نحوه تمدید اعتبار پروانه کارشناسی رسمی دادگستری

پایگاه خبری اختبار- رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران نحوه تمدید اعتبار پروانه کارشناسی رسمی را اعلام کرد.

به گزارش اختبار، غلامرضا هوایی در نامه‌ای خطاب به کارشناسان رسمی دادگستری، مراحل چهارگانه تمدید پروانه را برشمرد.

در این نامه آمده است:

با توجه به اتمام تاریخ اعتبار پروانه کارشناسی کارشناسان محترم که تا پایان ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ در سال جاری می باشد، کارشناسان محترم جهت تمدید اعتبار پروانه کارشناسی خود باید مراحل ذیل را انجام و مدارک مربوطه را به امور کارشناسان کانون جهت تمدید تحویل دهند.

۱- دریافت گواهی ماده ۱۸۶ ق.م.م (مفاصا حساب مالیاتی):

الف – مراجعه به (درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی) و ثبت درخواست گواهی ماده ۱۸۶ ق.م.م که در صورت عدم بدهی گواهی مربوطه در لحظه و بصورت صدور بر خط سیستمی صادر می گردد.

ب- در صورت اعلام بدهی توسط سیستم می‌توان با نمایش بدهی های مربوطه و صدور قبض بصورت اینترنتی بدهی ها را تسویه نمود و در صورت اعتراض به بدهی اعلام شده با ثبت درخواست رسیدگی در سیستم و یا مراجعه حضوری به حوزه مالیاتی مربوطه در جهت رفع تعرض و با تسویه بدهی اقدام گردد.

۲- پرداخت حق تمبر قوه قضائیه:

با ورود به سامانه ثنای کارشناسی گزینه تمدید پروانه را انتخاب و سپس با وارد نمودن تعداد سال (۲) و با وارد نمودن تاریخ که ۱۴۰۴/۱۲/۲۹ می باشد نسبت به پرداخت حق تمبر اقدام فرمائید.

۳- پرداخت حق عضویت کانون: 

پس از انجام مراحل فوق با توجه به نامه شماره ۷۱۳۶ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۸ شورای عالی و مصوبه تخفیف هیأت مدیره بابت حق عضویت هر یک از کارشناسان در رشته های مربوط نسبت به پرداخت حق عضویت هر یک از کارشناسان از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ با مراجعه به سایت کانون وارد پنل کاربری خود شده و در قسمت پرداخت مبلغ مورد نظر را پرداخت نمایند.

۴ – تحویل اصل پروانه کارشناسی:

پس از طی مراحل سه گانه فوق، اصل پروانه فعلی خود را به همراه سایر مدارک فوق تحویل واحد امور کارشناسان نموده تا نسبت به چاپ و تحویل دفترچه جدید اقدام گردد.

بیشتر بخوانید:

گام های اجرایی استعلام گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم

شرایط و نحوه دریافت پروانه بدون آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه

اطلاعیه نحوه ی تمدید اعتبار پروانه کارشناسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا