نمره لازم برای قبولی در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- آمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲ بر اساس قانون تهسیل صدور مجوزها برگزار شد و قبولی در آن، منوط به کسب نمره تزار لازم بود.

به گزارش اختبار، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در اسفند ۱۴۰۰ تصویب و از اردیبهشت ۱۴۰۱ لازم‌الاجرا شد. این قانون تغییرات مهمی در نحوه پذیرش متقاضیان اخذ پروانه وکالت، کارشناسی رسمی و سردفتری اسناد رسمی ایجاد کرد.

بر این اساس، قبولی در این آزمون‌ها منوط به کسب حداقل نمره قانونی تعیین شده است. این نمره در سهمیه آزاد عبارت است از هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز.

در سهمیه ایثارگران نمره لازم برای قبولی متقاضیان عبارت است از شصت درصد (۶۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز.

به این ترتیب، نمره نصاب قبولی در هر سال شناور و وابسته به عملکرد داوطلبان آزمون است.

آزمون سال ۱۴۰۲ (شهریورماه) مرکز وکلای قوه قضاییه، دومین آزمون این مرکز بود که طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار برگزار شد.

این آزمون روز ۳ شهریور سال جاری به صورت همزمان در ۷۵ شهر کشور برگزار شد و ۱۱۰ هزار داوطلب در آن به رقابت پرداختند.

نتایج مرحله کتبی روز ۲۶ مهر منتشر شد و هم‌اکنون قبول‌شدگان این مرحله، در حال گذراندن فرایند مصاحبه سفاهی عقیدتی‌سیاسی هستند.

در آزمون شهریور ۱۴۰۲ مرکز وکلای قوه قضاییه، حد نصاب لازم برای قبولی در سهیمه آزاد، نمره تراز ۶۶۴۸ بود و هر داوطلبی موفق به کسب این نمره می‌شد، پذیرفته‌شده محسوب شده است.

حد نصاب لازم برای قبولی در سهیمه ایثارگران در آزمون شهریور ۱۴۰۲، نمره تراز ۵۶۹۸  بوده است.

بار دیگر باید تاکید کرد که در آزمون بعدی مرکز وکلای قوه قضاییه، این نمرات با توجه به عملکرد داوطلبان تغییر می‌کند اما پیش‌بینی می‌شود تفاوت چشم‌گیری بین حد نصاب قبولی آزمون شهریور و آزمون بعدی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۰ دیدگاه ها

  1. خنده داره😅😅😅 پسر من دوم ابتدایی هستش اگر از ۱۰تا سوال کمتر از ۵تا درست بزنه نمره ی نیاز به تلاش بیشتر میدن بهش اما در آزمون وکالت از ۲۰ تا سوال ۴تا درست بزنی قبولی و وکیل میشی!!!😂😂😂😂 این میدونید یعنی چی؟ یعنی دیگه شغل وکالت هم اشباع شده….من ۲ساله وکیلم مثلا دیگران من رو زرنگ هم میدونن از عید ۱۴۰۲ تا الان ماهی ۲میلیون تومان کار کردم به خدا قسم دروغ نمیگم

    1. از ۲۰ تا باید ۷ تا بزنی تا قبول بشی . احتمالا توی شغل وکالتت هم همینقدر دقت داری و نتیجه کارات مشخصه و احتمالا باید شغلتو عوض کنی

  2. نمره و تراز یه چیز شناوره ولی میشه گفت چه ازمون اسکودا چه قوه شما باید میانگین هر درس حتما ۴ پاسخ صحیح داشته باشین و تراز شش هزار تا قبول شین پس از زدنه سوالات پاسخ شانسی اجتناب کنید فقط ۴ پاسخ صحیح در هر درس شما قبولید

    1. کاملا نادرست میفرمایید . وقتی چیزی رو خوب متوجه نشدی دیگران رو به اشتباه ننداز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا