منابع آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه سال ۱۴۰۳

پایگاه خبری اختبار- اطلاع و شناخت دقیق منابع آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه سال ۱۴۰۳ برای قبولی در آزمون اهمیت زیادی دارد.

به گزارش اختبار، آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه سال ۱۴۰۳ سومین آزمونی است که مطابق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار برگزار می‌شود. مجری این آزمون سازمان سنجش است.

در حال حاضر جزئیاتی از تاریخ دقیق ثبت نام آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه منتشر نشده است، اما پیش بینی می شود منابع و ضرایب مطابق آگهی آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه سال ۱۴۰۲ باشند.

در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه از درس‌های حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت، حقوق جزای عمومی و اختصاصی، آیین دادرسی کیفری، فقه، حقوق ثبت و حقوق اساسی سوال طرح می‌شود.

به صورت کلی منابع آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه شامل قوانین همراه با آرای وحدت رویه می‌باشد. اصطلاحا قوانین هر درس را تقسیم به دو نوع عام (اصلی) و خاص تقسیم بندی می‌کنند.

قوانین عام (اصلی) چیست؟ در هر درس به قانونی که عامیت و کلیت در آن موضوع داشته باشد قانون عام یا اصلی می‌گویند. (مثال «قانون مدنی» را قانون عام یا اصلی درس حقوق مدنی می‌گویند)

قوانین خاص چیست؟ در هر درس به قوانینی که در محدوده و مورد خاص نسبت به قانون عام باشند، قانون خاص می‌گویند. (مثال «قانون امور حسبی» را قانون خاص (نسبت به قانون مدنی) درس حقوق مدنی می‌گویند)

بر طبق آگهی آزمون سال گذشته، آزمون از قوانین و مقررات زیر با آخرین اصلاحات و همچنین آراء وحدت رویه مرتبط با آنها خواهد بود.

آیین دادرسی مدنی

آیین دادرسی کیفری

حقوق تجارت

حقوق جزای عمومی و اختصاصی

فقه

از کتاب تحریرالوسیله:

حقوق ثبت

حقوق مدنی

حقوق اساسی

لازم به ذکر است که در سال گذشته «قانون ثبت شرکت‌ها» به عنوان یکی از منابع حقوق تجارت به آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اضافه شده است. این سرفصل تنها قانونی می‌باشد که نسبت به آزمون سالهای گذشته اضافه شده است.

بیشتر بخوانید:

ضرایب دروس و تعداد سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه سال ۱۴۰۳

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا