نامه معاون دانشگاه فردوسی مشهد درباره تفکیک دانشجویان دختر و پسر در کلاس‌های درس

پایگاه خبری اختبار- معاون دانشگاه فردوسی در نامه‌ای، بر لزوم تفکیک دانشجویان دختر و پسر در کلاس‌های درس تاکید کرد.

به گزارش اختبار، به تازگی تصویر نامه‌ای با امضای ابوالفضل غفاری، معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد در رسانه‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد او با ارجاع به «آیین‌نامه حفظ حدود و آداب اسلامی» شورای انقلاب فرهنگی خواستار تفکیک جنسی کلاس‌های درسی شده است.

در این نامه همچنین بر ممنوعیت تشکیل گروه‌های درسی در پیام‌رسان‌های خارجی تاکید شده است.

در بخشی از این نامه آمده است:

«…با عنایت به بند یک از آیین نامه حفظ حدود آداب اسلامی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مصوب یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و الحاقیه مصوبه پانصد و سی امین جلسه، مبنی بر تفکیک دانشجویان دختر و پسر در کلاس ها (پیوست)، خواهشمند است نسبت به اطلاع رسانی موضوع به استادان (اعم از عضو دانشگاه و مدعو) و دانشجویان محترم و برنامه ریزی لازم برای رعایت قانون فوق، اقدام لازم معمول فرمایید.
همچنین مجددا خواهشمندم در خصوص منع استفاده از پیام رسان های خارجی (تلگرام و واتساب) و تشکیل گرو‌ه‌های درسی در سامانه VU یا پیام رسان های داخلی (ترجیحا ایتا) به استادان محترم (عضو و مدعو) اطلاع رسانی فرمایید.»

ابو الفضل غفاری

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه

نامه معاون دانشگاه فردوسی مشهد درباره تفکیک دانشجویان دختر و پسر در کلاس‌های درس

غفاری: موضوع جدیدی نیست

در پی بازتاب این نامه، غفاری در مصاحبه‌ای اعلام کرد: کلاس‌های دانشگاه فردوسی تفکیک جنسیتی نشده است بلکه دختران و پسران باید در کلاس به صورت ردیف‌های جداگانه بنشینند. این نامه طبق آیین نامه شورای انقلاب فرهنگی بوده است و چیز جدیدی نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا