کلید آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰ منتشر شد

پایگاه خبری اختبار- کلید آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه سال ۱۴۰۰ از سوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه منتشر شد.

داوطلبین آزمون می توانند برای «ثبت اعتراض به سوالات آزمون کتبی وکالت سال ۱۴۰۰» و ارسال آن به «سازمان سنجش و آموزش کشور» با مراجعه به لینک https://www.23055.ir/support اقدام کنند.

آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰ روز جمعه ۲۳ مهر برگزار شد.

برای مشاهده متن سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰ اینجا کلیک کنید

فایل پی دی اف آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰  همراه با پاسخ های هایلایت شده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۷۱ دیدگاه ها

  1. تورو خدا یکی جواب بده مردیم از بلاتلیفی اخه این چ وضعشه جواب آزمون ۹۸ رو در دوهفته اعلام کردن ولی این آزمون ۶هفته رو رد کرد آخه اینقدر بی برنامه و بی سازمان

    1. خدایی بلا تکلیفی خیلی بده .مرکز هم که رئیس نداره فعلا . حداقل یکی یه مصاحبه کنه بگه نتایج کی اعلام میشه…
      آیا کسی هست که بشنوه؟!

  2. سوال ۸۰ چجوری صرف سکوت صاحب مغازه در اون لحظه موجب تحقق مداخله شده ! مشخص نیست که بعدش چه رفتاری داشته
    اون لحظه اول کار خاصی انجام نداده درست اما این به معنای قبول مال مسروقه ست؟
    نگفته که درو باز کرده گفته بزار تو ،یا بزار فلان گوشه ، خودش مشغول بوده اون لحظه چیزی نگفته .
    سوال ۷۸ اگر بند قطع شده رو از انگشت شصت در نظر بگیریم میشه اندازه دیه موضحه و برعهده عاقله ست ، در حالی ک تصریح نشده در سوال کدام انگشت!

  3. جناب آقای ناصری (ماموران وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه این افراد در پرونده های فساد مالی کلان و همچنین در زمینه پیشگیری و مقابله با فساد و اختلال در امنیت اقتصادی، (جرائم سازمان یافته ی ضد امنیتی،اقدامات تروریستی و تهدیدات ترم امنیتی ضابط محسوب میشوند (تبصره ی ۱ ماده ۴ قانون ارتقا سلامت نظام اداری و ماده ی ۲۰۵ قانون برنامه پنجم توسعه)و صفحه ی ۲۸ کتاب شرح آزمونی آقای غفوری

  4. سارا خانوم محمددر مورد سوال ۱۴ با شما موافقم ولی سوال ۲۰ رو دقت فرمایید گفته واگذاری اجاره نه واگذاری منفعت ماده ۴۷۳ق.م
    در واگذاری اجاره هم ق.م و هم ق.ر.م.م سکوت کرده درنتیجه مستاجر نمیتواند بدون اذن موجر روابط استیجاری رو واگذار کند(برخلاف واگذاری منفعت)

  5. ضمنا شاید توی سایتها نوشته شده ک سالی ۸۰۰قاضی جذب میکنن ،
    اما اگه یک نگاهی به تعداد افراد پذیرفته شده ی مرحله روانشناسی کنید میبینید ک سالی پنجاه نفر از جذب عمومی قبولی نداره

    1. انقدر جذب عمومی قضات هر سال بی رونق شد و داوطلبان به مبهم بودن مراحل این آزمون پی بردند که دیگه دارن جمعش میکنن . شما هر چقدرم که شخصیتی سالم و مناسب شغل قضا داشته باشین مرحله روان شناسی بدون دلیل خاصی رد میشین . مثال روشنش خودم، دوستانم، رتبه های برتر کانون های وکلای استانی و حتی رتبه یک مرکز مشاوران ۹۸

  6. در توضیح سوال ۸۳ به موجب ماده ۶۰۳ ق.آ.د.ک ضابط نظامی شامل مأموران دژبان نیروهای مسلح؛ (مأموران حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح در چارچوب مأموریت‌ها و وظایف قانونی؛) مأموران بازرسی و قضایی نیروهای مسلح؛ فرماندهان، افسران و درجه‌داران آموزش‌دیده نیروی انتظامی؛ افسران و درجه‌داران نیروهای مسلح در جرایم مشهود در صورت عدم حضور سایر ضابطان نظامی؛ مقامات و مأمورانی که به‌ موجب قوانین خاص در حدود وظایف محوله ضابط نظامی محسوب می‌شوند؛ رؤسا، معاونان و مأموران زندان‌ها و بازداشتگاه‌های نظامی در امور مربوط به زندانیان نظامی و مأموران حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات نسبت به جرایم کارکنان وزارت مزبور که در صلاحیت رسیدگی سازمان قضایی است، ضابط نظامی محسوب می‌شوند.بنابراین کلید سوال که گزینه ۴ است صحیح می باشد.

  7. ادمین کانال ، پاسخ اشتباه رو و طبق ذهن خودش آقای علیرضا ناصری گفته، و این موجب برداشت اشتباه و به تبعش علم اشتباه در ذهن دوستان میشه، لطفا این نظرش رو حذف کنید ، یا پاسخ درست رو طبق استدلال قانونی به جوابش رو در سایت قرار دهید. چطور آقای محمدی چندین بار کامنت گذاشته و اسمی از دیگران نام برده و مستقیما اسم اشخاص رو می بره. و اینکه من چند روز پیش مراتب اعتراضم رو رسما به لینکی که قرار دادید با استدلال قانونی فرستادم.
    لطفا نظر زیر را در سایت قرار دهید.👇👇

    💥در مورد سوال ۱۴، دوستان گفتند قصد حمایت از فقرای شهر هست، در صورتی هست که مالش کفاف بده نه اینکه به دیگران بدهکار باشد این همون کاری است که یک نفر از سرمایه دار بدزده و به فقرا بده که این نه تنها مورد حمایت قانونگذار نیست بلکه مورد قبول عرف هم نیست. و نسبت به سوال ۱۵ که در مورد وجه التزام هست این نظر شما درست هست ولی صحیحتر و کاملتر نیست ، سوالات آزمونهای حقوقی هر چند بین درست و غلط هست ولی بعضی از سوالات باید کاملترین پاسخ رو بدهیم نه صرفا جواب درست ، بلکه درستر و صحیح تر ملاک هست که ماده کاملترین هست ، حالا ذهن طراح هر چقدر می خواهد باشد ، تاثیری در اصل قضیه ندارد و سوال ۲۰ ، در صورتی نظر شما صحیح بود که طراح سوال به جای قانون مدنی ، حقوق مدنی گفته بود این گزینه پاسخ درست بود یا اصلا بصورت مطلق بدون اینکه نامی از قانون مدنی میبرد که جواب رو در قانون روابط موجر و مستاجر می گشتیم ولی خودش گفته قانون مدنی پس ملاک قانون مدنی هست نه قانون روابط موجر و مستاجر ۵۶ و ۷۶.

  8. در مورد سوال ۱۴، دوستان گفتند قصد حمایت از فقرای شهر هست، در صورتی هست که مالش کفاف بده نه اینکه به دیگران بدهکار باشد این همون کاری است که یک نفر از سرمایه دار بدزده و به فقرا بده که این نه تنها مورد حمایت قانونگذار نیست بلکه مورد قبول عرف هم نیست. و نسبت به سوال ۱۵ که در مورد وجه التزام هست این نظر شما درست هست ولی صحیحتر و کاملتر نیست ، سوالات آزمونهای حقوقی هر چند بین درست و غلط هست ولی بعضی از سوالات باید کاملترین پاسخ رو بدهیم نه صرفا جواب درست ، بلکه درستر و صحیح تر ملاک هست که ماده کاملترین هست ، حالا ذهن طراح هر چقدر می خواهد باشد ، تاثیری در اصل قضیه ندارد و سوال ۲۰ ، در صورتی نظر شما صحیح بود که طراح سوال به جای قانون مدنی ، حقوق مدنی گفته بود این گزینه پاسخ درست بود یا اصلا بصورت مطلق بدون اینکه نامی از قانون مدنی میبرد که جواب رو در قانون روابط موجر و مستاجر می گشتیم ولی خودش گفته قانون مدنی پس ملاک قانون مدنی هست نه قانون روابط موجر و مستاجر ۵۶ و ۷۶.

    1. سلام خدمت شما سوال ۱۵ جوابش بسیار روشن هست درصورتی حداقل یک میلیون راتعیین کردن درصورتی که اگر خسارت وارده کمتراز یک میلیون بود قاضی کمترازیک میلیون حکم ندهد اگر خسارت بیشترازیک میلیون باشد که به اندازه قیمت واقعی خسارتی که تعیین شده پرداخت شود .

  9. جناب آقای علیرضا ناصری
    در مورد سوال ۱۴،شما گفتید قصد حمایت از فقرای شهر هست، در صورتی هست که مالش کفاف بده نه اینکه به دیگران بدهکار باشد این همون کاری است که یک نفر از سرمایه دار بدزده و به فقرا بده که این نه تنها مورد حمایت قانونگذار نیست بلکه مورد قبول عرف هم نیست. و نسبت به سوال ۱۵ که در مورد وجه التزام هست این نظر شما درست هست ولی صحیحتر و کاملتر نیست ، سوالات آزمونهای حقوقی هر چند بین درست و غلط هست ولی بعضی از سوالات باید کاملترین پاسخ رو بدهیم نه صرفا جواب درست ، بلکه درستر و صحیح تر ملاک هست که ماده کاملترین هست ، حالا ذهن طراح هر چقدر می خواهد باشد ، تاثیری در اصل قضیه ندارد و سوال ۲۰ ، در صورتی نظر شما صحیح بود که طراح سوال به جای قانون مدنی ، حقوق مدنی گفته بود این گزینه پاسخ درست بود ولی خودش گفته قانون مدنی پس ملاک قانون مدنی هست نه قانون روابط موجر و مستاجر ۵۶ و ۷۶.

    1. به طور کلی با شما موافق هستم که در آزمون وکالت، سوالات باید به گونه ای استاندارد، روان و غیر پیچیده و مطابق با دانش یک فارغ التحصیل حقوق که هنوز به طور عملی وارد کارآموزی وکالت نشده مطرح شوند و طراحان سوال تصور نکنند که سوالات مرحله اختبار را مطرح میکنند و بعد از طرح هم از آن خرسند بوده به کار خود افتخار کنند و در این امر هم با یکدیگر مسابقه دهند!
      در مورد سوال ۱۴، مقصود از علت در ماده ۶۵ ق.م علت یا انگیزه غایی واقف است که اگر اضرار به دیان باشد، وقف غیرنافذ است و با توجه به اینکه در سوال گفته شده شخصی که اموال او کفاف دیونش را نمیدهد،….این عدم کفایت دارایی ممکن است اماره ای بر وجود قصد بدهکار مبنی بر اضرار به دیان باشد. اما با توجه به حکم ماده ۲۲۳ ق.م که بیان داشته: (هر معامله ای که واقع شود محمول بر صحت است، مگر فساد آن معلوم شود) با توجه به انگیزه طرح شده در متن سوال که ظاهرا به نحوی ثابت هم گردیده، فسادی به وقوع نپیوسته و بنابراین معامله صحیح است.
      در مورد سوال ۱۵ نیز که گزینه انتخابی شما “یک” یعنی (حکم ماده ۲۳۰ ق.م) است، اما با توجه به اینکه در متن سوال از واژه “حداقل” استفاده شده، قاضی نمی تواند او را به کمتر از مبلغ قراردادی محکوم نماید، اما می تواند او را با توجه به میزان خسارت وارده به مبلغی بیش از آن محکوم نماید.
      در مورد سوال ۲۰ نیز حق با شماست از این جهت که باید سوال اینگونه مطرح می شد: بنابر عمومات حقوق مدنی، در روابط موجر و مستأجر، کدام گزینه صحیح است؟ اعتراض خود را بیان کنید، شاید که اقدامی صورت دهند. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا