کارگروه کارآموزی اسکودا، «شیوه‌های جایگزین کارآموزی» را بررسی می‌کند

پایگاه خبری اختبار-  جلسه‌ اول کارگروه کارآموزی اسکودا روز سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ با حضور روسای کمیسیون‌های کارآموزی کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور با رویکرد بررسی مشکلاتی که در آیین‌نامه‌ ابلاغی ۱۴۰۰ قوه‌ قضاییه وجود دارد، برگزار شد.

به گزارش اختبار بر اساس آنچه از سوی روابط‌ عمومی اسکودا اعلام شده است، اعضای کارگروه آیین‌نامه‌ اجرایی مصوب ۱۴۰۰ قوه قضائیه را برخلاف صریح موازین قانونی و ناقض استقلال کانون‌های وکلای دادگستری دانستند و اعلام کردند صرف‌نظر از عدم پذیرش، دادگستری‌های سراسر کشور هم شرایط و بستر لازم جهت اجرای آیین‌نامه خصوصاً در بخش کارآموزی را ندارند و ضرورت لغو آن اجتناب‌ناپذیر است.

بیشتر بخوانید:

این کارگروه با هدف اتخاذ رویهٔ واحد و راهکارهای متناسب با شرایط لایحه‌ی قانونی استقلال در آیین‌نامه‌ی مصوب سال ۱۳۳۴ خصوصاً با رویکرد بررسی مشکلاتی که در آیین‌نامه‌ اجرایی (ابلاغی ۱۴۰۰ قوه‌ی قضاییه) وجود دارد، آغاز به کار نمود و در پایان تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:

۱- اعضای کمیسیون‌های کارآموزی و دبیران کمیسیون‌های کانون‌های وکلا، کاملاً خود را تابع و پشتیبان تصمیمات هیات‌‌مدیره‌‌ی کانون‌ها و همچنین اسکودا دانستند.

۲- اعضای کارگروه آیین‌نامه‌ی اجرایی را برخلاف صریح موازین قانونی و ناقض استقلال کانون‌های وکلا دادگستری دانستند و اعلام کردند صرف‌نظر از عدم پذیرش، دادگستری‌های سراسر کشور هم شرایط و هم بستر لازم جهت اجرای آیین‌نامه خصوصاً در بخش کارآموزی را ندارند و ضرورت لغو آن اجتناب‌ناپذیر است.

۳- مقرر شد اعضای کمیسیون‌ها و دبیران محترم کارآموزی ظرف یک هفته با مداقه در مقررات قانونی آیین‌نامه‌ی مصوب ۱۳۳۴ و شرح وظایف کارآموزی مصوب کانون‌ها در بخش کارآموزی و عدم همکاری دادگستری بعضی از شهرها جهت پذیرش کارآموزان و جهت جلوگیری از تضییع حقوق کارآموزان جدید‌الورود رویهٔ واحدی مطابق آیین‌نامه‌ی مصوب ۱۳۳۴ را اتخاذ و اجرایی نمایند‌.

در پایان مقرر شد جلسه‌ی بعدی کارگروه روز سه‌شنبه‌ی آینده با دستور جلسه‌ی «اتخاذ رویکرد مناسب با قوانین پیش‌گفته و شیوه‌های جایگزین کارآموزی با لحاظ مقررات قانونی» برگزار گردد.

منبع: روابط عمومی اسکودا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. کارگروه نمیخواد یعنی خودشون نمی بینن این اشفته بازارو وقتی ظرفیتا منطقی نیست وقتی سوالات نص ماده نیست و….. همه اینا دعواها دقیقا از سال ۹۰ به بعد شروع شد تنها راه فراری شدن اینه بیان ظرفیت حذف و نصاب نمره انتخاب کنن و سوالاتم در حد لیسانسیه و نص ماده که هرکی بخونه قبوله و اعمال شرایط سنی وگرنه راحتتون کنم بخونید برای مشاوران هیچ فرقی بینه دو پروانه نیست اینو من میگم چون ۴سال الکی وقتمو برای کانون تلف کردم و وکیل شدم و بعد الا میبینم بیخودی بود

  2. بنظر بنده هیئت مدیره محترم اسکودا بایستی بتوانند تعاملات فوری و موثر و سازنده ای با مسئولین محترم قوه قضائیه در این خصوص و مواردی که با چالش مواجه شده اند داشته باشند تا خدای نا کرده حقوق کارآموزان محترم تضییع نگردد.

  3. سلام خدمت دوست و وکیل پایه یک دادگستری
    اولا ، موضوع احترام به قانون بود وقتی کانون خودش به قانون توجه نکنه ، ابزار دست کسانی خواهد شد که امروز می بینید .

    ثانیا ،واسه داوطلب های ۹۹ ، واژه ای چون انتظار ، پشیمانی و … هیچ معنایی نداره

    باید داوطلب ۹۹ باشید تا بدونی چی میگم

    امیدوارم موفق باشید

  4. عجله نکن امید خان پروانه هم بهت میدن ایقد بیای تو راهرودادکاهها بشینی تا ظهر ول کنی بری …ک‌پشیمون بشی از دنیا

  5. مقامات محترم کانون وکلا مطابق قانون باید حداکثر ظرف ۶ ماه نسبت به صدور پروانه کاراموزی اقدام کنید ، الان بیش از ۶ ماه گذشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا