نظر سنجی سازمان سنجش آموزش کشور از داوطلبان آزمون وکالت ۹۴

نظر سنجی سازمان سنجش آموزش کشور از داوطلبان آزمون وکالت ۹۴

داوطلبان آزمون وکالت ۹۴ می توانند با مراجعه به سایت سنجش در نظرسنجش شرکت کنند.

بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور این نظر سنجی به منظور بهبود و ارتقای کیفی برگزاری آزمون انجام می شود.

داوطلبان آزمون وکالت ۹۴ با استفاده از شماره پرونده و شماره داوطلبی خود می توانند در این نظر سنجش شرکت کنند.

برای شرکت در نظرسنجی سازمان سنجش اینجا کلیک کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹۸ دیدگاه ها

  1. دوست عزیز ()موج.بله برای شرکت کنندگان آزمون قضاوت پیام آمده اما برای آزمون دهندگان وکالت خیر

  2. سلام دوستان.من شنیدم دوروز پیش برا قبول شدگان وکالت مث قضاوت پیام اومده؟؟ایاصحت داره؟؟؟من ازاسترس دارم دیوونه میشم!!براکسی ازشماها پیام اومده؟؟؟؟؟

  3. با سلام و کسب اجازه از جنابان ، محمدی و ناشناس.

    یک بار با هم ماده ی ۱۷۹قانون دریایی را مرور می کنیم:

    "هر قرارداد کمک و نجات که در حین خطر و تحت تأثیر آن منعقد شده و شرائط آن به تشخیص دادگاه غیر عادلانه باشد ممکن است به تقاضای هر یک‌از طرفین به وسیله دادگاه باطل و یا تغییر داده شود.
    ‌در کلیه موارد چنانچه ثابت شود رضایت یکی از طرفین قرارداد بر اثر حیله یا خدعه یا اغفال جلب شده است و یا اجرت مذکور در قرارداد ذکر شده به‌نسبت خدمت انجام یافته فوق‌العاده زیاد و یا کم است دادگاه می‌تواند به تقاضای یکی از طرفین قرار
    را تغییر داده و یا بطلان آن را اعلام نماید. ."

    بر خلاف نظر دوست عزیز، آقا یا خانم ناشناس، بنده با جناب محمدی هم عقیده هستم.  به این دلیل که بنا بر نص این ماده ی قانونی، دادگاه با تشخیص غیر عادلانه بودن و یا اکراه ، اغفال و یا خدعه و نیرنگ در انعقاد  قرار داد، باز هم نمی تواند راسا قرارداد را تغییر یا ابطال نماید؛ بلکه می بایست یکی از طرفین این درخواست را از دادگاه بنماید و دخالت دادگاه منوط به درخواست یکی از طرفین است.

    بنا بر این ، به نظر اینجانب، این سوال به صورت ناقص طرح شده و عادلانه این است که از سوالات مدنی حذف و یا حداقل امتیاز آن مابین سوالات دیگر مدنی تقسیم شود.

    با احترام

    1. سلام

      دقیقا با شما هم نظر هستم. توضیحتان هم کامل بود و نیاز به توضیح اضافه ندارد

  4. با سلام خدمت دوستان

    به نظر بنده سوالات کارشناسی ارشد با اینکه سخت طرح میشن اما با مطالعه دقیق و صرف وقت خیلی خوب میشه بهشون پاسخ داد اما سوالات وکالت به خصوص مدنی به جای طراحی سخت ولی دقیق وعلمی به معنای واقعی کلمه بد  و گاهی بی اساس طرح میشن مثلاً سوال سال قبل در مورد حق ارتفاق که در پاسخ نامه اعلامی اسکودا گزینه ای که حق ارتفاق رو جدای از ملک قابل نقل و انتقال میدونست صحیح اعلام شد!

    حالا منتظریم امسال ببینیم با کدوم جواب شگفت زده خواهیم شد.

  5. ناشناس محترم طبق ماده ۱۹۰ تمام عقود چه خصوصی باید شرایط این ماده را داشته باشند که طبق بند اول ماده قصد طرفین ورضای انها یکی از شروط لازم است ودر معامله اضطراری که از شرایط سواستفاده شود رضا معیوب شده ودرحکم اکراه است وغیر نافذ میشود واگر مضطر معامله را رد کند دادگاه می تواند حکم اعلامی به ابطال ان دهد وربطی به قا نون دریایی ندارد.چون بند یک از شرایط ماده ۱۹۰ راندارد

  6. خطاب به آقای محمدی شریف

    اینکه اگر از اضطرار سو استفاده شود منتهی به اکراه شده و قرار داد غیر نافذ می شود کاملا درست است و به عنوان قاعده روشن است و دکتر کاتوزیان این حکم را در کتاب اعمال حقوقی از ق م بیان کرده اند و احتیاجی به بیان آن در قانون دریایی نبود . میدانیم در حقوق ایران دادگاه اصولا حق دخول و تغییردر قرارداد خصوصی افراد را ندارد حتی اگر قرار داد غیر عادلانه و غیر منصفانه باشد اما قانون دریایی به عنوان یکی از موارد تخصیص این اصل است و به داد گاه حق داده تا اگر قرارداد را غیر منصفانه تشخیص داد آنرا ابطال کند.

    1. دوست خوب ضمن سلام واقراربه اینکه طراحان وکالت بسیارکم سوادن بایدبگم نظرمرحوم استادکاتوزیان هم صحیح نیست وهیچ دادگاهی اونونمیپذیره درفقه هم غیرقابل پذیرشه.اضطرارحتی اگرازش سواستفاده هم بشه بازم معامله مبتنی براون صحیحه ونظرحضرت استادیک نظراحساسیه.

  7. خطاب به ناشناس محترم قرارداد دریایی حکم اضطرار راتخصیص نزده بلکه تابع قاعده عمومی ومثل تمام قراردادهای اضطراری در صورتی که از شرایط سواستفاده شود همهنطور که نص ماده ۱۷۹ دریایی اشاره شده درصورت احراز ناعادلانه بودن دادگاه ممکن است انرا ابطال کند یا تغییر دهد  ماده ۱۷۹ ق.د هما نند مواد قاعده عمومی مدنیکه در بخشهای مختلف قانون مدنی تکرار شده ونیازی به تکرار نداشت در قانون دریایی هم امده است

  8. در مورد سوال دریایی توجه به نکته ای ظریف لازم است که به عرض می رسانم:

    گزینه ای که قرارداد را مشمول قواعد اضطرار و صحیح می دانست غلط بود(یا شاید بتوان گفت صحیح بود ولی گزینه کاملی نبود) به این دلیل که به هر حال قرار داد موجود در سوال که به گفته دوستان بدون قرینه آمده اگرچه می تواند به دلیل عدم وجود قرینه صحیح باشد اما با توجه به تخصیص قانون دریایی قابل ابطال هم هست.به عبارت دیگر چون سوال بدون قرینه(غیر منصفانه بودن قرار داد) طرح شده بر طبق اصل صحت معاملات اضطراری صحیح است ولی به حال به شرایطی قابل ابطال هم میباشد.این نکته درست در گزینه «ممکن است ابطال شود»آمده بود،چون این گزینه حاوی صحت معامله نیز هست اما گزینه دیگر (مشمول قواعد اضطرار و صحیح است) حاوی امکان ابطال نیست.

    در هر حال تفسیر دیگر نیز امکان دارد و طرح سوالاتی از این دست پسندیده نمی باشد . یا علی

  9. سلام و صبح بخیر به همه ی دوستان

    در ابتدای عرایضم ، این نکته ی مهم حائز اهمیته که این یک نظر شخصی ست و از فهوای کلام بسیاری از دوستان در کامنت های این پست و پست های دیگر استنباط شده، و خلاف آن کاملا قابل انتظاره.

    داوطلبان محترم شرکت کننده ی در آزمون امسال ، به سه دسته تقسیم شده اند و نظرات آنها رو می شه در ۳ دسته ی کلی جمع آوری کرد.

    ۱) عده ای  از سختی سوالات ابراز ناراحتی کرده اند.

    ۲) بعضی ها نه از سختی بلکه از عدم رعایت استانداردهای طرح سوال،

    ۳) و بالاخره برخی ها هم از راحتی سوالات صحبت به میون میارن، 

    به عقیده ی بنده، دسته ی اول، مطالعات کافی و دقت لازم رو برای پاسخگویی به سوالات نداشتند. یا برای اولین بار بوده در این آزمون شرکت کرده و تجربه ی کافی در این خصوص نداشتند. که کاملا طبیعی ست و ان شاء الله در سال آینده با استفاده از تجربه ی امسال، کمبود ها و خطاهای برنامه ریزی مطالعاتی خودشون رو جبران می کنند به نتیجه ی مطلوب می رسند.

    دسته ی دوم، با مطالعات و برنامه ریزی مناسب وارد بحث آزمون شده اند ولی ادعا می کنند به دلیل طرح سوالات غیر استاندارد و خارج از اصول طراحی سوالات تستی ، به نتیجه ی دلخواه ( چه صرفا قبولی و چه کسب رتبه ی مطلوب) نمی رسند. نگرانی و اعتراض این گروه اکثرا به سوالات مدنی و تجارت می باشد. ایشان مدعی هستند که در سوالات مدنی ، علی رغم اینکه سوالات آنچنان سخت و دشوار نبود، ولی با طراحی غیر اصولی ، یافتن گزینه ی مناسب مقدور نبوده است. در سوالات تجارت نیز که با اشتباهات فاحش در طرح سوال و ارائه ی گزینه ی های غیر مرتبط یا ناقص، همین مشکل وجود داشته.

    دسته ی سوم نیز با اعلام رضایت از سوالات، همه جا اعلام می کنند که دسته ی اول و دوم به دلیل ضعف اطلاعاتی ، گناه را بر گردن طراحان سوال انداخته اند. پس چطور است که ما هشتاد درصد و نود درصد و… زده ایم!!!

    به عقیده ی بنده، به جز دسته ی اول که تکلیفشان روشن است، تا حدود زیادی حق با دسته ی دوم است. چون سوالات ، به خصوص سوالات مدنی ، واقعا خارج از چارچوب منطقی سوالات تستی بود. حدودا ۱۹ سوال از ۲۰ سوال از دکترین حقوقی بود که با ادعای اسکودا مبنی بر نص محور بودن سوالات ، در تضاد آشکار بود. این موضوع به این معنی نیست که نباید از دکترین حقوقی سوال طرح می شد، بلکه می بایست حداقل یک چهارم سوالات از نص طرح می شد که به اصول طراحی سوالات تستی که مبنی بر تقسیم درجه ی دشواری سوالات به آسان، متوسط، دشوار است، پایبند بود.

    در مورد گروه سوم، به نظرم اتفاقا این دوستان ، مطالعات سطحی ای داشته اند و عمیق مطالعه ننموده اند. دلیل این ادعا این است که اگر کسی مطالعات سطحی داشته باشد، با اولین نگاه، معمولا پاسخ سوالات مدنی را انتخاب می کند، ولی اگر مطالعات عمیق و احاطه ی به دکترین حقوقی  داشته باشد، در پی نکته های ظریف ، به دردسر می افتد و مخصوصا در پاسخ به سوالات غیر استاندارد با گزینه های غیر استانداردتر، به مشکل بر می خورد. یا آن ها را بی پاسخ می گذارد یا لاجرم گزینه ای را انتخاب و در آخر متوجه می شود طراح سوال چیز دیگری در ذهنش بوده!!!! و طبق سلیقه ی طراح عمل نمی کند و نتیجه این می شود که اکنون در مورد سوالات مدنی و تجارت شاهدیم.

    به هر حال این هم نظری بود..

    در پناه حق

  10. سلام

    دوست عزیز که نمیدونم آقاست یا خانم (محمدی) اشاره خوبی داشتند. طراح محترم سوال باید در سوال روشن میکردند که قراردادی که غیر عادلانه است ممکن است توسط دادگاه باطل شود. ولی طراح محترم به صورت کلی سوال داده بودند و صحبتی از اغفال یا غیر عادلانه نبوده . با این اوصاف با توجه به عدم درج این مطلب، معامله باید صحیح قلمداد شود

  11. آفرین آقای محمدی، نکته همینجا بود که گفتید

    اگر توی اون گزینه "در صورت غیر عادلانه بودن به درخواست هر یک از طرفین" اومده بود، دقیقا همون قرینه ای بود که متاسفانه طراح نیاورده.

    واقعا حداقل برای این سوال باید به اسکودا اعتراض بشه که حذفش کنن

  12. اکی محترم ماده ۱۷۹ قانون دریایی:هر قرارداد کمک ونجات دریایی که در حین خطر وتحت تاثیر ان منعقد شده و شرایط ان به تشخیص دادگاه غیر عادلانه باشد .ممکن است به تقاضای هر یک از طرفین به وسیله دادگاه باطل یا تغییر داده شود .شما سوال چهار و گزینه را مقید به غیر عادلانه بودن  وتقاضای هر یک از  طرفین و ابطال یا تغییر را می بینید که فرمودید نص قانون دریایی است

  13. به نظر من تفسیر ak درست نیست و این سوال اساسا مشکل داشت مخصوصا پاسخ های پیشنهادیش.

    اصل بر صحت معاملاته و همونجور که دوسه تا از دوستان گفتند اگر طراح بخواد خلاف اصل رو مد نظر بگیره، باید قرینه بیاره.

    حالا یک نفر این قرینه رو به من نشون بده

  14. با سلام به همگی بنده ی حقیر هم مثل همگی بزرگواران اطلاعاتم درمورد معامله اضطراری کامل بود و در دام طراح محترم سوال اسیر شدم دوستان همه ی فرمایشات شما در مورد اضطرار صحیح ولیکن طراح محترم سوال با تیزهوشی تمام عین نص ماده مزبور رو هم به عنوان سوال و هم به عنوان پاسخ انتخاب کرده هر چند ناجوانمردانه و می دانیم که در مقابل نص اجتهاد روا نیست/به نظر حقیر چو قانون دریایی موخر بر قانون مدنی بوده این موضوع در زمان خود محل اختلاف بوده و با تصویب ماده فوق اومدن گفتن که آقاجان دراین زمینه قصد به کلی زایل… حالا موضوعی که در زمان خودش محل اختلاف بوده وقانون در مقام رفع تنازع اومده چرا باید سوا ل آزمون به این مهمی باشه الله اعلم ولله قسم که اگه این سوال رو دو ماه قبل از آزمون از طراح محترم می پرسیدی هرآن جواب همه ی ما رو انتخاب می کرد. با عرض پوزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا