سخنگوی وزارت علوم: آیین‌نامه انضباطی قبلی دانشگاه‌ها تناسبی با وقایع اخیر نداشت و باید تغییر می‌کرد

پایگاه خبری اختبار- در حالی که انتشار خبر تصویب آیین نامه جدید انضباطی دانشجویان در ابتدای آذرماه ۱۴۰۱ همراه با توسعه موارد تخلفات و همچنین تشدید تنبیهات موجب واکنش های انتقادی شده بود، سخنگوی وزارت علوم ارتباط این موارد با ناآرامی های اخیر در دانشگاه ها را تایید کرده است.

به گزارش اختبار علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با ایسنا درباره آیین نامه انضباطی جدید دانشجویان گفت: «ما در وقایع اخیر شاهد برخی تخلفات بودیم که در محیط دانشگاهی بی‌سابقه بوده است. لذا آئین‌نامه قبلی تناسبی با وقایع اخیر نداشت و نیازمند به روزرسانی متناسب با وضعیت امروز دانشگاه‌ها بود.»

ممنوع‌الورودی می‌تواند یک عامل بازدارنده برای دانشجویان باشد

شمسی‌پور درباره ممنوع‌الورود شدن تعدادی از دانشجویان به محیط دانشگاه‌، گفت: در حوادث اخیر عده‌ای از دانشجویان، قوانین و مقررات حاکم بر دانشگاه‌ها را زیرپا گذاشته‌اند. با تخلف‌هایی که در درون دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد، برمبنای قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برخورد می‌شود. همانطور که ما بر مبنای قانون، مخالف حضور نیروهای غیردانشگاهی در محیط دانشگاه هستیم؛ برمبنای همان قانون باید به آئین‌نامه‌ها و قوانین دانشگاهی پایبند باشیم و متناسب با رفتار متخلفین نسبت به اجرای قوانین انضباطی اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی وزارت علوم با بیان اینکه ممنوع‌الورودی به نحوی می‌تواند یک عامل بازدارنده برای دانشجویان باشد، گفت: به هر حال دانشگاه‌ها را باید از این طریق آرام کنیم.

آئین‌نامه انضباطی قبلی تناسبی با وقایع اخیر نداشت و نیازمند به روزرسانی متناسب با وضعیت امروز دانشگاه‌ها بود

وی با بیان اینکه تذکر و گفت‌وگو برای برخورد با متخلفان همواره در گام اول، در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: برخی از تخلف‌های دانشجویان در حوادث اخیر، ویژه و بی‌سابقه است. این تخلف‌ها مانند مسائل همیشگی و معمول دانشگاه‌ها نیست و نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است.

وی با بیان اینکه  اگر تخلفی صورت گرفته، متناسب با نوع تخلف باید با آن برخورد کرد و در این موضوع هیچ شکی نیست، تصریح کرد: اتفاقات درون دانشگاه‌ها مزید بر علت شد تا از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود.

شمسی‌پور در پایان با بیان اینکه باید ابزار مناسب در دست وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما در وقایع اخیر شاهد برخی تخلفات بودیم که در محیط دانشگاهی بی سابقه بوده است. لذا آئین‌نامه قبلی تناسبی با وقایع اخیر نداشت و نیازمند به روزرسانی متناسب با وضعیت امروز دانشگاه‌ها بود. مدیریت دانشگاه‌ها و کمیته‌های انضباطی بر مبنای تغییر رویکرد اغتشاشات اخیر باید ابزار در دست داشته باشند. تغییرات آیین‌نامه انضباطی جدید، متناسب‌سازی ابزار است که به صورت حداقلی اتفاق افتاده است.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. این دانشجوها هم دنبال مناسب سازی هستند, مناسب سازی مسعولین تا یکی مثل تو مسعول امور دانشجویان نباشه

  2. دانشجوهایی که فاز اپوزسیون گرفته بودند و انقلابشان با مخ رفت تو دیفاررررررر

    جارچی بدبخت سانسورش کن،یالاااااااا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا