گفت‌وگو با علی خالدی

رتبه ۱ آزمون وکالت ۹۷ در کانون وکلای اصفهان

پایگاه خبری اختبار- علی خالدی، جوان مصمم و با اعتماد به نفسی است که با تراز ۱۱۱۷۸ رتبه ۱ آزمون وکالت ۹۷ را در کانون وکلای دادگستری اصفهان به دست آورده است و می‌گوید انتظار کسب این رتبه را داشته است.

شرح گفت‌وگوی او با  اختبار را در ادامه بخوانید:

علی خالدی هستم ساکن روستای طلایه از توابع شهرستان لردگان. مقطع کارشناسی رشته حقوق را در دانشگاه شهرکرد و مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی را در دانشگاه شاهد به پایان رساندم. پس از آن به خدمت سربازی رفتم و‌ حدود شش ماه قبل از آزمون وکالت ترخیص شدم به سبب بروز مشکلاتی از ادامه تحصیل برای اخذ مدرک دکتری منصرف شدم. پس از ترخیص از خدمت سربازی به صورت جدی به مطالعه دروس جهت آزمون وکالت پرداختم در این زمان نیز توسط یکی از دوستانم با مؤسسه داداستان آشنا شدم و از خدمات این مؤسسه استفاده کردم.

در آزمون قضاوت سال ۱۳۹۳ رتبه ۱۲ و در آزمون دانشگاه رضوی برای مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۳ نیز رتبه ۶ را کسب کرده بودم اما در آزمون وکالت اولین بار بود که شرکت می‌کردم.

مسیر هر فرد در زندگی پر از فراز و فرود، موفقیت و شکست است، بسیاری از داوطلبین کما اینکه شرایط بهتری نسبت به این جانب داشته‌اند نتوانستند در این آزمون موفق شوند ولی خدا را شکر توانستم در این آزمون موفق باشم و سربلند بیرون بیام و به طور کلی، بنده هرگاه برای هدفی خیز بر می دارم همیشه بهترین را می خواهم و معمولاً نیز به آن دست پیدا می کنم.

از زمانی که دانشجوی کارشناسی حقوق شدم هیچ وقت از حقوق و مباحث حقوقی جدا نبودم حتی زمانی که خدمت سربازی را سپری می کردم ولی مطالعه جدی خود را جهت آزمون وکالت از تاریخ ۱۳۹۷/۳/۱۰ شروع کردم که تا ۱۳۹۷/۹/۷ ادامه داشت.

به نظر خودم چون پایه قوی‌ای داشتم بیشتر این مدت را در واقع در حال مرور مباحثی بودم که از رشته حقوق فرا گرفته بودم.

سؤالات آزمون به جز درس جزا خیلی خوب بودند و نمره و رتبه‌ای را نیز که به دست آوردم هر چند نه به طور قطع، همان رتبه‌ای بود که انتظار آن را داشتم به طوری که حدود یک ماه قبل از آزمون به دوستانم می گفتم که من رتبه ام یک می شود و پس از آزمون در محوطه دانشگاه اصفهان نیز به دوستانم می گفتم من رتبه ام زیر ده است و شاید این حس اعتماد به نفسی که داشتم برگرفته از اطمینان به مطالعه‌ای بود که در این مدت انجام داده بودم.

به داوطلبین امسال حسب تجربه شخصی خودم پیشنهاد می کنم که با انتخاب منبع مناسب آزمونی و نه علمی، به صورت روزانه، مداوم، منسجم و برنامه‌ریزی شده مطالعه کنند. عقیده‌ام بر این است که کسب موفقیت به طور کلی در گرو سه مؤلفه است؛

اول: صرف زمان و وقت گذاشتن؛

دوم: صرف هزینه و به‌کارگیری بهترین امکانات؛

سوم: پشتکار و به‌کارگیری توانایی‌های فردی.

امروزه کتاب‌های بسیار خوبی برای موفقیت در آزمون وکالت به چاپ رسیده که مباحث حقوقی را با تکیه بر سوابق آزمون وکالت به صورت دقیق تبیین نموده اند. به نظرم داوطلبین از این کتب باید منابعی را که از حیث فراوانی مطالب جامع تر تشخیص می دهند مطالعه کنند و در این خصوص اگر خود داوطلب توان تشخیص ندارد می تواند از مشاوره کسانی که در این زمینه تخصص و تجربه دارند استفاده کند. البته تاکید کنم که آزمون وکالت آزمونی است که در آن کلیه قوانین و مباحث حقوقی به یک چشم و در یک سطح از اهمیت نگریسته می‌شوند و این طور نیست که داوطلبی گمان کند اگر مباحثی را که خود و یا دیگران مهم تشخیص می‌دهند مطالعه کند در این آزمون موفق خواهد شد بلکه باید کلیه قوانین و مباحث با اهمیتی یکسان مطالعه شود این نظر را بررسی سطحی سؤالات آزمون‌های وکالت پیشین نیز تأیید خواهد کرد.

کما اینکه در آخر توصیه می کنم داوطلبین حتی‌الامکان در آزمون‌های آزمایشی جهت آگاهی و محک میزان آمادگی و تسلط خود بر مطالب و مباحث حقوقی نسبت به سایر رقبا اقدام کنند چون به نظرم موفقیت در آزمون وکالت که آزمونی پر استرس و به شدت رقابتی است تا حدود زیادی به شناخت سایر رقبا و میزان آمادگی آنها حداقل در کانونی که مدنظر داوطلب است نیز بستگی دارد.

در پایان پس از شکر و سپاس خداوند برای کسب این موفقیت بزرگ جای دارد از خانواده ام که همیشه یار و یاورم بودند از مؤسسه و مشاورانم و علی‌الخصوص دوستانم که کمک کردند تا این موفقیت به دست آید تشکر کنم و امید است شاهد موفقیت آنان در آتیه‌ای نزدیک باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. سلام ، با آرزوی موفقیت برای جناب خالدی ، کاش منابع ای را که استفاده کردند را بیان میکردند تا به بقیه برای انتخاب منابع درست کمک کنه ، من قبول بشم حتما منابع ، برنامه ریزی و تجربه شخصی ام را در اختیار بقیه قرار میدم باور بفرمایید اتفاق بدی نمی افته

  2. آقای خالدی درست می فرمایند من کتاب های مرجع خوندم ولی قبول نشدم با مشاوره از دوستانم که قبول شدند متوجه شدم باید منابع آزمونی در عین حال علمی رو خوند. سعی کنید از کسانی مشاوره بگیرید که سالهای اخیر در آزمون قبول شدن و به مصاحبه اکتفا نکنید.

    1. من تجربه رتبه ۲۰ یکی از استان ها رو پرسیدم گفت اصلا کتاب نخوندم. مدنی بیات / اصول فقه شبخیز / کیفری قانون / جزا قانونیار بعلاوه متن قانون / تجارت فرحناکیان / ایین دادرسی مدنی قانون یار کیاسری. کسی نمیتونه منابع زیادی مطالعه کنه همینام رو ۵ دفعه مطالعه کرد روزی ۸ ساعت روزی سه منبع

  3. سلام.ضمن عرض تبریک به آقای خالدی هم استانی عزیز،لطفا منابع مطالعاتی ایشان را معرفی کنید.با تشکر

  4. واقعانمیدونم چراکسانی که رتبه برترمیشونداصراردارندکه باراولی است که درازمون وکالت شرکت می کنند.؟بهترنیست کمی به بقیه هم انرژی بدهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا