معنای عبارت «ذخیره در استان انتخابی» در کارنامه آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

پایگاه خبری اختبار-با انتشار نتایج شرکت‌کنندگان آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰، به جز «قبول» و «مردود»، وضعیت «ذخیره» نیز در کارنامه گروهی از داوطلبان درج شده است.

به گزارش اختبار، کارنامه اولیه مرحله تستی آزمون سال ۱۴۰۰ مرکز وکلای قوه قضاییه روز اول دی منتشر شد و برخی داوطلبان با عبارت «ذخیره در استان انتخابی» در کارنامه خود روبرو شدند.

تاکنون از سوی مرکز وکلای قوه قضاییه اطلاعیه رسمی‌ای درباره این عبارت و وضعیت این دسته از داوطلبان منتشر نشده اما بر اساس پاسخ‌های غیررسمی که از برخی حساب‌های کاربری مرتبط با مرکز در اینباره اعلام شده، این افراد هم به مرحله دوم (مصاحبه شفاهی) دعوت می‌شوند و می‌بایست روز ۵ دی مانند افراد قبول‌شده برای طی مراحل تکمیل اطلاعات به سایت مرکز مراجعه کنند.

علت درج عبارت «ذخیره» در کارنامه این افراد این است که علی‌رغم کسب نصاب قبولی، تزار بالایی نداشته‌اند و داوطلبان دیگر آن استان، تراز بالاتری کسب کرده‌اند به همین علت، ذخیره‌ها نیز به مصاحبه دعوت می‌شوند تا نهایتا بر اساس نمره کسب شده در مصاحبه آزمون تستی، تکلیفشان مشخص شود.

البته علی‌رغم این توضیحات همچنان موضوع مبهم به نظر می‌رسد و نیاز است مرکز وکلای قوه قضاییه با صدور اطلاعیه دقیقی، جزییات و معیارهای پذیرش افراد را اعلام کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. جهت اطلاع دوستانی که به عنوان “ذخیره”در مرحله کتبی پذیرفته شده اند:
    تبصره ماده ۱۳ ایین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ مقرر می دارد:
    تبصره ـ افرادی که اسامی آنها به عنوان ذخیره اعلام میگردد باید در آزمون مجددی که از طرف مرکز اعلام میشود شرکت نمایـند و
    پس از موفقیـت در آزمون مجدد از آنها مصاحبـه شفاهـی بعمل میآید

  2. فکر می کنم مربوط به طرح تسهیل مجوز های کسب و کار باشه ، برای کسانی که ۷۰ درصد میانگین را کسب کرده باشند ، که داره به قانون تبدیل می شه ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا