معاون سازمان ثبت: در سال آینده باید دو آزمون سردفتری برگزار کنیم

پایگاه خبری اختبار- معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به اینکه آزمون سال ۱۴۰۲ با تاخیر و در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، اگر قانون تغییری نکند، در سال آینده باید دو آزمون سردفتری برگزار کنیم.

به گزارش  اختبار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید صادق سعادتیان معاون سازمان ثبت اسناد علت تاخیر در برگزاری آزمون سردفتری سال ۱۴۰۲ را افزایش بی سابقه پذیرفته شدگان آزمون سال ۱۴۰۱ دانست و توضیح داد: بعد از تصویب قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، اولین آزمون سردفتری در آذر سال ۱۴۰۱ برگزار شد که با توجه به حذف ظرفیت گذاری، حدود ۹۵۰۰ نفر در این آزمون پذیرفته شدند.

کتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی هوشیار

کتاب جامع قوانین ثبت سیاوش هوشیار

تاخیر در ثبت نام آزمون سال ۱۴۰۲ به دلیل ساماندهی پذیرفته شدگان ۱۴۰۱

وی افزود: ما برای اولین بار با این تعداد پذیرفته شده روبه رو می‌شدیم؛ لذا ساماندهی این تعداد و همچنین فرایند‌های اداری و طراحی دوره‌های کارآموزی وقت زیادی از ما گرفت. در نتیجه ثبت نام آزمون سال ۱۴۰۲ به تاخیر افتاد.

سعادتیان گفت: با توجه به اینکه تجربه آزمون سال ۱۴۰۱ را داریم و کار‌ها منظم‌تر شده بلافاصله بعد از برگزاری آزمون سال ۱۴۰۲ که در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، فرایند آزمون بعدی آغاز و تا پایان سال ۱۴۰۳ یک آزمون دیگر برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

معاون امور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان تاکید کرد: هرچند به این نحوه جذب سردفتر انتقاداتی داریم، اما تا زمانی که قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار پابرجاست، به اجرای کامل آن پایبندیم.

منبع: صدا و سیما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    الان هنوز هم مشکل ثبت نام برای افراد زیر ۲۴ سال برای آزمون وجود داره؟
    ما همه سریال خریدیم خواهشاً پیگیری بفرمایید ، الان تو دفترچه هم گفته شرط سنی در بدو اشتغال باید ۲۴ سال باشه ، ولی واقعا سازمان سنجش داره اذیت میکنه

  2. واقعا اگر اجراشود گامی بلند برای رفع انحصار وهمچنین موجب دلگرمی هرچه بیشتر جوانان تحصیل کرده به نظام اسلامی و ایران عزیز خواهد شد

    1. وقتی دفتر تحویل گرفتند یک میلیارد هزینه کردند ولی حتی نتونستند کرایه دفتر در بیارند موجب یاس ناامیدی و دلسردی بیشتر خواهند شد. التماس تفکر دارم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا