پیشنهاد تعطیلی آخر هفته شهرها با دمای بیش از ۴۰ درجه

پایگاه خبری اختبار- وزارت بهداشت پیشنهاد تعطیلی شهرهایی با دمای بالاتر از ۴۰ درجه را به هیات دولت تقدیم کرد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم روز ملی اهدای خون در جمع خبرنگاران، با اشاره گرمای بی‌سابقه هوا در کشور، گقت: سلامت مردم عوامل مختلفی دارد که بخشی از آن محیطی است و ممکن است سلامت را به خطر اندازد؛ به عنوان مثال در زمستان موضوع آلودگی هوا را داریم که اگر به میزان خاصی برسد مجبور به تعطیلی هستیم.

گرمای هوا سلامت افراد را مختل می کند

وی افزود: متاسفانه امسال با گرمای بی سابقه‌ای مواجه شدیم که وقتی از ۴۰ درجه بالاتر رود می‌تواند سلامت را دچار اختلال کند؛ بویژه این موضوع در افراد سالخورده، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان بیشتر دیده می‌شود.

پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعطیلی آخر هفته شهرهای بالای ۴۰ درجه

عین‌اللهی افزود: در هر شرایطی که عوامل محیطی سلامت مردم را دچار مشکل کند وزارت بهداشت وارد می‌شود و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای گرمای آخر هفته که احتمال می‌دهیم درجه حرارت بالا رود ما پیشنهاد تعطیلی را به هیئت دولت دادیم که برای سلامت مردم هر وقت درجه حرارت بالا رود تعطیلی لازم است و امیدواریم پیشنهاد ما را بپذیرند که این موضوع بسته به پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا آخر هفته برای مناطق مورد نیاز مشخص می‌شود.

وی گفت: مبنای درنظر گرفته شده دمای هوای بالاتر از ۴۰ درجه است.

بیشتر بخوانید:

موافقت دولت با تعطیلی سراسری چهارشنبه و پنجشنبه؛ ابهام در وضعیت برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲

پیشنهاد تعطیلی پایتخت به دلیل افزایش دمای هوا در هفته آینده

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. خواهش میکنم ما جنوبیها رو درک کنید، بخدا مام آدمیم ،۴۰ درجه واسه تهران خطرناک بعد واسه ما خطری نداره؟ تو این گرمای جهنمی با بدبختی باید از شهرستان بریم مرکز استان و سر ظهر برگردیم. بخدا استرس تمام جونمون رو گرفته. این رقابت عادلانه ست؟ هی ما جنوبیای بدبخت باید دستمون از همه چی کوتاه باشه؟ اخه کی میاد آزمون به این مهمی رو میندازه وسط جهنم تابستون؟

  2. سلام.
    من هم بیماری زمینه ای دارم و برای ثبت نام مانعی نداشتم ولی برای شرکت در آزمون با این وضعیت دما و گرد و غبار در استانمون مشکل دارم

  3. خواهش می کنم امتحان رو اواخر شهریور برگزار کنید. دمای هوا بالای ۵۰ درجه هست.
    این مورد خیلی روی عملکرد داوطلبان تاثیر می گذارد.

      1. سلامتی با هیچ چیز قابل معامله نیست دو سال پیش به جهت کرونا شب امتحان آزمون وکالت را لغو کردند.

    1. ما دوتا کولر روشن میکنیم فیوز میزنه در برق می‌ره کمبود برق داریم .چطوری قراره ده تا کولر روشن کنن تازه بعضی شهر ها کولر آبی هست .باد گرم حتی آب نداره که بادش خنک بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا