نحوه استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف مجددا در کمیسیون قضایی مجلس بررسی می‌شود

پایگاه خبری اختبار- نمایندگان مجلس ایرادات شورای نگهبان به لایحه شوراهای حل اختلاف را اصلاح کردند و در این میان موضوع نحوه استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف را برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع دادند.

به گزارش اختبار به نقل از ایلنا، یکی از ایرادات شورای نگهبان، ماده پنج مکرر و بحث استخدام کارکنان شوراها بود. این ماده برای تامین نظر شورای نگهبان در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به شکل زیر اصلاح شده بود:

«مرکز مکلف است ظرف مدت پنج سال نیاز شوراهای حل اختلاف به کارکنان تمام‌وقت (اعم از اعضاء و سایر کارکنان) را از میان اشخاصی که واجد شرایط استخدام هستند و با اولویت سابقه اشتغال بیشتر و همکاری با شوراها، به صورت پیمانی استخدام یا به صورت قرارداد کار معین از طریق آزمون عمومی و تخصصی، به کارگیری نماید.»

بیشتر بخوانید:

لایحه شوراهای حل اختلاف

در زمان بررسی این اصلاح علیرضا سلیمی اخطار قانون اساسی داد و گفت با وجود این اصلاح، ایرادات شورای نگهبان که بار مالی و تبعیض ناروا است همچنان باقی است. قالیباف رئیس مجلس این اخطار را وارد دانست و به رای گذاشت که با رای موافق نمایندگان رو به رو شد و ماده پنج مکرر برای اصلاح مجدد به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارجاع داده شد.

گفتنی‌ست متن اولیه ماده ۵ مکرر که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته به شرح زیر است:

ماده ۵ مکرر- مرکز مکلف است ظرف مدت سه سال کلیه کارکنان تمام وقت شورای حل اختلاف (اعم از اعضاء و سایر کارکنان) را که واجد شرایط استخدام هستند و تا قبل از ۲۹/۱۲/۱۳۹۸ در شورا اشتغال داشته‌اند با اولویت سابقه اشتغال بیشتر، به صورت پیمانی یا قرارداد کار معین از طریق آزمون داخلی، به استخدام مرکز درآورد.

منبع: ایلنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا