مصاحبه با ولی انتظارریحانی رتبه ۳ در آزمون قضاوت ۹۶

اختصاصی پایگاه خبری اختبار:

مصاحبه آقای ولی انتظارریحانی رتبه ۳ آزمون قضاوت ۹۶

پایگاه خبری اختبار- ولی انتظارریحانی، متولد ۱۳۶۰ و رتبه ۳ آزمون قضاوت سال ۹۶ است که پس از یک تأخیر ۱۰ ساله از تاریخ اخذ مدرک دیپلم، به سراغ رشته حقوق آمده است.

او که مدرک کارشناسی‌اش را در سال ۱۳۹۵ از دانشگاه علمی کاربردی قوه‌قضاییه تبریز گرفته است، درباره سابقه شرکتش در آزمون‌های حقوقی چنین می‌گوید:

 در همان سال ۹۵ در آزمون‌‌های قضاوت و وکالت شرکت کردم؛ در مرحله تستی آزمون قضاوت پذیرفته شدم، اما در آزمون وکالت کانون وکلای آذربایجان شرقی با رتبه ۹۵ قبول نشدم، با این وجود ناامید نشدم وتصمیم گرفتم امسال حتماً شرایطم را بهتر کنم و امسال نیز مجدداً، در هر دو آزمون وکالت و قضاوت شرکت کردم و رتبه ۱۲ را در آزمون وکالت کانون وکلای آذربایجان شرقی و رتبه ۳ را در آزمون قضاوت، کسب کردم.

من از ابتدا رشته حقوق را دوست داشتم و با تاخیر ۱۰ ساله از تاریخ اخذ دیپلم شروع به خواندن رشته حقوق کردم. به‌نظر من حقوق تنها رشته‌ای است که اگر عاشقش باشی می‌توانی به آرزوهایت برسی. در سایر رشته‌ها وقتی درس را تمام می‌کنید باید منتظر استخدام باشید اما در رشته حقوق اگر واقعا مطالعه کنید سرنوشت خودتان دست خودتان است. هیچ‌وقت اضطراب نداشتم و همیشه زمزمه می‌کردم که باید قبول بشوم آن‌هم با رتبه خوب و همیشه به خودم ایمان داشتم.

رتبه ۳ آزمون قضاوت و ۱۲ آزمون وکالت سال ۹۶، درباره انتخاب بین قضاوت و وکالت گفت: انتخاب سختی است ولی در کل اگر بخواهم تصمیم بگیرم وزنه وکالت بر قضاوت برایم سنگینی می‌کند، اگرچه امکان دارد قضاوت را بر وکالت ترجیح بدهم.

آقای انتظارریحانی برای کسب این موفقیت‌ها صرفاً بر مطالعات خودش تکیه داشته می‌گوید: من از خدمات هیچ مؤسسه‌ آموزشی‌ای بهره نگرفتم و بیش از همه، بر مطالعه و پایه قوی دوره کارشناسی‌اشم تکیه کردم، چون در آن دوره فقط به جزوه‌های درسی اکتفا نکرده بودم.

در دوره آمادگی برای آزمون‌ها، شغل ثابتی نداشتم. تقریباً می‌شود گفت مطالعه مفیدم از اول تیر ۹۶ شروع شد و اوج مطالعه‌ام از مهرماه همین سال بود. اوایل فقط درس تجارت برایم قدری مشکل بود که آن را هم توانستم با مطالعه دقیق حل کنم.

این رتبه برتر آزمون‌های حقوقی، منابع مطالعاتی خود را این‌گونه شرح می‌دهد:

– حقوق مدنی: قانون مدنی در نظم حقوقی دکتر کاتوزیان، کتاب‌های مدنی سه و چهار و پنج دکتر صفایی.
– تجارت.کتاب اسناد تجاری (جلد سوم) دکتر کاویانی، جلداول و چهارم کتب حقوق تجارت دکتر اسکینی و کتاب شرکت‌های تجاری دکتر پاسبان.
– آیین دادرسی مدنی: سه جلد کتبِ آیین دادرسی مدنی (بنیادین) دکتر شمس.
– حقوق جزا: شرح آزمونی احمد غفوری، جرایم علیه اموال دکتر میرمحمد صادقی، در صورت نیاز جلد دوم و سوم دکتر اردیبلی ِ
– آیین دادرسی کیفری: کتاب نکته‌های دکتر خالقی.

منابع من بیشتر در طول دوران کارشناسی بود که می‌خواندم. ولی دوستان هر منبعی که می‌خواهند مطالعه کنند فقط سعی داشته باشند از تعدد منبع اجتناب نمایند و تا موضوعی را یاد نگرفته‌اند سراغ موضوع دیگر نروند و همچنین توصیه من به داوطلبان این است که هیچ‌وقت استرس نداشنه باشید و همیشه به خودتان ایمان داشته باشید. منابع بنده صرفاً بر اساس پایه علمی خودم بود.

در آخر از خانواده عزیزم، دوستان مهربانم و اساتید دلسوزم در دوره کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی قوه‌قضاییه تبریز و در دوره کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد واحد اهر قدردانی می‌کنم.

کارنامه آقای ولی انتظار ریحانی رتبه ۳ آزمون قضاوت ۱۳۹۶

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. ایول آقا ولی نشون دادی که خواستن توانستن است.باعث افتخار دانشگاه شهید قدوسی هستی.امیدوارم موفق باشی

  2. درود بر شما ان شا الله در همه مراحل زندگی موفق باشید… ازدستگاه قضایی با این وضعیت بهتر از این هم انتظار نیست… شمایک بانوی نمونه هستید… دوباره تلاش کنید… پرنده را نمی توان متوقف کرد… در پناه حق

  3. تبریک بسیار به شما ، پیام شما سرشار از صداقت بود.و امیدوارم که دوستانی که قصد شرکت در ازمون را دارند از این سخنان بهره ببرند.

    1. فعلا قضاوت مراحل بعدی گزینشی زمانبر هسنشِ. احتمال زیاد قضاوت بره. البته ازمون های زیادی شرکت کردن که قبول شدنِ. انشاالله شما و بقیه دوستان هم موفق و قبول بشن..

  4. این چه تاریخی برای ازمون مشخص کردن بچه هی ارشد که تا۱۴ بهمن مشغول ارائه مقاله یا انتخاب واحد اند یعنی ۲هفته وقت دارن بابام بیایین اعتراض کنیم بندازن وسط اسفند به خدا این اخر بی عذالت

  5. سلام تبریک میگم من رتبه یک قضاوت شوراهاسال ۹۶ شدم کارشناسی ارشد معدل الف بودم دوره کارشناسی معدل الف بودم اما متاسفانه مصاحبه مرا مردود کردند خیلییییییییییی ناامید شدم از زندگی از دنیا از همه ……….تو رو خدا راهنماییم کنید

    1. سلام
      آفرین به شما
      تا حدودی درکتون میکنم
      این مسئله نقطه عطف مثبتی در زندگی شما میتونه باشه به سمت ی هدف و راه والاتر
      آرزوی موفقیت دارم واستون

      1. سلام.آفرین به شما.قطعا توان علمی شما بالا بوده که این رتبه رو کسب کردین.قضاوت همینه دیگه شما با رتبه ۱ قبول نمیشین کسی با رتبه ۴۰۰۰ قبول میشه.اصلا هم علمی ملاک نیست.شاید اگر شما تا مرحله آخر رو میرفتین اونوقت توی تحقیات بهتون گیر میدادن.بهتره برای آزمون وکالت تلاش کنید و اونجا رتبه یک بشید و ثابت کنید که بهترین هستید و نیازی به مصاحبه و تحقیقات هم نداره دیگه.شاید بگید علاقه داشتید به قضاوت ولی بعضی وقتا صرف علاقه شما فایده نداره و بهتره به سیستمی که شما رو با این سطح علمی پس میزنه شما هم اون رو پس بزنید و علاقتون رو نسبت بهش سرکوب کنید و یک وکیل خوب و درجه یک بشید.انشاله شاهد موفقیتتون در آزمون وکالت باشیم.

    2. سلام با ابراز تأسف صمیمانه علت ردّتون رو براتون گفتند؟!!؟ گرچه رتبه یک دیگه باید بوسید و گذاشت رو چشم جامعه حقوقی کشور که سرشار از معلومات و اطلاعات هستش، زیاد سخت نگیرین انشاءالله تو مراحل زندگیتون موفق باشین، خیلی متأثر ومتأسف شدم.

  6. درود و تبریک به دایی عزیزم آقای ولی انتظار ریحانی که با توجه به همه سختی های که کشید خواستن را توانستن کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا