نتایج آزمون فوق‌العاده مرکز وکلای قوه قضاییه ۳۱ مرداد بر اساس «نمره خام» اعلام می‌شود

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه آزاد اسلامی نتایج آزمون فوق العاده مرکز در روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

به گزارش اختبار به نقل از میزان، حسن عبدلیان‌پور در خصوص آزمون فوق العاده وکالت و دلیل تاخیر ایجاد شده در اعلام نتایج گفت: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه جهت برگزاری آزمون فوق العاده کارآموزی وکالت در سال ۱۴۰۱ ، بدواً با مراجعه به سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تدارک مقدمات برگزاری آزمون فوق العاده اقدام نمود که با وصول پاسخ منفی آن سازمان مبنی بر عدم امکان برگزاری آزمون در موعد مقرر به جهت تقارن زمان برگزاری آن با سایر آزمونها، اقدام به انعقاد قرارداد با دانشگاه آزاد اسلامی کرد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه اضافه کرد: النهایه به لطف خداوند متعال و زحمات کلیه دست اندرکاران، آزمون مذکور در ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در ۵۰ حوزه اصلی و ۲۲۴ حوزه فرعی با کیفیت مطلوب برگزار شد. در رابطه با تأخیر در اعلام نتایج، صرف نظر از تحلیل‌ها و استدلال‌های گوناگون موافق و مخالف در خصوص تسری قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۲۴/۱۲/۱۴۰۰ به آزمون فوق العاده برگزار شده توسط مرکز، بر اساس ماده ۵ قانون مذکور، کانون وکلا و مرکز وکلا هر ساله مکلف به برگزاری آزمون وکالت از طریق سازمان سنجش آموزش کشور گردیده و با حذف ظرفیت عددی، نصاب پذیرش در سهمیه آزاد، کسب حداقل هفتاد درصد(۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد(۱%) حائزان بالاترین امتیاز و برای مشموالن بند(چ) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه نصاب مذکور حداقل شصت درصد(۶۰%) تعیین گردید.

بیشتر بخوانید

وی همچنین اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد با اظهار نظرهای نسنجیده موجب شبهه‌افکنی در تفسیر قانون مذکور نسبت به معیار پذیرش مبنی بر «نمره» یا «تراز» گردیدند و همین امر موجب تضارب نظرات کارشناسی در برداشت و تفسیر قانون مذکور و ایجاد ابهام برای مجری برگزاری آزمون در اعلام نتایج گردید که نتیجه آن تاخیر در اعلام نتایج آزمون فوق العاده بود.

عبدلیانپور گفت: در نهایت با عنایت به بررسی های صورت گرفته و کارشناسی انجام شده و بررسی و تبادل نظر و مداقه در مواد ۴ و ۵ قانون تسهیلصدور مجوزهای کسب و کار، با عنایت به نص صریح قانون که نصاب پذیرش در آزمون‌های وکالت و کارشناسی رسمی را کسب «حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱ %) حائزان بالاترین امتیاز» در سهمیه آزاد و برای مشمولان بند (چ) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه نصاب مذکور را «حداقل شصت درصد (۶۰%) تعیین نموده و باتوجه به اصل تفسیر ظاهری و قید واژه نمرات در قانون مذکور، بکارگیری نمره خام برداشت شد.

وی همچنین در خصوص تکلیف بکارگیری نمره تراز یا نمره خام مشخص شده گفت: براساس استعلام بعمل آمده و پاسخ دریافتی از سازمان سنجش، در محاسبه نمرات تراز و نرمالسازی، تعیین مقادیر پارامترهای میانگین و انحراف معیار بصورت قراردادی است و انتخاب مقادیر توسط سازمان سنجش براساس تجربه برگزاری آزمون‌های گذشته بوده و تغییر در این پارامترها در تعداد پذیرفته‌شدگان مؤثر است. بنابراین محاسبات براساس نمره تراز، فاقد شفافیت در نحوه پذیرش است و لذا به جهت اینکه این موضوع می تواند مفاسد متعددی در پی داشته باشد و حق و حقوق داوطلبان ضایع گردد، مناسب ترین و سالم ترین معیار، بکارگیری نمره خام است.

عبدلیانپور در پایان ضمن تبریک به پذیرفته شدگان آزمون فوق العاده وکالت و آرزوی موفقیت برای مردودین اظهار داشت: به سهم خود از بابت تاخیر ایجاد شده در اعلام نتایج از کلیه داوطلبان پوزش می طلبم. با هماهنگی های صورت گرفته با دانشگاه آزاد اسلامی نتایج آزمون فوق العاده مرکز ان شاء الله در روز دوشنبه مورخ ۳۱/۵/۱۴۰۱ در سایت azmoon.org منتشر و اعلام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶۴ دیدگاه ها

  1. سلام لطفا نگران این موضوع نباشین چه با طرح تسهیل چه بدون طرح تسهیل همین الانم اینقدر وکیل زیاد شده که کار نیس کافیه یه سر به دفاتر وکلا جوان بزنید تا بفهمین
    سعی کنید آزمونهای دیگه از جمله قضاوت یا شغل های دیگه ازجمله هیات علمی و…انتخاب کنید
    من که با لطف خداوند قضاوت قبول شدم و الان منتظر دوره کارآموزی هستم فقط افسوس میخورم که این مدت چرا آزمون وکالت دادم و این همه افسوس و استرس و عمرم به هدر رفت
    یا حق

  2. دهن کجی آشکار به مجلس انقلابی وشورای محترم نگهبان وقانون وزین تسهیل
    ظاهرا اختبار از این خبر شادمان است

  3. چهارشنبه سخنگوی قوه اعلام کرد که معاونت حقوقی از مجلس استفساریه گرفته تا تکلیف اعلام نمرات بر اساس طراز یا نمره خام معلوم بشه.از طرفی قبلتر اعلام نتایج رو منوط به تایید هیات عالی نظارت کرده بودید که معاون حقوقی هم عضوی از این هیاته.حالا چطور شده که بدون تایید هیات قصد اعلام نتایج رو دارید؟
    دوم اینکه هفته قبل باز هم اعلام شد که جواب استعلام از سازمان سنجش احتساب طراز هست.چطور شده که باز نمره خام رو ملاک کردید؟
    می‌گویید طراز باعث ایجاد عدم شفافیت و فساد خواهد بود.حتما اطلاع دارید که سه دهه سازمان سنجش و دانشگاه آزاد(قبل از تجمیع کنکور)پذیرفته شده ها رو بر اساس طراز اعلام می‌کنند که ۷ود شما هم پذیرفته شده همین روش بقول خودتان غیرشفاف و احتمالا فاسد هستید…
    در آخر اینکه کاش اول بین خودتان در قوه و مرکز هماهنگی کنید و بعدا با اعصاب و روان داوطلبان و خانواده هاشون بازی کنید…چقدر بی در و پیکره این مرکز

  4. مسخره کردن خودشون دقیقا دیروز اعلام کردن باتراز ۱۰۵۰۰ نفر ولی بانمره ۲۰۰۰ نفر قبول میشن ،سازمان سنجش اعلام کرده بود تراز معیاره ، ولی اینها چون میخواستن حرف ، حرف خودشون بشه نمره را نعیار گذاشتن یعنی انحصار بیشتر قبلا ۷۵۰۰ نفر الان ۲۰۰۰ نفر یعنی یک ملت و مجلس و شورای نگهبان و …. همه سر کار بودن و طرح تصویب کردن .
    کلا مملکت قانون نداره هرکی زورش بیشتر بود.
    خداحافظ قانون
    خداحافظ طرح تسهیل
    خداحافظ تمکین از قانون

  5. با سلام
    بارها دلسوزان و زحمتکشان کشور نتیجه عملی طرح تسهیل رو یادآوری و گوشزد کردند. اون موقع کمی از روی لجبازی با بعضی از نهادهای مدنی کشور نخواستند که این نصایح رو بشنوند و فاجعه آمیز بودن اون رو درک محسوس نکردن.
    سپردن مال و آبروی مردم به افراد به همین راحتی و سادگی نیست. ناراضایتی از نظام و کشور عزیزمون رو بهمراه داره.
    بحمدلله با عنایت ویژه باید جلوی این گونه برداشتهای ناصحیح رو گرفت.
    دوستانی که بد جلوه میدن هم به نظرم کمی نگاه معقول داشته باشن به قضیه. طرح تسهیل رو به طرح تبخیل تبدیل نکن.یعنی بی خیالی. اگه قرار باشه هرچیزی انقدر سهل و بدون زحمت بدست بیاد که شاید حوصله نکنیم تا یخچال بریم یه بطری آب خنک برداریم. بالاخره هر موفقیتی زحمت داره. تلاش میخواد.
    کمی مطالعه و تلاش رو افزایش بدیم قطعا موفق میشیم
    ما باید سطح خودمون رو ببریم بالا نه اینکه سطح آزمون و پذیرفته شدن رو بیاریم پایین تا به هر قیمتی بخوایم وارد بشیم.

  6. خدا وند سبحان روزی را برساند که مافیای انحصار (خودرو -بانکداری-وکالت و…..)از این کشور رخ بربندد.
    نمردیم عمل به مر قانون توسط آقایان را هم دیدیم.
    رجا واثق دارم مجلس انقلابی وشورای محترم نگهبان در این ارتباط ساکت نخواهند نشست.

  7. به نظر اجرای عدالت از اولویت های هر حقوقدانی هست و اگر بنا بر این باشد که اجرای عدالت باعث عصبانی شدن خیلی از داوطلبین باشد میتوان نتیجه گرفت که تفسیر به جا و با رعایت اصول حقوقی صورت گرفته و مانع از ورود افراد فاقد صلاحیت علمی به عرصه ای که با جان و و مال و ناموس مردم سرکار دارد صورت گرفته است و جلوی افرادی که صرفا به دنبال کار چاق کنی و اطاله دادرسی و کسب منفعت و سود هستند بدون از هیچ گونه شرافت شغلی که آن هم دلیلی جز پایین بودن بار علمی انان نیست گرفته خواهد شد…توصیه به داوطلبین لطفا با بار علمی وارد این عرصه شوید که نظام حقوقی نیازمند افرادی هست که بار علمی داشته باشند

  8. هیچی پس امسال هرکسی تراز ۶۰۰۰ بیاره امکان قبولی داره ور صورتی ک پارسال ۳۲۰۰ هم امکان قبولی بود

    هرچند برای کسایی ک سهمیه دارند و حق ما افراد بدون سهمیه ضایع میشه تفاوتی نداره در هر حالی قبولند

    کلا تمام ازمون های کشور ایران ساخته شده واسه افراد پولدار و سهمیه دار بقیه افراد حق هیچ چیزی ندارن ۱۰۰ رور علافمون کرد و همش دم میزدند نتیجه جوری هست ک به نفع داوطلبین باشه اما دقیقا برعکس شد

    اگر راست میگن بیان مقایسه کنند ببینن امسال افراد بیشتر قبول میشه یا پارسال افراد بیشتر قبول شدند

  9. من یکی دیگه عمرا شرکت کنم شورشو دراوردن ما شرکت کنندگانم اعتراض داریم چطوری میشه هزینه ثبت نامو استرداد کرد؟؟؟؟همون روز اول چرا نگفتین معیارتون چیه پس اگه معیارتون نمره بود چرا اصلا طرح تسهیل اجرا کردین ؟؟؟؟ الا اینطوری فوق العاده سختتر شد البته به حاله سهمیه دارا فرق نمیکنه در هر صورت قبولن ….حیف حیف وقتی که تباه شد
    از اونور میگن قاضی خانم نمیخواییم از اینور اینطوری ….بچه ها دیگه شرکت نکنید نه بخاطر این که حساب کار دستشون بیاد نه فقط بخاطر این که عمرتون هدر نره سرمایتون از بین نره برنده این بازی اونایی بودن که پیج و سایت زدن و در حال اموزشن یا تولید محتوا والا اموزشیم کار میکردیم الا یه سرمایه ای داشتیم

    1. آدمای تنبل تو هیچ کاری موفق نمیشن. ما که الان کارآموزیم یک ساله تحت استثمار موسسات حقوقی هستیم کار ب زور گیر میاد. امرار معاش نمیکنیم. شما فکر کردید ادم توانمند برای آموزش کم هست. کافیه رزومه خودتون رو بگید تا متوجه بشیم حقوقی تستی و الله بختکی خوندین

    2. اکه کسی سوادش رو داشته باشه قبول میشه..بالاخره اون افراد هم آدم هستن که میشن برتر از آمریکا نیومدن که..بعدا اصلا همین الان به هنه ی فارغ ها بیان پروانه بدن..خب بسم‌الله…مگه بلدن باید جی کار کنن؟؟این همه خوندن وکیل شدن چیزی بارشون نیست وای به حال اینکه بخوان به همه پروانه بدن..

    1. مسخره کردن خودشون دقیقا دیروز اعلام کردن باتراز ۱۰۵۰۰ نفر ولی بانمره ۲۰۰۰ نفر قبول میشن ،سازمان سنجش اعلام کرده بود تراز معیاره ، ولی اینها چون میخواستن حرف ، حرف خودشون بشه نمره را نعیار گذاشتن یعنی انحصار بیشتر قبلا ۷۵۰۰ نفر الان ۲۰۰۰ نفر یعنی یک ملت و مجلس و شورای نگهبان و …. همه سر کار بودن و طرح تصویب کردن .
      کلا مملکت قانون نداره هرکی زورش بیشتر بود.
      خداحافظ قانون
      خداحافظ طرح تسهیل
      خداحافظ تمکین از قانون

  10. دقیقا دوسال از فارغ تحصیلیم میگذره تو این دوسال یا ازمون تعویق شد یا بندو بساط و دکو بز هربار تو این دوسال یه مغازه ساده موبایل و تبلت داشتم بیشتر سود میکردم با این وضع اقتصادی داغون یه بارکی رشته حقوقو جمع کنید دیگه یا هم بزارین اسمشو سهمیه داران حقوقی والا هرچی سهمیه ایه راحت قبول میشه با درصدا کم بعد به ما رسیدنی نه و نه اسم طرح تسهیلم بکنید طرح تشدید پذیرشی اشتباه محض یعنی تو ایران درس خوندن تو ایران فقط پزشکی ارزش داره ولاغیر ….

    1. اقای محترم تو هرکانون ۷۵ درصد سهمیه آزاد جذب مییشن شما اگه خودت توانایی داشتی توی این ۷۵ درصد بودی. بهانه سهمیه داری و… فقط برای خانواده هاتون خریدار داره که تنبلیو توجیه کنه. یه سال بخون اگه این کاره هستی قیول میشی نبودی هم لطفا برو دنبال استعداد

    1. ۴ هزار نفر از سابقم کمتر چون بعد این مرحله مصاحبه هم هست که عموما ارزشیا سهمیه ایا اولویتن! اول اعلام میکنن شاید ده هزار یازده هزار بعد سلیقه ای رد میکنن تا اون حدنصاب از دیفالتشون باشه یعنی ۴ ۵ هزار نفر که ۲ هزار نفر سهمیه ای ۳ هزار نفر ازاد!

    2. ۳ هزار نفر و به گفته خیلی از اساتید از زمان اعلام این خبر تهش ۴ ۵ هزارنفر یعنی فاجعه از صدهزار شرکت کننده این همه ادم فقط قبول طرح تسهیل یعنی کشک

  11. جالب اینجاست که خود مرکز هم متوجه شد طرح تسهیل چه فاجعه ای هست. و الان که در مقام اجرا قرار گرفته تازه حرف کانون وکلا رو متوجه شده. فقَط نتیجه این طرح بد جلوه دادن اسکودا بود و لا غیر
    به نظر من این رشته سر دراز دارد
    ازمون هایی ک با سنجش برگزار میشه احتمالا دچار مشکل خواهد شد.

    1. چه فاجعه ای دوست عزیز؟ ازمون هایه سنجش معیار سنجششون ترازه سرج کنید لاقل گوگل تا متوجه شین مثلا سید هم هستین و شیعه بد هم نوع و همطونتونو لگد مال میکنید؟ این که شما از پل گذشتین دلیل نمیشه بقیه رو انگشت نما کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا