نتایج آزمون وکالت ۹۹ اعلام شد

پایگاه خبری اختبار- نتایج آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۹ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش اختبار نتایج آزمون وکالت ۹۹ که قرار بود در ۲۸ آذر ماه همان سال برگزار شود و بعد از سه بار تعویق سرانجام در ۲۵ تیر ماه برگزار شد، اعلام شد.

نتایج آزمون وکالت ۹۹

نتایج آزمون وکالت ۹۹ را از لینک زیر می توانید مشاهده کنید:

سامانه اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۹

 این آزمون با تنش ها و فشار های روانی بسیاری برای داوطلبین این آزمون همراه بود، بارها از سمت مسئولین بر برگزاری و عدم تعویق آزمون تاکید شده بود.

ثبت نام آزمون وکالت ۹۹

 طبق آگهی ثبت نام آزمون وکالت ۹۹ ثبت نام این آزمون از ۶ تا ۱۶ مهر ماه ۹۹ در تارنمای سایت سنجش قابل انجام بود و زمان برگزاری آزمون در ۲۸ آذر ماه تعیین شده بود. آگهی ثبت نام آزمون وکالت ۹۹ را از اینجا می توانید مشاهده کنید.

آگهی ثبت نام آزمون وکالت ۹۹ کانون های وکلای دادگستری

با گسترش شیوع کرونا و درخواست تغییر زمان آرمون توسط تعدادی از داوطلبین با امضای طوماری مجازی و همچنین سکوت مسئولین و عدم موضع گیری آن ها در این خصوص زمزمه های تغییر در زمان آزمون وکالت شنیده شد.

آزمون وکالت ۹۹؛ تعویق یا برگزاری؟

اولین تعویق آزمون وکالت

النهایه دکتر جعفر کوشا، رییس اسکودا، در لایو اینستاگرامی خود در هفتم آذر ماه از مخالفت ستاد کرونا با برگزاری آزمون کارآموزی وکالت در تاریخ ۲۸ آذر ۹۹ خبر داد.

گزیده لایو اینستاگرامی دکتر کوشا را از اینجا می توانید مشاهده کنید:

گزیده لایو اینستاگرامی رییس اسکودا درباره تعویق آزمون وکالت ۹۹

و سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه ای به طور رسمی از تعویق این آزمون خبر داد و زمان برگزاری جدید این آزمون را ۲۲ اسفند ماه ۹۹ اعلام کرد.

اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص اولین تعویق آزمون

تعویق آزمون وکالت برای دومین بار

سه روز قبل از برگزاری آزمون کارت شرکت در آزمون وکالت ۹۹ (در ۱۸ اسفند ماه) در درگاه سازمان سنجش قرار گرفت. اما درست یک روز پس از انتشار کارت ورود به جلسه، سازمان سنجش در اطلاعیه ای از تعویق مجدد آزمون و برگزاری آن در ۳۰ اردیبهشت خبر داد. اطلاعیه ای که بعد از چند دقیقه از وب سایت حذف شد! و همزمان دریافت کارت ورود به جلسه نیز غیر فعال شد.

و پس از ساعاتی در مصاحبه سازمان سنجش با ایرنا، دومین تعویق دومین آزمون وکالت ۹۹ رسما تایید شد.

تصمیم تعویق آزمون وکالت در شرایطی اتخاذ شده بود که چند روز قبا از آن رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا رسماً اعلام کرده بود که امکان تعویق وجود ندارد و آزمون قطعاً در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

گلایه رئیس کانون وکلای مرکز از تصمیم لغو آزمون وکالت ۹۹

لغو مجدد آزمون؛ ۱۲ ساعت قبل از برگزاری

نهایتاً  سازمان سنجش در ۱۹ اسفند ماه با انتشار اطلاعیه ای تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ را به عنوان تاریخ جدید برگزاری آزمون وکالت ۹۹ اعلام کرد. برای دومین بار کارت ورود به جلسه شرکت در آزمون وکالت ۹۹ در تاریخ ۱۷ اسفند ماه در اختیار داوطلبان قرار گرفت و مسئولان سازمان سنجش نیز مکرراً با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از برگزاری آزمون در موعد مقرر خبر می‌دادند.

 اما در کمال تعجب و با وجود اینکه بسیاری از داوطلبین راهی شهر های محل برگزاری آزمون شده بودند، سازمان سنجش در اقدامی بی سابقه، شب قبل از آزمون و کمتر از ۱۲ ساعت به برگزاری آزمون، اعلام کرد: با توجه به حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا ناشی از شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور این آزمون در تاریخ ۱۴۰۰/۱/۲۰ برگزار نمی‌گردد.

برگزاری آزمون وکالت ۹۹ در روز جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ لغو شد

با سردرگمی داوطلبان و عدم اعلام زمان جدید برگزاری آزمون وکالت ۹۹، پس از پیگیری مسئولین اسکودا، نهایت تاریخ ۲۵ تیر برای برگزاری آزمون وکالت ۹۹ اعلام شد.

آزمون وکالت ۹۹ در ۲۵ تیر برگزار می‌شود

برگزاری آزمون در ۲۵ تیر ماه

با انتشار سومین کارت ورود به جلسه در ۲۲ تیر ماه، سرانجام آزمون وکالت ۹۹ در روز جمعه مورخ ۲۵ تیر ماه در ۱۱۰ حوزه کشور با ۸۱ هزار و پانصد نفر شرکت کننده برگزار شد. و دفترچه سوالات همراه با پاسخنامه رسمی در اول مرداد در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

دانلود دفترچه سوالات آزمون وکالت ۱۳۹۹ (نسخه رسمی) + پاسخنامه

با گذشت بیش از یک ماه از برگزاری آزمون و عدم اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۹ و انتظار داوطلبان برای آگاهی از نتایج، بالاخره نتایج آزمون وکالت ۹۹ امروز در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

مقایسه زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون های وکالت/ نتایج آزمون وکالت ۹۹ چه زمانی اعلام می‌شود؟

هیات تحریریه اختبار ضمن عرض خسته نباشید به داوطلبان آزمون وکالت ۹۹، آرزوی موفقیت شما را در این آزمون دارد.

بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۸۹ دیدگاه ها

  1. سلام لطفاً اگر برای شما امکان دارد، درباره سوابق تحصیلی و میزان تسلط بر محتوای رشته حقوق و منابعی که مطالعه کردید، توضیح بدهید. سپاس

  2. نمیدونم شاید
    ولی انشاله هیچ بنده ای حال و روزگار منو نداشته باشه
    خیلی یکسال و نیم سختی کشیدم
    از ظهر فقط گریه میکنم
    واقعا تلاش کردم و درس خوندم
    خیلی هم خوب خوندم
    ولی بی نتیجه

  3. اگه واقعا کسی با وجدان بیدار دغدغه جوان ها رو داره
    برای ثبت نام و قبولی چه کانون چه مرکز شرط می ذارن که نه شاغل باشن نه بازنشسته و شرط سنی
    حتی زمان ثبت نام هم
    تا لااقل انگیزه برا جوان ها بماند
    کسی که شغل داره یا بازنشسته شده چه دغدغه و استرسی داره با خیالت راحت درسش میخونه و میگه اگه شد چه بهتر نشد هم چیزی از دست نداده
    ولی ماها چی که فقط استرس و ناامیدی نصف انرژی رو گرفته
    بخدا احساس میکنم من یکی که سربار جامعه و خانواده هستم
    مدیون تمام جوان های که اینقدر داغون شدن هستید
    یک سال اینقدر استرس این امتحان لعنتی و کار داشتم که بخدا تمام موهای سرم ریخته
    حالا هم شرمنده روی خانواده
    یه کارمند هم میاد میگه بابا تو خنگی بذارمن بعد بازنشستگی همون سال اول قبول میشم
    آدم آتیش میزنن و داغ روی داغ

  4. خدارا شاکرم .امسال ناامید شدم به بزرگی خدا امسال ۵روز سر جمع درس نخوندم اما بدون استرس رفتم سر جلسه هم مرکز وکلا قبول شدم هم کانون .اونم با رتبه خوب.خدایا به چه زبانی ازت شاکر باشم.انشالله خداوند متعال تمام کسانی که امسال قبول نشدند رو سالی دیگه قبول کن

    1. خدا رو شکر
      پس بدونین حتما لایق بودین چون خیلی ها مثل من با یکسال تلاش و نیم تلاش و با دقت درس خوندن قبول نشدن

  5. سلام
    به اعتقاد من با وجود این صف های شلوغ در دادگاه هنوز وکیل های ما کم هستن و اگر به همین تعدادی که مرکز وکیل داره مجددا وکیل بگیره،جای کار هست.
    به قبول شده ها تبریک و دوستانی که زحمت کشیدند و پذیرفته نشدند خسته نباشید میگم، دوباره تلاش کنند صد در صد قبول خواهند شد
    ما وکیل با سواد و با وجدان خیلی کم داریم و اونهایی که این دو وصف را دارند و پشت کار دارند موفق هستند.

  6. ان شاالله تمامی دوستان موفق باشند
    کاش کسانی که قبول شدن، ما را هم راهنمایی کنن که از چه منابعی استفاده کردن و برنامه شون چطور بود…
    ممنون

  7. شاید الان عده ای خود را موفق ببینن ولی بدونید الان که در مرکز مشاوران به روی هر لیسانسه ی پیر و جوان پیام نوری که به لطف تستهای ادوار گذشته راحت حقوقی شدن بازه و زین پس راحت وکیل میشن، وکالت ذوقی نداره که، الان دیگه راحت هر شکست خورده ای در زندگیش و کسب و کار سابقش با هر سنی رفته پیام نور یه لیسانس گرفته و یه پروانه مرکز مشاوران هم بهش اضافه کرده و با یه کیف و کفش چرم در راهروهای دادگستری قدم میزنه! این که نشد موفقیت، پیروزی و موفقیت زمانی بود که صرف اخذ لیسانس حقوق سخت و جذاب و خاص بود و به طریق اولی متصف به صفت وکیل کاری با ارزش و سختتر، الان که دیگه هر بازنشسته ای در راه پیام نور و وکالته! جدیدا هر مراجعه کننده ای که میاد اول میگه مثلا خانومم یا فرزندم حقوق میخونه و میخواد وکیل شه‌! محاله ممکنه پرونده ای داشته باشیم که لااقل یکی دوتا از اصحاب دعوی لیسانس حقوق نداشته باشن و در صف وکالت نباشن! شاید هنوز ندونید اغلب خانوما که در دادگستری برای متارکه و طلاق میان یا دانشجوی حقوق اند و یا در حال وکیل شدن و یا در نظر دارن بعد از طلاق برن حقوق پیام نور که وکیل بشن! الان هر مطب پزشکی برید منشی اون دکتر داره حقوق میخونه که وکیل بشه! بسه دیگه من نمیدونم پس فردا دیگه کی بشه موکل وقتی همه رو دارن لیسانس حقوق و پروانه میدن! من نمیدونم چرا آزمون وکالت اغلب مهندس و معلم و شاغل درش هست‌! من نمیدونم چرا اینهمه وکالت پر طرفداره ولی میدونم هر چی در این کشور پر طرفدار میشه به زودی خراب میشه مثل بورس و یه سری چیزایی که یهو همه میرن سمتش، دیگه آینده نزاشتن برای وکالت که، هر جا گفتیم وکیل هستیم درجا شنیدیم دختر من و پسر من و شوهر من و…. هم وکیل هستن!

    1. متاسفانه شما بسیار آدم بخیلی هستین..
      موفقیت دیگران باید شمارو خوشحال کنه نه اینکه این حجم از ناراحتی و عصبانیت و توهین..!!
      یعنی از نظر شما دیگه هیچکسی نباید وکیل بشه یا حتی بهش فکر کنه؟؟
      واقعا کامنت عجیب و ناراحت کننده ای بود..!!

    2. این همه ناراحتی و عصبانیت و توهین به چه دلیلی هست.!؟ از نظر شما هیچکسی دیگه نباید وارد حرفه وکالت بشه؟؟ تلاشهای افرادی که بعضیاشون چندین سال درس خوندن تا وکیل بشن از نظر شما ارزشی نداره؟ واقعا کامنت شما عجیب و ناراحت کننده و توهین آمیز بود..

  8. دوستانی که قبول نشدین فکر نکنید تلاشتون بی ثمر مونده چرا که قطعا امروز حسرت کسانی که میان اعلام قبولی میکنن رو میخورین ولیکن از کجا میدونید همینا روزی به زودی خواهند فهمید وکالت براشون سخت و نشدنیه! بله شاید باورتون نشه اما خیلیا هستن صرفا پذیرفته میشن ولی در حرفه ی سخت و عجیب وکالت حتی در سال موفق به داشتن یک کار و پرونده ی حقوقی نمیشن! اون روز باید ببینید که آیا خودشونو موفق میبینن یا خیر، من ده ها مورد دیدم از همکاران که پشیمونن اومدن در وکالت چون میگن آبروی ما پیش خانواده و بستگان رفته از بس بیکار هستیم و هیچ وکیل و قاضی مارو نمیشناسه! من شخصا میشناسم کسانی رو در خود تهران که سه ساله وکیل شدن و سه بار هم بعد از کارآموزی گذرشون به دادگستری نیفتاده! دوستانی که قبول شدید صبر کنید و نظرتونو یکی دو سال دیگه راجع به وکالت بگید، همونایی که برای قبول شدن مدام فریاد میزدید سر کانون که چرا ظرفیت کمه و ما وکیل نمیشیم، حال که در ما نحن فیه به لطف ظرفیت بااااااز و بی حساب و کتاب پذیرفته شدید ببینم میتونید از وکالت کسب معاش کنید!

    1. یعنی از نظر شما دو سال درس خوندن و تلاش ما مطلقاً و ابداً هیچگونه تاثیری در قبولی نداشته و فقط به لطف ظرفیت بااااااااااز و بی حساب و کتاب پذیرفته شدیم..؟؟؟؟؟؟
      عجب..!
      ظرفیت کانون البرز سال ۹۷ ۱۱۰نفر بود و سال گذشته ۱۳۰ نفر بود و امسال شد ۱۰۴ نفر…!! یعنی کاهش ظرفیت نسبت به پارسال و سال ۹۷..!

      ولی از نظر شما من که رتبه ۶ آوردم بخاطر بااااااااز شدن ظرفیت و بی حساب و کتاب بودن ظرفیت بوده..!!؟؟

      از موفقیت دیگران ناراحت نباشید چون که به شما ضرری نخواهد رسید. ما قراره همکار بشیم درست نیست به کسانی تازه وارد این شغل میشن با این ذهنیت نگاه کنید.
      خداوند به همه به یک چشم نگاه میکند و روزی همه در دستان اوست.
      موفق باشید

  9. دوستان من رتبه ام در مرکز ۱۰۹۶ شده در سهمیه ازاد
    یعنی قبولم؟
    مغزم کار نمیکنه
    ممنون میشم بهم بگید

  10. خداازتون نگذره با این همه تعویق واسترسی که به مادادین حق من قبولی بوداین همه پای درسم زجرکشیدم اخرش هیچ

  11. موفق باشید
    من که ده سال با تمام تلاشم فقط شکست تجربه کردم
    یک سال و نیم درس خوندم تو یه اتاق هیچ جای نرفتم از خودم و بچم و زندگی زدیم و درس خوندم
    چهار تا ازمون شرکت کردم هر چهار تا رو قبول نشدم
    خدا بکنه حال منو کسی نداشته باشه
    شرمنده روی بچم و شوهر و زندگیم شدم

    1. خدا با صابرین است مجددا تلاش کنید ؛ بنده در اوج ناامیدی و … خداروشکر رتبه یک خراسان شدم ، خدا هست انشالله سال بعد موفق شید

  12. چرا سوال مدنی که تو دفترچه c اشتباه به جای زوجه زده بود زوج جواب درست نداشت را به جای حذف کردن تاثیر مثبت فقط گذاشتن ، که به ضرر من شده
    اگه حذف بشه شهر قبولی من احتمالا تغییر میکنه چرا این طور با روان ادم بازی میکنن من قبول شدم اما جزو نفرات اخره قبولیم و حوزم احتمالا میوفته سیستان اصلا نمیتونم برم این حقم نیست

  13. سلام خانم زنده دل
    رتبه بنده در کانون مرکز با سهمیه ایثارگری ۱۹۵ شده و ترازم ۷۳۸۹ شده ایا قبولی بنده قطعی هست؟

  14. الهی لک الحمد
    جواب قبولی مصاحبه مرکز قوه م دیروز اومد
    جواب قبولی اسکودام امروز
    خدایاشکرت،امام رضا ممنونم

    1. موفق باشید
      قدر بدانید حتما پیش خدا و امام رضا یه جایگاه ویژه داشتین که لطفشون شامل شما شده
      من جفت قبول نشدم

    2. البته یه استخدامی هم بود تا مرحله آخر رفتم بین دو نفر اونم قبول نشدم
      یعنی یک سال تلاش هیچ
      انشاله همه اونا که قبول شدن موفق باشن

      1. مینا خانوم شاید خداوند براتون موقعیت بهتری رو آماده کرده سال دیگه همین موقع ان شاء الله خبر قبولیتونو بشنویم

        1. اگر منظورتون از زنده روح بنده باشه، احتمالا از هفته دیگه کانون‌ها اسامی نهایی قبول شده ها رو به تدریج اعلام می‌کنن دو هفته ای ممکنه طول بکشه تا همه اعلام کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا