پایان اما و اگرها: تاریخ جدید آزمون وکالت ۹۹ اعلام شد

پایگاه خبری اختبار- پس از حاشیه‌های فراوان بالاخره سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای رسما‌ از تعویق آزمون وکالت و برگزاری آن در روز بیستم فروردین ماه خبر داد.

گفتنی‌ست در اطلاعیه صبح امروز سازمان سنجش، زمان جدید آزمون وکالت ۳۰ اردیبهشت تعیین شده بود اما این اطلاعیه دقایقی بعد از انتشار حذف شد و حال، روز ۲۰ فروردین یعنی یک ماه دیگر این آزمون برگزار خواهد شد.

متن کامل اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص تعویق زمان برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۹- (اسکودا)

به اطلاع متقاضیان گرامی شرکت در آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۹ – (اسکودا) می‌رساند این سازمان براساس مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستورالعمل های اعلامی وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آماده برگزاری این آزمون در روز جمعه ۲۲ اسفند ماه بود که در روز سه شنبه ۱۹ اسفند ماه با اعلام معاونت محترم بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا و اعمال محدودیت های بیشتر در اکثر استان ها و ضرورت تغییر شرایط برگزاری آزمون از قبیل اضافه کردن شهرها و حوزه های امتحانی جدید، سازمان سنجش آموزش کشور به لحاظ رعایت اصول فنی و اجرایی جهت تامین الزامات وزارت محترم بهداشت و عدم امکان اعمال آنها در این بازه زمانی محدود، چاره ایی جز تعویق آزمون نداشت.

در این مساله مسئولان و همکاران اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران هیچ تقصیری نداشته و نهایت تلاش و رایزنی خود را انجام دادند تا این آزمون سر موعد مقرر برگزار شود. لذا سازمان سنجش آموزش کشور ضمن عذرخواهی از متقاضیان عزیز، به اطلاع می رساند این آزمون در تاریخ ۹۹/۱۲/۲۲ برگزار نمی گردد و با توجه به هماهنگی بعمل آمده انشاالله در روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۱/۲۰ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

گلایه رئیس کانون وکلای مرکز از تصمیم لغو آزمون وکالت ۹۹

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵۵ دیدگاه ها

  1. درود بر شما و سال جدید مبارک. آزمون سرجایش باشد زیرا موجب مطالعه میشود و سطح شناخت حقوقی را بالا میبرد، اما مسول اصلی و تصمیم گیرنده لطفا قویا دستور دهد:
    ۱- به قضات مستعفی و بازنشسته تحت هیچ عنوان پروانه وکالت یا دفتر خدمات قضایی داده نشود. آنها عمری شغل داشته اند، حقوق و مزایا دریافت کرده اند چرا باید پس از بازنشستگی به شغل دیگری از جمله وکالت روی بیاورند، این اصلا منطقی نیست. قوانین به روز میشوند و بازنشسته قضاوت رمقی برای درک عمیق قوانین بروز شده ندارد زیرا انگیزه ای ندارد حتی اگر پر از تجربه باشد. غیر از تندی و خستگی چیزی برای اراییه نخواهد داشت.
    ۲- سوالها نباید اختلافی و سلیقه ای باشد. من درآورده وبازی با کلمات نباید باشد. منظور انتخاب کارآموز است نه علامه دهر یا وکیل یا قاضی. مابقی را در دوران کارورزی و به مرور آموزش خواهد دید.
    ۳- نباید به کسی پروانه وکالت داده شود به بهانه دکتر بودن یا مدیر دفتر یا قاضی بازنشسته یا نماینده مجلس بودن مگر اینکه مانند بقیه آزمون دهند. اگر ملاک این است که انها باتجربه و باسواد هستند خوب چه بهتر پس لابد میتوانند از آزمون سربلند بیرون آیند!!
    ۴- ظرفیت حداقل یک و نیم برابر الان شود و به جوانها فرصت داده شود.
    وسلام

  2. موافقم باید انحصار از کانون وکلا گرفته شود تا عمر جوانان ما بیشتر از این تلف نشود…چراکه اعضای کانون وکلا فقط به فکر منافع خود هستند و از اینکه هر ساله عده ای وارد این حرفه شوند ضرر میکنند… زیرا تلاش خود را در جهت پس زدن رقبای جوان شغلی خود میکنند

  3. دوستان به قوه قضاییه و شورای نگهبان اعتراض شود تا قانون را اجرا کنند. این کسب و کار است و بایستی بعد از گذراندن دوره هایی، و قبولی در آن دوره ها مجوز وکالت صادر کنند و آزمون را حذف کنند.

  4. سلام…اگراسکودا امتحان برگزارکنه…عطف بما سبق قانون که میگوید قانون در جاییکه به نفع متهم است اجرا میشودزیرپاگذاشته.و نتیجه اینکه شورای نگهبان و مجلس زیرنظراسکوداست نه اسکودا زیرنظرانها!!!اگر وکالت شبیه کسب و کارشده پس امتحان بی معنیه.اگرم نیست پس شورای نگهبان و مجلس درش تخته کنندبهتره…طبق معمول بازم انحصارطلبی ادامه خواهدداشت اگر ظرفیت پذیرش با ۶۵ سال پیش تغییرندهند…درس خوندن و امتحان بیفایده است چون سهمیه داران و امتیازداران بیسوادند…

  5. سلام اخر نفهمیدم قسم حضرت عباس قبول کنیم یا دم خروس!اگر امتحان در کاراست پس امتحان بگیرید اگرم لغو شده پس سرمون این سنگ و اون سنگ ندوانید…خداکنه لااقل امسال سهمیه بازی و لابیگری و انحصارطلبی از بین برود…فقط میزان سواد باشد نه درجه سرهنگی و نه سابقه کاری کارمندان دادگاه و …و….و…..الخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا