موافقت با تمدید ۱۰ روزه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

پایگاه خبری اختبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارائه مهلت ۱۰ روزه سازمان امور مالیاتی به مودیان صنفی خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی، درباره نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد و دارایی، هیات رییسه اتاق اصناف و رییس سازمان مالیاتی برای بررسی مشکلات مربوط به اظهارنامه‌های مالیاتی سال ۱۴۰۲ گفت: نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با میزبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد و با توجه به اینکه در سامانه مربوط به اظهارنامه‌های نامه مالیاتی اصناف و بازاریان به دلیل حجم بار و موارد دیگر وقفه وجود داشته است و خدمات کامل به مودیان صنفی ارائه نمی‌شود به همین جهت مقرر شد مهلت ۱۰ روزه ای با توجه به شرایط پیش آمده برای ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی داده شود که مودیان صنفی بتواند با دقت بیشتر و با تراکم کمتری در ساعات و روز‌های پایانی برگه اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ثبت کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تشکیل کارگروه منتخب با حضور نماینده کمیسیون اقتصادی، سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران در استان‌ها از دیگر مصوبات نشست بود که با تشکیل این کارگروه مواردی که مورد اختلاف هست به صورت موردی بررسی و به آن رسیدگی شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

پورابراهیمی افزود: همچنین مقرر شد جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی و سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران برای اصلاح ضرایب مالیاتی تشکیل شود تا با نظر سازمان امور مالیاتی مواردی که قابل اصلاح است مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد.

گفتنی است این نشست با هدف رایزنی پیرامون رفع مشکلات موجود در خصوص نحوه محاسبه و صدور اظهار نامه مالیاتی مودیان صنفی برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. چه راه حلی برای کسانیکه با حساب تجاری خود گردش مالی خارج از درامد شغلی داشته اند ارائه شده.
    مثلا حساب تجاری خود را حساب وکالتی خرید خودرو کرده و مبالغی را واریز کرده‌اند و این مبالغ به عنوان درامد در سامانه دارابی محاسبه شده و مالیات تعلق گرفته.
    ممنون اگر راهنمایی بفرمایید

  2. این مالیات هیچ گونه منصفانه نیست و با ظلم به مردم،اسلام و نظام را هدف نگیرید.مردم و هزینه های زندگی رو هم در نظر بگیرید

  3. تو این ۱۰ روز تمدید، برای ارسال و ثبت اظهارنامه مالیاتی تیک تکس میشه روی کسر مالیات حساب باز کرد؟ یا چون تو دوران تخفیفه نمیشه مالیات رو کم کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا