گفت‌وگو با امیر محمد کلهر رتبه ۱۶ آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲ کل کشور (سهمیه ایثارگران)

پایگاه خبری اختبار- امیر محمد کلهر متولد ۱۳۷۴ و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی، در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه ۱۶ سهمیه ایثارگران در کل کشور شده است.

در ادامه مشروح گفت و گوی اختبار با امیر محمد کلهر در خصوص منابع آزمون، زمان‌بندی، نحوه مطالعه و… را خواهید خواند:

لطفا مختصری درباره سوابق تحصیلی و شغلی‌تان بفرمایید

امیر محمد کلهر متولد ۱۳۷۴ هستم، در دوره متوسطه در رشته تجربی تحصیل می کردم ولی علاقه من به حقوق باعث شد سال ۹۲ در این رشته تحصیلاتم را در مقطع کارشناسی آغاز کنم و در سال ۹۹ از دانشگاه گرمسار در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته حقوق جزا و جرم شناسی فارغ التحصیل شدم. از سال ۱۴۰۰ به عنوان معاون موسسه حقوقی و آموزشی مشغول به کار هستم.

دفعه چندمی بود که در این آزمون شرکت می‌کردید؟ آیا تجربه شرکت در آزمون کانون وکلا را هم دارید؟

سال ۱۴۰۰ در آزمون شرکت کردم و متاسفانه موفق به کسب نمره قبولی نشدم این شکست باعث پیروزی امروزم شد.
بله، امسال علاوه بر آزمون مرکز مشاوران قوه قضاییه در آزمون کانون وکلا هم شرکت کردم و قبول شدم.

شرایط شغلی و خانوادگی شما در زمان آمادگی برای آزمون چطور بود؟

بنده از حدود ۱۰ ماه قبل از آزمون، مطالعه را شروع کردم البته چون مشغول به کار بودم ساعات کمی مطالعه داشتم و بیشتر در ایام تعطیل و یا زمان استراحتم مطالعه می کردم، ۳ ماه پایانی ساعات مطالعاتی خودم را افزایش دادم و هر روز قوی تر از دیروز برای هدفم تلاش می کردم و همه چیز مطابق برنامه بود تا اینکه متاسفانه ۴۵ روز مانده به آزمون برای من حادثه ای رخ داد و من دچار آسیب شدید زانو شدم.
زمان باقی مانده کم بود و احساسم این بود که تلاش چند ماه گذشته بنده بی اثر خواهد ماند ولی تسلیم نشدم و دقیقا برای دو چیز تلاش می کردم، تلاش برای بهبود سلامتی و تلاش برای رسیدن به هدف.

منابع مطالعه‌تان چه بود و چطور این منابع را انتخاب کردید؟

در هیچ کلاس حضوری شرکت نکردم و صرفا از ویدیو آموزشی اساتیدی مثل دکتر توکلی در دروس مدنی، آیین دادرسی مدنی و تجارت و همچنین در دروس جزا و کیفری از کتب دکتر غفوری استفاده می کردم.
همچنین در دروس ثبت، اساسی، متون و اصول هم از جزوات دستنویس خودم کمک می گرفتم، البته به تمام داوطلبان پیشنهاد می دهم از مطالعه کامل قوانین خاص غافل نشوند.

برنامه‌ریزی‌تان برای مطالعه به چه شکلی بود؟

در سه فاز برنامه ریزی را انجام دادم، ابتدا مطالعه تمام دروس به صورت کامل و تفصیلی و بعد از اتمام هر درس سراغ درس بعدی می رفتم.
در فاز دوم تست محور مطالعه می کردم و زمان بیشتر مطالعه خودم را صرف تحلیل تست ها می کردم، فاز سوم هم مطالعه روزهای پایانی بود به صورتی که تمام دروس را در طول روز مطالعه می کردم و هر درسی زمان مشخص خود را داشت.

 چه درسی موقع مطالعه یا سر جلسه آزمون برای شما چالش برانگیز بود و چطور آن را مدیریت کردید؟ دچار کمبود وقت نشدید؟

درس آیین دادرسی مدنی درس پر چالش برای من بود، بیشترین زمان مطالعه من صرف این درس می شد و بیشترین زمان پاسخ به سوالات در سر آزمون هم به این درس اختصاص یافت.
در آزمون کانون وکلا بخاطر عدم مدیریت زمان و سختی بی دلیل سوالات درس جزا که مطالعه خوبی هم داشتم، صرفا ۳ سوال اول را پاسخ دادم و وقت آزمون تمام شد.

بین شیوه طراحی سوالات این آزمون با سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه، چه تفاوت ها و شباهت هایی وجود داشت؟

سوالات آزمون کانون وکلا نیاز به تحلیل بیشتری داشت ولی به نظر من سختی غیر منطقی سوالات باعث خروج آزمون از حالت استاندارد بود، ولی در آزمون مرکز مشاوران با مطالعه صحیح و برنامه ریزی دقیق نتیجه بهتری می توان گرفت.

 توصیه شما به داوطلبین آزمون‌های سال‌های آینده چیست؟

داوطلبان برای قبولی در آزمون وکالت نیاز به آرامش، امید و استمرار در مطالعه دارند.
شما می توانید برای اهداف خودتان بجنگید و یا می توانید با آنها برای همیشه خداحافظی کنید، مطمئن باشید این شما هستید که قرار است انتخاب کنید پیروز باشید و یا شکست خورده میدان را ترک کنید.

و به عنوان آخرین جمله به تمامی دوستانم که در حال حاضر داوطلب این آزمون هستند می گویم شما تلاش کنید و بدانید خداوند شاهد تلاش شما است و البته نتیجه هر کاری قطعا دست خداست.
همچنین از تلاش و همراهی خانواده و همسر عزیزم در این راه بسیار قدردان هستم.
امیدوارم همه شما موفق باشید و پیروز

کارنامه امیر محمد کلهر رتبه 16 آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲ کل کشور (سهمیه ایثارگران)

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا