استثنائات الزام موجر به تمدید قراردادهای اجاره مسکن

پایگاه خبری اختبار- سه استثنای الزام موجر به تمدید قراردادهای اجاره مسکن در شرایط کرونایی اعلام شد و درحالیکه پیش‌تر دادستان کل کشور یکی از این استثناها را نیاز مالک یا نزدیکان درجه یک به واحد مسکونی مورد اجاره ذکر کرده بود، در ابلاغیه منتشر شده تنها نیاز فرزند ذکور مالک به دلیل ازدواج مورد تصریح قرار گرفته است.

به گزارش اختبار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، موارد استثنا در الزام موجران به تمدید قراردادهای اجاره اماکن مسکونی که خرداد ماه امسال در ستاد ملی مبارزه با کرونا به تصویب رسیده بود، برای اجرا به وزیر کشور ابلاغ شد.

بر اساس این ابلاغیه، موارد مستثنی از مصوبه جلسه ۲۶ ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد قراردادهای اجاره اماکن مسکونی شامل سه مورد است:

۱. چنانچه مالک به منظور تخریب واحد مسکونی و احداث ساختمان جدید، پروانه ساختمانی اخذ کرده باشد.

۲. چنانچه مستأجر تا یکماه پس از تمدید قرارداد اجاره جدید، مابه‌التفاوت مال الاجاره رابه موجر پرداخت نکرده باشد.

۳. چنانچه به تشخیص مرجع صالح رسیدگی کننده، نیاز مالک (موجر) به دلیل ازدواج اولاد ذکور وی به ملک مسکونی مورد اجاره احراز شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. خدا لعنت کنه کسانی رو که باعث غصب آپارتمان من شدند. نمیگذرم نه از مستاجرم نه از کسانی که باعث این غصب شدند , نه از مراجعی که در مقابل این مصوبه منجر به غصب سکوت کردند

  2. طبق تبصره یک قانون کرونا سند باید رسمی باشد پس خانه هایی که سند عادی دارد یا برگه واگذاری است چطور می توانند از این تبصره برای تخلیه مستاجر استفاده کنند؟ من خانه ای را که قولنامه ای است را به صورت مبایعه نامه خریده ام و با هزار آرزو امید داشتم در خانه ام مستقر شوم اما به دلیل اینکه نتوانستم ثابت کنم این خانه را خریده ام مستاجر خانه ی من را غصب کرده و حتی شرارت و تهدید هم می کند.
    به مالک قبلی می گوید من شما را نمی شناسم و طرف حساب من مالک جدید است و به من هم می گوید این مبایعه نامه ساختگیست و طرف حساب من مالک قبلی است و با این ترفند و نامردی چند ماه است اجاره نداده و تخلیه هم نمی کند. شورای حل اختلاف هم ملاکش برای تخلیه سند رسمی می باشد. خدا به دادمون برسه

  3. چقدر سخاوتمندانه از کیسه مردم خرج می کنند و مردم را رودر روی هم قرار می‌دهند مالیات و.. و حتی خدمات دولتی چند برابر شده و حقوق مردم ۱۵ درصد افزایش یافته است… بیشتر شبیه جنگل است تا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا