منابع آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- یکی از ملاک های اصلی قبولی داوطلبان در آزمون استخدامی اجرایی ۱۴۰۲، شناخت دقیق منابع و ضرایب آزمون است.

به گزارش اختبار، آزمون استخدام فراگیر، آزمونی متمرکز جهت ورود متقاضیان کار در سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و… دولتی است که به صورت سالانه در تمام کشور برگزار می شود.

ثبت‌نام یازدهمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور از ۴ آذر توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی آغاز شده و تا ۱۳ آذر نیز ادامه دارد.

داوطلبان می بایست حداقل پنجاه درصد (٪۵۰) میانگین نمره مکتسبه سه نفر اول با ارزش وزنی چهل درصد (٪۴۰) برای حیطه عمومی امتحان مشترک فراگیر و شصت درصد (٪۶۰) برای حیطه تخصصی و اختصاصی امتحان مشترک فراگیر در هر سهمیه استخدامی را کسب کنند.

 آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی هم مانند آزمون استخدامی هر ارگان دیگری، شامل سوالات عمومی و تخصصی است. بدیهی است که سوالات عمومی بین تمام عناوین شغلی، مشترک بوده اما سوالات تخصصی هر عنوان شغلی مختص خود است که در دفترچه راهنما اعلام شده است.

مواد عمومی آزمون

تبصره ۱: سوالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.
تبصره ۲: اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سوالات محاسبه خواهد شد.

منابع آزمون تخصصی و اختصاصی

سوالات حیطه ها ی تخصصی و اختصاصی در امتحان مشترک فراگیر با توجه به شغل مورد نظر تعیین شده و مواد آزمون سوالات تخصصی و اختصاصی برای هر یک از مشاغل به تفکیک دستگاه های اجرایی در دفترچه مشخص شده است.

تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون تخصصی و اختصاصی به صورت چهارگزینه ای و با ضریب مندرج در جداول بخش هشتم می باشند. ضمنًا به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

منابع تخصصی و اختصاصی دارندگان مدرک حقوق

همانطور که گفته شد در دفترچه برای هر دستگاهها اجرایی مشاغل با منابع اختصاصی ارائه شده است. در لینک زیر میتوانید لیست مشاغل حقوقی همراه با منابع تخصصی و اختصاصی آن را مشاهده کنید:

لیست منابع تخصصی و اختصاصی مشاغل حقوقی آزمون

کتاب قوانین استخدامی سازمان زندانها سیاوش هوشیار

بیشتر بخوانید:

رشته های شغلی آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیلان حقوق

تمدید مهلت ثبت‌نام یازدهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خبری از ازمون داوری میانجیگری با ازمون نیست الان چند وقته وسط ثبت نام متوقف شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا