مواد امتحانی و نحوه جذب در رشته «علوم قضایی» در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

غافلگیری متقاضیان تحصیل در دانشگاه علوم قضایی

پایگاه خبری اختبار- دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری قوه قضاییه با انتشار یک اطلاعیه اصلاحی، مواد امتحانی و نحوه جذب متقاضیان تحصیل در رشته جدید «علوم قضایی» را اعلام کرد.

به گزارش اختبار، چندی پیش اطلاعیه‌ای با عنوان «اطلاعیه پذیرش دانشجو در رشته “علوم قضایی” مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته» از سوی دانشگاه علوم قضایی انتشار یافت و اعلام شد که مواد آزمونی این رشته جدید عبارتند از متون فقه، حقوق مدنی، حقوق جزای اختصاصی، آیین دادرسی مدنی و آیین دادرسی کیفری.

با اینحال با شروع ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲، جزییاتی درباره این رشته جدید در دفترچه راهنمای ثبت‌نام وجود نداشت. مهلت ثبت‌نام این آزمون تا ساعت ۲۴ روز گذشته (۲۶ آذر) ادامه داشت اما در کمال تعجب در ساعات پایانی ثبت‌نام اطلاعیه جدیدی از سوی دانشگاه علوم قضایی منتشر و شرایط خاص جذب در این دانشگاه و نیز مواد آزمونی جدید برای رشته علوم قضایی اعلام شد.

بر این اساس، مواد و ضرائب رشته علوم قضایی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ همان مواد و ضرائب رشته حقوق خصوصی است. (متون حقوقی، حقوق مدنی، حقوق تجارت، آیین دادرسی مدنی و متون فقه).

این اطلاعیه درحالی منتشر شده که علی‌القاعده می‌بایست اصلاحات و توضیحات مذکور در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون اعلام شود تا تمام داوطلبان با آگاهی از آن برای ثبت‌نام اقدام کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده که جذب دانشجو در رشته‌های حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم‌شناسی، حقوق خامواده، حقوق عمومی و حقوق بین‌الملل به صورت غیربورسیه است.

متن اطلاعیه جدید دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری درباره رشته تحصیلی «علوم قضایی» به شرح زیر است:

اصلاحیه

پیرو اطلاعیه قبلی پذیرش دانشجو در رشته «علوم قضایی» کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در سال ۱۴۰۲

دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری از میان داوطلبان مرد شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ تعداد قابل توجهی را در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه در رشته «علوم قضائی» پذیرش می نماید.

مواد امتحانی این رشته و ضرائب آن، مطابق دفترچه شماره ۱ (راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲) سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد و لازم است داوطلبان محترم مواد و ضرائب اعلامی در دفترچه سازمان سنجش را مطالعه نمایند.

این مواد و ضرائب در سال ۱۴۰۲ همان مواد و ضرائب رشته حقوق خصوصی است و از سال ۱۴۰۳ مواد و ضرائب مصوب این رشته اعمال خواهد شد.

فارغ التحصیلان این رشته به عنوان قاضی به استخدام قوه قضائیه درخواهند آمد.

در رشته های حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خانواده، حقوق عمومی و حقوق بین‌الملل پذیرش دانشجو به صورت غیر بورسیه خواهد بو.

در سال آینده در سایر رشته ها دانشجو پذیرش نخواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. با سلام و عرض ادب
    ای کاش در این اطلاعیه تجدید نظر شود،درحالی که تنها ۲ ماه به برگزاری آزمون ارشد ۱۴۰۲ باقی مانده است،رویه چند ساله جذب از طریق آزمون ارشد در دانشگاه علوم قضایی که در آن گرایش هایی مثل جزا و جرم شناسی و عمومی و ….هم جذب می شدند به یک باره تغییر می‌کند.
    این کار باعث اجحاف در حق داوطلبانی است که امسال خود را برای گرایش جزا و جرم شناسی یا عمومی آماده کرده اند
    و دیگر فرصتی برای تغییر گرایش ندارند.
    من خودم داوطلب آزمون ارشد ۱۴۰۲ در گرایش جزا هستم و هدفم هم بورسیه دانشگاه علوم قضایی بود واقعا الان مانده ام که چه کار کنم
    موفق باشید

  2. سلام
    خانم زنده دل بزرگوار
    این درسته که برای قبولی در دانشگاه علوم قضایی باید به جای کد رشته حقوق، کد رشته علوم قضایی را در ثبت نام قید میکردیم؟!!!!
    با تشکر از زحمات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا