گفت‌وگو با علی صفرزاد رتبه ۱۶ آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲ کل کشور

گفت‌وگو با علی صفرزاد رتبه ۱۶ آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲ کل کشور

لطفا مختصری درباره سوابق تحصیلی و شغلی‌تان بفرمایید

علی صفرزاد متولد ۱۳۷۲ شهرستان گرگان هستم، بنده در سال ۹۴ در یکی از رشته های زیر مجموعه وزارت بهداشت در مقطع کارشناسی تحصیل کردم و پس از اتمام تحصیل در این زمینه مشغول به کار شدم.
در سال ۹۷ به پیشنهاد یکی از دوستان با حرفه وکالت آشنا شدم و از ایشان در مورد نحوه و شرایط حرفه وکالت اطلاعات کسب کردم و علاقه مند به این حرفه شدم و در بهمن ۹۷ شروع به تحصیل در مقطع کارشناسی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد آق قلا کردم و در اسفند ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شدم.

دفعه چندمی بود که در این آزمون شرکت می‌کردید؟ آیا تجربه شرکت در آزمون کانون وکلا را هم دارید؟

بنده در آزمون سی ام تیرماه ۱۴۰۱ اسکودا بصورت آزمایشی شرکت کرده بودم.
بله، در آزمون کانون وکلای دادگستری ۱۴۰۲ نیز شرکت و موفق به کسب رتبه ۵۷ کشوری در سهمیه آزاد شدم.

شرایط شغلی و خانوادگی شما در زمان آمادگی برای آزمون چطور بود؟

از اوایل مهر ۱۴۰۱ از شغل خودم استعفا دادم تا زمان بیشتری برای مطالعه داشته باشم و میانگین روزی بین ۹ تا ۱۰ ساعت جهت مطالعه و مشاهده جلسات زمان اختصاص می دادم و خانواده هم بسیار همراهی خوبی داشتند.

منابع مطالعه‌تان چه بود و چطور این منابع را انتخاب کردید؟

تنها منبع مطالعاتی بنده دوره مستر کلاس ۱۴۰۱ و دوره های موسسه مشاهیر دانش بود.
در سال ۹۹ با جعبه سیاه استاد زارعی توسط یکی از دوستان آشنا شدم و این آشنایی خداروشکر یکی از بهترین اتفاق های زندگیم بود .

برنامه‌ریزی‌تان برای مطالعه به چه شکلی بود؟

در اوایل دوره مستر کلاس به علت اینکه شاغل بودم و زمان نسبتا محدودی داشتم، روزی یک جلسه از مسترکلاس را مشاهده می کردم که با توجه به شرایط شغلی تقریبا از هر درسی ۲ الی ۳ هفته عقب تر از جلسات آنلاین بودم، جلسات را کاملا به صورت آفلاین مشاهده می کردم و هر روز به یک درس اختصاص می دادم.

برنامه مطالعاتی خودم را با توجه به جلسات مشاوره خانوم دکتر سید جعفری که به صورت هفتگی برگزار می شد تعیین می کردم؛ ولی با شروع دوره ضربتی وکالت ۱۴۰۲ و کوچینگ استاد زارعی که خیلی انرژی و انگیزه خوبی را به من منتقل می کردند، مطالعه روزانه یک ساعت قوانین خاص را به برنامه خودم اضافه کردم (تصمیم شخصی بود) و با توجه به اینکه زمان بیشتری از برنامه ضربتی داشتم، زمان اضافی را به مرور مباحث مرتبط و تست زنی اختصاص می دادم.

کلاس آیین دادرسی مدنی دکتر سید جعفری واقعا هم از نظر علمی و هم از نظر تقویت روحیه خیلی عالی بود.
قبل از شروع دوره در مورد یادگیری آیین دادرسی مدنی از دوستان حقوقی سوالاتی را پرسیدم و اکثریت به من خاطر نشان کردند که درس بسیار سختی است، اما دکتر سید جعفری یادگیری این درس را برای من بسیار آسان و قابل فهم کردند.

مهمترین نکته در طول دوره مطالعاتی من، خلاصه نویسی های مستمری بود که یک ماه آخر مثل فرشته نجات به کمکم آمد که این نکته را تمامی اساتید بارها در کلاس متذکر شده بودند .

چه درسی موقع مطالعه یا سر جلسه آزمون برای شما چالش برانگیز بود و چطور آن را مدیریت کردید؟ دچار کمبود وقت نشدید؟

در آزمون کانون وکلا چالش اصلی در طولانی بودن سوالات آیین دادرسی مدنی بود؛ اما با توجه به اینکه شرایط آزمون برای تمامی داوطلبان یکسان است، سعی کردم روحیه خودم را حفظ کنم اما متاسفانه در درس حقوق اساسی دچار کمبود وقت شدم.

اما در آزمون مرکز وکلای دادگستری کاملا مسلط بر خودم بودم و چالشی نداشتم.

بین شیوه طراحی سوالات این آزمون با سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه، چه تفاوت ها و شباهت هایی وجود داشت؟

سبک سوالات آزمون کانون وکلای امسال نسبت به سنوات گذشته متفاوت بود، اما در مورد آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه، سوالات متناسب و مشابه سنوات گذشته بود.

 انتظار این نمره را داشتید؟

بنده از ابتدای دوره مسترکلاس مطمئن بودم یکی از تک رقمی های استان هستم، اما رتبه ی دو رقمی کشوری در هر دو آزمون را انتظار نداشتم .

توصیه شما به داوطلبین آزمون‌های سال‌های آینده چیست؟

مهمترین امر در مطالعه، انتخاب منبع صحیح و مناسب می باشد که این مهم به لطف خدا و موسسه محترم مشاهیر برای بنده محقق شد و در کنار منبع مناسب، استمرار در مطالعه و مرورهای منظم قطعا نتیجه خوبی به امید خدا به همراه خواهد داشت.

کلام دوستانه با همکاران آینده خودم این است که اگر میخواهید به چیزی دست پیدا کنید، چشم و گوش بسته فقط به وظیفه ای که دارید عمل کنید، زیرا بهانه تراشی نتیجه جز حسرت ندارد.

و در مورد آخرین مبحث اینکه من بهترین منابع را در اختیار داشتم، حتما از آن بهره بگیرید و به نظرم بهترین برنامه آن است که با شرایط شما متناسب باشد.
نا امید نشوید زیرا قرار نیست در مطالعه بار اول و دوم شما کاملا مسلط بشوید، بلکه مرور مطالب این تسلط را در طول زمان به شما خواهد داد.
موفق و پیروز باشید

علی صفرزاده رتبه 16 آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲ کل کشور

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا