گفت‌و‌گوی اختبار با داود حیدری

رتبه ۱ آزمون وکالت ۹۷ در کانون وکلای یزد

پایگاه خبری اختبار  رتبه ۱ آزمون وکالت سال ۱۳۹۷ در کانون وکلای دادگستری یزد را آقای داود حیدری با تراز ۱۱۲۲۳ کسب کرده است.

آقای داود حیدری متولد ۱۳۷۳ و دانش‌آموخته کارشناسی حقوق است.

او خود را اینگونه معرفی می‌کند: داود حیدری هستم متولد ۱۳۷۳ تحصیلات من از دبستان بیهقی روستای چاهک در شهرستان خاتم استان یزد شروع شد و پس از آن مقطع راهنمایی و دبیرستان را در مدارس نمونه دولتی شهرستان مهریز گذراندم و در کنکور سراسری سال ۱۳۹۱ موفق به کسب رتبه ۶۷ در رشته علوم انسانی شدم و در رشته حقوق دانشگاه سراسری  شیراز پذیرفته شدم.

وی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه شیراز در سال ۹۵، راهی خدمت سربازی شد و در دوران خدمت به عنوان نماینده حقوقی دفتر حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران استان یزد بود. در این مورد می‌گوید: دوران خدمت نقطه عطف زندگی من محسوب می‌شود و در همین دوران بود که شدیداً به وکالت علاقمند شدم. پس از اینکه در اردیبهشت ۹۷ خدمتم تمام شد، از اول خرداد ماه مطالعه جدی خود را برای موفقیت در آزمون وکالت شروع کردم.

او درمورد تجربه شرکت در آزمون‌ها می‌گوید: امسال نخستین سالی بود که در آزمون وکالت شرکت می‌کردم تنها آزمون آزمایشی که شرکت کردم و هدفم سنجش خودم در مقایسه با سایرین بود. البته در آزمون قضاوت امسال نیز توانستم رتبه ۸۸ کشور را کسب کنم .

آقای حیدری درمورد شیوه مطالعاتی خود اینگونه می‌گوید: مطالعه جدی و برنامه‌ریزی من از اول خرداد ماه شروع شد. ۶ ماه زمان داشتم و روزانه به‌طور میانگین ۹ ساعت مطالعه داشتم. در انتخاب منابع وسواس داشتم و با بسیاری از رتبه‌های برتر سال‌های گذشته صحبت کردم. در نهایت تلاش کردم خود را درگیر منابع متعدد نکنم و یک منبع مطمئن را انتخاب کنم و همان را مرور کنم. از آنجا که آزمون های حقوقی اصولا نص محور هستند عمده تمرکزم بر روی متن قوانین بود.

منابع مطالعاتی او به شرح زیر است:

حقوق مدنی: شرح جامع بیات + تست قربانی

آیین دادرسی مدنی: متن قانون + ساده ساز فرحناکیان

حقوق تجارت: متن قانون + کمک حافظه دوراندیشان + تست قربانی

اصول فقه: اصول فقه دانشگاهی شب‌خیز + تست باقری‌راد

حقوق جزا: قانون یار چتردانش + تست شادی عظیم زاده دوراندیشان

آیین دادرسی کیفری: متن قانون + تست کلانتری

آقای حیدری درمورد سوالات آزمون امسال گفت: از آنجا که همیشه قرار نیست سوالات آزمون‌ها بی‌عیب و نقص باشد و همه راضی باشند، مسلماً طراح سوال در هر درسی حداقل چند سوال طرح می‌کند که همه داوطلبین به راحتی قادر به پاسخ نباشند و تفاوت داوطلبین مشخص شود. در آزمون امسال هم شاهد سوالاتی بودیم که در میان حقوقدانان اختلاف نظر است و هم سوالاتی که از قوانین غیرکاربردی طرح شده بود. امیدوارم در سال‌های آتی این مشکل برطرف شود.

پیشنهاد آقای حیدری برای داوطلبان این است:

۱- گنجی به نام خلاصه‌نویسی را فراموش نکنید. حتما خلاصه‌نویسی و یادداشت‌برداری و نوشتن نکات مهم را در نظر داشته باشید. ارزش این کار  در دوران جمع‌بندی مشخص می‌شود.

۲- مطالعه پراکنده نداشته باشید و به جای اینکه چندین منبع را بخوانید، یک منبع را چند مرتبه بخوانید.

۳- هر موضوع و یا شخصی که مانع رسیدن شما به هدفتان می‌شود (به‌خصوص تلفن همراه) کنار بگذارید.

۴- از افرادی که در این مسیر سخت از درس و تلاش دلسردتان می‌کنند فاصله بگیرید و با افرادی صحبت کنید که انگیزه و انرژی مثبت دریافت کنید.

۵- رمز موفقیت سه چیز است: پشتکار ، پشتکار ، پشتکار… فراموش نکنید که عمق تلاش شما، ارتفاع موفقیتتان را مشخص می‌کند.

با آرزوی موفقیت برای همه داوطلبان عزیز

و در آخر یک بیت از حضرت حافظ را تقدیمشان  می‌کنم :

مکن ز غصه شکایت که در طریق طلب         به راحتی نرسید آن که زحمتی نکشید

آقای حیدری در انتها از همه معلمان و اساتیدش که تا رسیدن به این مقصد حقی بر گردنش دارند و هم‌چنین از عموی خود که همیشه در این راه باعث دلگرمی‌اش بود نیز تشکر کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام ممنون از مطالب های ارزنده تون باعث دلگرمیم شد “با اینکه شما از بنده کوچیکترید “اما به نکاتی اشاره داشتید که نگران بودم فقط من اینطورم.از خدا آرزوی توفیق بیشتری واستون میکنم.

  2. ایشون یک انسان بسیار وارسته با عزت نفس بالاهستند.ای کاش ای کاش ای کاش بقیه قبولین مخصوصا رتبه ها یکم ازایشون معرفت و انسانیت یاد بگیرن و زود جو نگیرتشون.ارزوی قلبی اولسلامتی براخودشون و خانواده ی محترمشون دوماموفقیت هرچه بیشتر بیشتر بیشتر ایشون تو زندگی و حرفه اشون هست

    نصیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا