پروتکل های ابلاغی برای برگزاری آزمون وکالت ۹۹ چه بود؟

پایگاه خبری اختبار- اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) یک فایل صوتی از سخنان دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی را منتشر کرد که در آن پروتکل های مد نظر برای برگزاری آزمون وکالت ۱۳۹۹ شرح داده می‌شود.

به گزارش اختبار، دکتر رئیسی در این فایل که برای مسئولان اسکودا ارسال شده پروتکل های مد نظر این وزارتخانه برای برگزاری آزمون وکالت را تشریح می‌کند و در پایان می‌گوید که این پروتکل ها خیلی هم سخت‌گیرانه نیست، علمی است و با رعایت آنها می‌شود آزمون را برگزار کرد.

متن کامل صحبت‌های بیان شده در این فایل صوتی به این شرح است:

«همانطور که می‌دانید تمام مراکز استان‌های ما به رنگ قرمز درآمده و در حوزه آموزش، آموزش و امتحانات حضوری تعطیل شده است اما با توجه به تعویق چندباره این آزمون (وکالت) مقرر شد بر اساس یک بند از پروتکل عمل شود که طبق آن حد مجاز افراد شرکت‌کننده در یک فضا و زیر یک سقف بسته در شهرهای قرمز ۱۵ نفر، در شهرهای نارنجی ۲۰ نفر، در مناطق زرد ۳۰ نفر و در مناطق آبی ۵۰ نفر است. این فضا حداقل باید ۶۰ متر مربع باشد.

این بند حتی در جلسات دولت هم رعایت می‌شود.

محل آزمون باید جایی باشد که تهویه مناسب فراهم باشد و آن سالن باید به ازای هر پنجاه نفر یک درب ورود و خروج داشته باشد تا هنگام ورود و خروج با مشکل ازدحام افراد روبرو نشویم. بنابراین اگر سالنی با سه تا درب وجود داشته باشد، صد نفر هم می‌توان در آن محل جا داد،‌ اما اگر سالنی باشد که یک درب داشته باشد، حتی اگر هزار متر مربع باشد نمی‌توان جمعیت بالایی را وارد کرد.

بنابراین، شرطی که لحاظ شده مبنی بر اینکه در هر حوزه ۱۵ نفر حضور داشته باشند،‌ منظور از این حوزه، یک سقف بسته است بنابراین در یک دانشگاه که شش کلاس دارد می‌توان هر هر کلاس ۱۵ نفر را برای آزمون جای داد.

این پروتکل ما است که خیلی هم سخت‌گیرانه نیست و شفاف و علمی و قابل اجراست.»

دو روز پس از ارسال این فایل صوتی به اسکودا و صدور مجوز برگزاری آزمون، و درحالی که به گفته معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، این پروتکل ها در شب ۱۸ فروردین به دانشگاه‌ها ابلاغ شده بود، آزمون وکالت با صدور پیام صوتی دیگری از علیرضا رئیسی به دبیر کمیته امنیتی،‌ اجتماعی و انتظامی ستاد بیماری کرونا، لغو شد.

گفتنی‌ست امروز نیز دکتر جلیل مالکی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، در یادداشتی که در اختیار رسانه‌ها قرار داد اعلام کرده بود: «دو روز قبل مجوز برگزاری آزمون توسط ستاد فرماندهی کرونا به صورت دو قبضه در قالب نامه رسمی و فایل صوتی صادر می‌شود و همه پروتکل های مدنظر توسط سازمان سنجش تمهید و با صدور کارت ورود به جلسه مخازن سوال به حوزه های امتحانی ارسال می شود و هیچ اتفاق جدیدی نسبت به روز قبل رخ نداده است، به یکباره بیست و چهار ساعت بعد و دقیقاً شب قبل از  آزمون که داوطلبان عزیز به حوزه‌های ۸۴ گانه آزمون عزیمت کرده بودند، با یک پیام صوتی معاون بهداشت وزارت بهداشت برگزاری آزمون لغو می‌شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۲ دیدگاه ها

  1. تاسف…تاسف…تاسف

    کاش وقتی یهویی تصمیم می‌گرفتید یه لحظه فکر می‌کردید بازندگی چندین هزار نفر دارید بازی می‌کنید.
    من حالم هنوز هم خوب نشده بعد از شنیدن خبر لغو مجدد

  2. سلام خانم زنده دل عزیز…
    خواهشی که ازتون دارم میشه لطف کنید تاریخ دقیق وکالت ۹۹ و وکالت ۱۴۰۰ رو پیگیری کنید و اینجا به ما اطلاع بدید؟
    واقعا ممنون ازشما و سایت اختبار

  3. قرار بود ۸۴ هزار داوطلب در یک اتاق آزمون دهند که ستاد کرونا یک روز قبل متوجه شد و با ویس آزمون را لغو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا