کیانی: سامانه بررسی سابقه عملکرد وکلا تا آخر مهر رونمایی می‌شود

پایگاه خبری اختبار- نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلا از راه‌اندازی سامانه «سخاوتی برای شفافیت در عملکرد وکلای دادگستری خبر داد.

به گزارش ختبار به نقل از صداوسیما، ابراهیم کیانی با اعلام این خبر گفت: حق مردم است که به صورت شفاف عملکرد وکلا و کانون‌ها را بدانند و کانون‌های وکلای دادگستری هم تکلیف خود می‌دانند بهترین و راحت‌ترین بستر برای شفافیت را فراهم کنند.

کیانی توضیح داد: در حال حاضر قوه قضائیه درگاهی به نام عدل ایران دارد که در آن اطلاعاتی از جمله این که هر وکیل چند سال سابقه وکالت دارد، تعلیق شده یا نه و آیا محکومیت انتظامی دارد یا خیر، وجود دارد. اما برای افزایش شفافیت تا پایان مهرماه کانون‌های وکلا سامانه‌ای با عنوان سامانه سخاوت راه اندازی می‌کنند.

وی در مورد جزئیات این سامانه گفت: بستری برای مردم فراهم شده تا بتوانند اگر اظهارنظر یا شکایتی از وکیل وجود دارد، در این سامانه قرار دهند. با رونمایی از این سامانه وقتی مردم می‌خواهند وکیل بگیرند به نظرات موکلین قبلی مراجعه می‌کنند و از این طریق وکیلی که کار مردم را بهتر پیگیری می‌کند، به مردم شناسانده می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلا گفت اطلاعات این سامانه تحت نظارت قوه قضائیه قرار می‌گیرد تا مردم به صحت این اطلاعات اطمینان داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا