مهلت و نحوه اعتراض به کلید آزمون وکالت ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- سازمان سنجش آموزش کشور مهلت و نحوه اعتراض به کلید آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون‌های وکلای دادگستری را اعلام کرد.

به گزارش اختبار، دفترچه سوالات و کلید رسمی آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) امروز یکشنبه ۲۹ مرداد منتشر شد.

برای دریافت دفترچه سوالات و کلید آزمون وکالت ۱۴۰۲ کلیک کنید

این آزمون روز جمعه ۱۳ مرداد با حضور بیش از ۱۱۰ هزار داوطلب برگزار شده بود.

تمامی داوطلبان این آزمون که سوال یا اعتراضی نسبت به سوالات یا کلید منتشر شده دارند، می توانند سؤالات خود را در این خصوص، حداکثر تا روز پنجشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۲از طریق پست الکترونیکی: azmoon@scoda.org، مطرح نمایند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، به درخواست هایی که به روش غیر از پست الکترونیکی اعلام شده و یا بعد از تاریخ تعیین شده (۱۴۰۲/۰۶/۰۲) ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

فرحناکیان: سوال ۴۷ آزمون وکالت ۱۴۰۲ خارج از منابع اعلامی اسکودا است

پاسخ سازمان سنجش به سوالی درباره برگزاری دومین آزمون وکالت کانون‌ها در سال ۱۴۰۲

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. با سلام
    سوال ۴۷ آزمون خارج از منبع بوده
    کلا سوالات استاندارد نبوده و بخصوص درس آیین دادرسی مدنی هر ۲۰ سوال طولانی و حداقل ۴ خط بودند که این زمان بیشتری رو برای پاسخ دادن می طلبه، من به شخصه زمان کم آوردم ، درس اساسی هم میتونست راحت تر باشه و اینقدر مسله فرم طرح نشه بعضی از سوالات جزا هم پاسخ هاش اختلافی بود ، در کل آزمون سختی بود ، اگر قرار هست طرح تسهیل انجام بشه باید سوالات حداقل استاندار باشه و خارج از منبع نباشه خواهشا بعد از طرح سوالات ، توسط مسولین کانون خوانده و بررسی بشه تا داوطلبانی که یک سال از عمر و زندگی شون رو فقط وقف مطالعه کردن و زحمت کشیدند تلاش هاشون بی نتیجه نمونده ، ممنون از شما

  2. دوستان سلام این ها بنظر من بوده در مورد ایرادات کلید

    ۱.درخصوص سوال شماره ۱۳۲ درس حقوق اساسی اینکه کدام یک از مراجع از صلاحیت تهیه لوایح قانونی برخوردار است باید گفت اولا اگرچه کلید اولیه رئیس قوه قضاییه را مدنظر قرار داده ولی باید درنظرداشت مطابق با بند ۲ اصل ۱۵۸ از وظایف رئیس قوه قضاییه تهیه لوایح قضایی است نه تهیه لوایح قانونی!!!! بنابراین بنظر پاسخ گزینه الف یعنی شورای عالی استان ها باشد چرا که مطابق اصل ۱۰۲ شورای عالی استان ها توانایی تهیه طرح هایی را دارند که با دادن آنها به دولت و تصویب هیأت وزیران (مطابق اصل ۷۴) تبدیل به لوایح قانونی می شوند و سپس به مجلس تقدیم خواهند شد .

    ۲. در خصوص سوال شماره ۹۷ درس جزا کلید اولیه گزینه ۳ علام شده است. اما باید توجه نمود اگرچه گزینه ۳ گزینه درست می باشد لیکن گزینه الف یعنی ولگردی نیز پاسخ صحیح بنظر میرسد چراکه ولگردی جرم به عادت بوده و مطابق رای وحدت رویه مجازات این جرایم مستلزم تکرار می باشد . بنابراین ارتکاب ولگردی بار اول مستلزم مجازات نبوده و لیکن جرم محسوب نخواهد شد . بنابراین در این سوال با دو پاسخ صحیح روبرو هستیم .

    ۳. درخصوص سوال ۸۱ درس جزا نیز کلید اولیه را گزینه ۱ یعنی اختیار دادگاه در محکومیت به جزای نقدی اعلام نموده لیکن باید توجه داشت:
    همانطوریکه می‌دانیم ما جرم قصاص نداریم بلکه جرم مستوجب قصاص یعنی جرمی که مبتنی و استوار بر مجازات قصاص است داریم ، بنابراین وقتی مجازات قصاص نباشد لذا جرم نیز مستوجب قصاص نبوده و تعزیری خواهد بود.
    همچنین میدانیم مجازات بدل از قصاص در قتل عمد حبس ۳تا۱۰ سال تعزیری میباشد لذا از درجه ۴ تعزیری خواهد بود. بنابراین در عدم اجرای قصاص برای بالغ زیر۱۸ سال که فاقد رشد و کمال عقل بوده می‌بایست مجازات موازی و هم عرض را درنظر گرفت یعنی حبس درجه۴ که مطابق بند ب از ماده ۸۹ در جرایم تعزیری درجه۴ دادگاه ملزم به اعمال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت است . بنابراین پاسخ گزینه۲ می‌باشد . همچنین در تایید نظر بالا باید گفت زمانی که نابالغ ۱۲ تا۱۵ سال مرتکب جرم مستوجب قصاص می‌شود بموجب تبصره۲ ماده ۸۸ اعمال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت الزامی است. لذا نگهداری در کانون اصلاح و تربیت هم عرض و هم‌تراز با حبس بدل از عدم اجرای قصاص درنظر گرفته شده است چه برسد به ارتکاب همین بزه توسط بالغ ۱۷ سال!!!!

  3. بادرود سوال ۶مدنی پاسخ صحیح گزینه ۴کلید گزینه ۲زده اولا در گزینه دو از حق ارتفاق=گذر سخن گفته که در صورت سوال نیست ماده ۹۳ق.م بلکه ماده ۲۳۴بند۳ترک فعل منفی است خودداری از عملی و مورد بعدی
    سوال ۹۳جزا اختصاصی گزینه ۳صحیح است نه گزینه ۱کلید سوال استناد ماده ۳۰۶شرایط عمومی قصاص کتاب سوم چرا که ضربه در حالت جنین بودن اعمال گردیده و بعد به نوزاد تغییر شکل داده حتی اگر نظر دکترین هم مد نظر طراح بود گزینه یک عاری از اشتباه نیست
    و سوال دیگر واقعا طرح چنین سوالاتی طراح عزیز و محترم بعد یک هفته اگر جلو حضرتعالی بزارن قانون نیاز نمیشی پاسخ دهید هیچ فکر کردی تو یکسال ۷الی۸کتاب سنگین جهت یک آزمون در سال مطالعه میگردد بعد استاندارد هست این سوالات هرچند سوالات دیگر هم عاری از اشکال نیست برادر …..ومن ال…. التوفیق

  4. سلام. در خصوص سوال ۶۰ حقوق تجارت. که راجع به سفته بوده. با توجه ب اینکه منطبق برا قواعد سفته نمی‌باشد. فلذا استدعای تصحیح سوال مزبور را دارم

  5. در مورد سوال ۱۲۸(قانون اساسی): هر چند اصل ۱۷۳ قانون اساسی در مورد حق شکایت مردم سخن گفته اما قانون دیوان عدالت در خصوص ابطال مصوبات، حق شکایت ارگان دولتی از ارگان دولتی دیگر را قائل شده است. حال اگر طراح سوال بر این عقیده باشد که با توجه به عدم ذکر در اصل ۱۷۳ ، گزینه دیوان عدالت جواب سوال نیست؟ پس کدام مرجع صالح است؟ در هر صورت تنها مرجع صالح در خصوص این امر دیوان عدالت است و به صورت مطلق دادگستری را پاسخ قرار دادن ، چشم فرو بستن بر روی واقعیات است. مجموعه سوال ۱۲۸ و پاسخهای آن از نقص رنج میبرد و به نظرم باید حذف شود.

  6. اساتید تو خونه کناره پنکه کولر همراه با کتاب قانون خیلیاشون غلط زدن مثلا درس اساسی یکی از اساتید به نام و دکتر دانشگاهی و از وکلا قدیمی از بیست سوال ۱۱تا غلط زده مثلا استنباطش از انتخاب گزینه ها ارجاع به حقوق جزا تو اساسی بود!

    1. پاسخ ۳۲
      به دورترین زمان توجه کنید, به مقیمان ایران در اول خرداد ابلاغ شده پس موعد دورتر شامل این تاریخ میشه نه ابلاغ به مقیم خارج در اول فروردین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا