال ۱۳۹۰ کانون وکلای دادگستری گیلان به دلیل بارش برف سنگین و غیبت گروه کثیری از داوطلبان، لغو و مجدداً برگزار شد.

بهمن کشاورز، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا، در ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در گفت‌وگو با ایسنا، جزییات برگزاری مجدد آزمون وکالت را چنین تشریح کرده بود:

«فقط در یک مورد و آن هم نتیجه‌ آزمون کانون وکلای استان گیلان است که درصدد هستیم این آزمون را مجدداً برگزار کنیم؛ به علت اینکه در آزمون این استان به دلیل بارش برف به طور غیر عادی تعداد زیادی از داوطلبان با تأخیر رسیدند و آزمون این استان غایبان زیادی داشت. بر همین اساس با مذاکراتی که با سازمان سنجش انجام دادیم مقرر شد که آزمون در این استان مجدداً برگزار شود؛ البته از آنجا که بعضی از شرکت‌کنندگان در آزمون ابتدایی در این استان معترض شده بودند که آزمون را به نحو احسن داده‌ایم و امکان دارد در ‌آزمون بعدی ضعیف‌تر عمل کنیم و به دلیل اینکه عدالت بین همه‌ افراد رعایت شود، قرار است آزمون کانون وکلای استان گیلان فقط با حضور کسانی که برای این آزمون ثبت نام کرده بودند، بار دیگر برگزار شود.»

امید است امسال نیز کانون‌های وکلای دادگستری که با مدیریت شرایط ِ پیش‌بینی‌نشده بیگانه نیستند و از نخستین ساعات وقوع فاجعه اخیر، دست یاری به سوی هم‌وطنان داغ‌دیده‌ی خود دراز کردند، برای برگزاری عادلانه آزمون وکالت تدبیری بیندیشند.

باشد که در این روزهای سرنوشت‌ساز، قلب مجروح داوطلبان زلزله‌زده آزمون وکالت اندکی آرام بگیرد.

 

 

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۱۴۱ دیدگاه ها

  1. این آزمون عدالت هست.اگر حتی در این شرایط بحرانی نتونیم عدالت برای هموطنان کرمانشاهیمون رعایت کنیم در مراحل بعدی چه کار خواهیم کرد؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

  2. با سلام
    اگه مسئولان اسکودا به فکر ما بچه های غرب بودند اگه میدونستن ما اهالی ایلام سه شب توو خیابونها و کوههای اطراف بدون وسایل گرمایشی بدون چادر با سرمای صفر درجه به صبح رسوندیم. اگه میدونستن هر لحظه استرس وقوع زلزله چه طعم تلخی داره چه اثری روی روان داوطلب میذاره اگه میدونستن تحمل فشار روحی ناشی از زلزله حتی اگه خسارت جانی وارد نشده باشه چقد میتونه در نتیجه آزمون مؤثر باشه اگه … اگه …. حتما چاره ای اندیشیده می‌شد. فشار روحی روانی این حادثه اونقدر زیاده که واژه‌ توان توصیف نداره. اگه قرار بر اخذ تصمیمی بود حتما تا الآن اعلام می‌شد. امیدی جز بخدا نداریم. ما فراموش شدگانیم عزیز. ولی اینکه داوطلبان سایر شهرها ما رو فراموش نکردن نعمت بزرگیست از همه‌ی شما ممنونیم.
    ساعی باشید و مانا.

    1. سلام برادر عزیز.خدا به بازماندگان این حادثه صبر عطا کند.من شما را درک میکنم چرا که ما هم در سال۸۵در استان لرستان دچار حوادث قهریه شدیم که باعث از دست دادن تعداد زیادی از هم وطنانمان شد و خود ما هم تا یک ماه آواره بودیم

  3. تقاضامندیم باتوجه به این حادثه و اینکه دراذرماه چندین ازمون درحال برگزاری می باشد توسط ارگان های مختلف تاریخ ازمون وکالت به تعویق بیافتد دراوایل دی ماه سال جاری .

  4. لطفا آزمون رو برای کرمانشاه به مدت معقولی به تاخیر بندازید .با وجود هیچ مشکلی همه شرکت کنندگان تا حد زیادی استرس دارند چه برسه به این که هم عزیزانتو از دست بدی هم آواره بشی هم زندگیتو از دست بدی واقعا بی انصافیه محض که این بچه ها تو این شرایط بحرانی یک هفته ازمون به این مشکلی بدهند.

  5. سلام خدمت عزیزان. به نظر بنده هم بهتره ازمون دیرتر برگزار بشه .اگر اشتباه نکنم ازمون ارشد ۹۵بود که به علت سرما یه هفته دیر تر برگزارشد

  6. عدالت باید رعایت شود چون ما کردها خیلی وقت ها به نام عدالت از خیلی چیزها گذشتیم..ما کردهای مازندران هم با این که مطالعه داشتیم برای ازمون.. اما با این خبر دلخراش تمرکزمون رو از دست دادیم و بیشتر پیگیر اخبار هستیم..امشب صدای تیشه از بیستون نیامد…شاید به زیر اوار فرهاد رفته باشد..کرماشانم دیار قشنگم دردت به جانم.

  7. درود به شما دوستان و چقدر خردمندانه هست که اسکودا و سازمان سنجش هم با تاخیر انداختن آزمون وکالت ابراز همدردی با هم میهنان زلزله زده را نشان بدن و همبستگی ملی را بیشتر ایجاد کنن و چه خوبه بتونیم این موضوع را به وسیله ای به اسکودا گوشزد کنیم سپاس

  8. با سلام.اینکه ازمون برای کانون کرمانشاه با تاخیر برگزار شود ممکن است این مشکل و سوتفاهم پیش بیاید که سطح سوالات بین دو ازمون متفاوت خواهد بود. پس اگر تاریخ ازمون وکالت به تاخیر بیفتد و ازمون اواخر اذر ماه برگزار شود به نفع همه داوطلبان خوهد بود. با تشکر فراوان

  9. با سلام
    از مسئولین تقاضا داریم با توجه به اینکه هنوز مقدمات آزمون فراهم نشده تاریخ آزمون را دز سرتاسر کشور اواخر
    آذر ماه بینذازند تا هم وطنان زلزله زده از نظر روحی جای خود را بگیرند وبا روحیه بهتر همراه سایر هم وطنان
    در آزمون شرکت کنند
    با تشکر

  10. البته بنا به یه پیشنهاد که فکر میکنم عادلانه باشه و حق برخی دیگه ضایع نشه..فکر کنم اگه کانون‌وکلا تاریخ ازمون رو اندکی به تاخیر بندازه منصفانه تره.چون با برگذاری یه ازمون جدید ممکنه تعدادی نارضایتی اعلام‌کنن.همانطور که‌در متن اشاره شد..این نظر شخصیه منه در کل تصمیم گیرنده اسکودا و سازمان سنجشه ..انشالله که‌خداوند به همه عزیزان مصیبت دیده صبر عطا کنه .و‌من به نوبه خود به عنوان یک خوزستانی همدردی خودم رو از این طریق اعلام میکنم…با تشکر

  11. احسنت،واقعا من به شخصه از فردای روز حادثه به همین فکر بودم، کانون‌وکلا باید براین این عزیزان چاره اندیشی کند ،و همچون ارگان ها و نهادهای دیگر دست یاری به سوی این عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا