نامه دادستان کل کشور درباره اقدامات «خلبان‌» درصورت کشف حجاب مسافران هواپیما

پایگاه خبری اختبار- دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی بر لزوم اقدام خلبان‌ درصورت کشف حجاب مسافران هواپیما تاکید کرد.

به گزارش اختبار، روابط عمومی دادستانی کل کشور اعلام کرد:

در پی وصول گزارشاتی در خصوص عدم رعایت قانون و کشف حجاب توسط تعدادی از بانوان در داخل هواپیما، دادستان کل کشور در نامه ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی نسبت بر انجام تکالیف قانونی توسط مسئولان مربوطه و الزام به رعایت موازین شرعی و قانونی توسط مسافرین و برخورد با قانون شکنان تاکید کرد.

در بخشی از این نامه آمده آست:

… نظر به اینکه موضوع کشف حجاب در ملاء عام متأسفانه مدتی است در بین تعداد اندکی از بانوان رواج یافته و طبق اطلاعات موثق بدخواهان و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی در ترویج آن و هتک حرمت حکم قرآنی حجاب با برنامه ریزی تلاش دارند که به این امر منکر دامن بزنند.

با توجه به تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی کشف حجاب در معابر و انظار عمومی جرم انگاری و برای آن مجازات تعیین گردیده است. بنا بر گزارش‌های واصله بعضی از بانوان در داخل هواپیما خصوصاً پروازهای داخلی اقدام به کشف حجاب می کنند.

بنابر تکلیف قانونی مندرج در ماده ۳۲ قانون هواپیمایی کشور فرمانده هواپیما (خلبان) به عنوان ضابط دادگستری تعریف و دارای وظایف و اختیاراتی است که موظف به تعقیب، توقیف و تحقیقات مقدماتی می باشد.

علیهذا مؤکداً به مسئولین مربوط شرکتهای هواپیمایی خصوصاً به خلبانان محترم ابلاغ شود با مشاهده مرتکبین ابتدا تذکر جدی به چنین افرادی داده شود در صورت عدم توجه نسبت به وظایف قانونی خود اقدام لازم معمول دارند- بدیهی است دادستانی کل کشور آمادگی آموزش لازم را برای آنان اعلام می دارد.

ماده ۳۲ قانون هواپیمایی کشوری:

در موردی که جنحه یا جنایتی داخل یک هواپیما که بر فراز ایران پرواز می‌کند یا داخل یک هواپیمای ایرانی در خارج از ایران ارتکاب‌ شود فرمانده هواپیما مکلف است تا زمانیکه مداخله مامورین صلاحیتدار میسر باشد طبق مقررات قانون اصول محاکمات جزائی تفتیشات و تحقیقات‌ مقدماتی را بعمل آورده دلائل و مدارک جرم را جمع ‌آوری و تأمین نماید و در صورت لزوم می‌تواند موقتاً مظنونین بارتکاب جرم را توقیف کند‌ مسافرین و اعضای هیئت رانندگی را تفتیش و اشیائی را که ممکن‌ست دلیل جرم باشد توقیف نماید.

در مورد این ماده فرمانده هواپیما برای تفتیش جرم و تحقیقات مقدماتی از ضابطین دادگستری محسوب می‌شود و کلیه وظایفی را که بموجب فصل‌ دوم قانون اصول محاکمات جزائی برای کمیسرهای شهربانی مقرر است عهده ‌دار می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا