معرفی کتاب محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق

منبع مقررات دفاتر ازدواج و طلاق با آخرین تغییرات

کتاب محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق تدوین سیاوش هوشیار منبع بروزترین قوانین و مقررات دفاتر ازدواج و طلاق همراه با حاشیه نویسی توضیحی و تنقیحی دقیق می‌باشد. از ویژگی بارز این اثر بروز بودن کلیه قوانین و مقررات دفاتر ازدواج و طلاق است که اخیرا تغییراتی داشته اند (به ویژه نظام نامه دفاتر ازدواج و طلاق).

محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق با توجه به دو کاستی (کهنگی متون حقوق ثبت و فقدان نگاه تخصصی به حقوق دفاتر ازدواج و طلاق)، محتوایی جامع و مفید گردآوری شده است. به همین جهت هم برای دانشجویان و داوطلبان آزمون سردفتری ازدواج و طلاق باشد و هم به کار سردفتران و شاغلان در دفاتر ازدواج و طلاق بیاید.

کتاب حاضر علاوه برا ارائه مواد قوانین و مقررات دفاتر ازدواج و طلاق به حاشیه نویسی دقیق قوانین مرتبط، آرای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عدالت اداری، نظریات مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه و بخشنامه های ثبتی مرتبط پرداخته است.

عنوان این کتاب «محشای منقح » انتخاب شده است، چون در حاشیه نویسی بر تنقیح قوانین و مقررات تمرکز داشته است. به عنوان یک مزیت میتوان گفت این روش در مقایسه با حاشیه نویسی علمی یا مبتنی بر دکترین از قابلیت استناد پذیری بیشتری برخوردار است.

کتاب حاضر توسط تیم تخصصی تدوین و گردآوری قوانین و مقررات، با آخرین تغییرات و الحاقات گردآوری و تنقیح شده است. در این کتاب سعی شده، به طور مستقل و خاص و با محوریت دفاتر ازدواج و طلاق به بحث پرداخته شود.

دانلود نمونه صفحات محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق هوشیار

در تنظیم تنقیحی مطالب کتاب، «نظامنامه دفاتر ازدواج و طلاق» مصوب ۱۴۰۱ به عنوان محور در نظر گرفته شده است. «نظامنامه دفاتر ازدواج و طلاق» علاوه بر اینکه بسیار جدید و روزآمد است، خاص ترین مقرره حقوقی راجع به دفاتر ازدواج وطلاق است.

از آنجا که نظام نامه دفاتر ازدواج و طلاق جدید مصوب سال ۱۴۰۱ می‌باشد، در مطالعه این مصوبه دقت کنید که مصوبات گذشته آن را مطالعه نکنید. کتاب محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق کاملا منطبق بر نظامنامه بسیار جدید می‌باشد.

همچنین در کتاب به بخش های مرتبط از قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۵۴و آیین نامه آن مصوب ۱۳۹۹ و همچنین قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱ با رعایت ایجاز پرداخته شده است.

منبع آزمون سردفتری ازدواج و طلاق

مقررات دفاتر ازدواج و طلاق یکی از مواد مهم آزمونی (ضریب ۳)، آزمون جذب سردفتر ازدواج و طلاق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌باشد. کتاب محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق مباحث این ماده امتحانی را کامل پوشش می‌دهد. همانطور که گفته شد، مهمترین مقرره دفاتر ازدواج طلاق با عنوان «نظامنامه دفاتر ازدواج و طلاق» در سال ۱۴۰۱ تصویب شده است که کتاب حاضر براساس این مصوبه بسیار جدید تدوین شده است.

داوطلبان آزمون سردفتری ازدواج و طلاق باید توجه داشته باشند که ماده امتحانی آزمون سردفتری ازدواج و طلاق «مقررات دفاتر ازدواج و طلاق» می‌باشد. این ماده امتحانی مربوطه به قوانین و مقررات دفاتر ازدواج و طلاق می‌شود، نه قوانین و مقررات حقوق مدنی ازدواج و طلاق که ارتباطی به دفاتر و ثبت ازدواج و طلاق ندارد. این کتاب از معدود کتبی می‌باشد که کاملا با تمرکز به دفاتر ازدواج و طلاق (برخلاف عمده کتب دیگر متمرکز بر قوانین حقوق مدنی ازدواج و طلاق هستند) تهیه شده است و به خوبی نیاز داوطلبان آزمون سردفتری ازدواج و طلاق را پوشش می‌دهد.

منبع اختبار و مصاحبه سردفتری ازدواج و طلاق

بطور معمول قبول شدگان آزمون کتبی بیشتر از نیازمندی سازمان ثبت اسناد و املاک اعلام می‌شود. پذیرفته شدگان آزمون کتبی پس از گزینش و مصاحبه و انجام دوره های کارآموزی و امتحان اختبار موفق به دریافت پروانه سردفتری ازدواج و طلاق می‌شوند. در نتیجه پذیرفته شدگان برای روند دریافت پروانه نیازمند آگاهی دقیق قوانین و مقررات دفاتر ازدواج و طلاق هستند.

کتاب محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق با حاشیه نویسی دقیق می‌تواند نیازمندی پذیرفته شدگان این آزمون را به خوبی پوشش می‌دهد. خصوصا که در دوران کارآموزی آشنایی با قوانین و مقررات دفاتر ازدواج و طلاق بروز و روزآمد بسیار مهم می‌باشد.

مناسب سردفتران و دفتریاران دفاتر ازدواج و طلاق

کتاب حاضر به طور مستقل و با محوریت دفاتر ازدواج و طلاق با آخرین تغییرات و الحاقات حاشیه نویسی شده است. همچنین در سال های اخیر تغییرات در قوانین و مقررات دفاتر ازدواج و طلاق وجود داشته که این کتاب از این نظر بروز و دقیق تدوین شده است. در نتیجه این کتاب برای سردفتران و دفتریاران شاغل در دفاتر ازدواج و طلاق نیز مفید خواهد بود.

همچنین به دلیل ارجاعات دقیق به آرای وحدت رویه، نظریات مشورتی و بخشنامه های ثبتی در حاشیه نوسی کتاب، سردفتران و دفتریاران بدون نیاز به مراجعه منابع دیگر نیازمندی های خود را در دسترس خواهند داشت.

محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق هوشیار
کتاب محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق سیاوش هوشیار منبع مقررات دفاتر ازدواج و طلاق منبطق بر نظامنامه دفاتر ازدواج و طلاق مصوب ۱۴۰۱

جهت سفارش کتاب محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق نوشته سیاوش هوشیار از طریق لینک زیر اقدام کنید.

همچنین می‌توانید با شماره‌تلفن ۰۲۱۶۶۴۱۳۲۸۰ تماس بگیرید.

سفارش کتاب محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا