فراخوان سازمان سنجش برای مشارکت در طراحی سوالات آزمون‌های سراسری

پایگاه خبری اختبار- سازمان سنجش آموزش کشور از سامانه جدیدی با عنوان «سامانه طراحان سوال» رونمایی کرد.

به گزارش اختبار، این سامانه که در نشانی iais.sanjesh.org آغاز به کار کرده است، قرار است با جلب مشارکت دانشگاهیان و فرهنگیان به غنی‌تر کردن بانک سوالات آزمون‌های سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری کمک کند.

تمامی اساتید دانشگاه، معلمان، معلمان بازنشسته و حتی دانشجویان می توانند پس از غضویت در سامانه، سوالات پیشنهادی خود برای درس‌های مختلف را ثبت کنند. این سوالات سپس داوری می‌شوند و در صورت تایید، وارد بانک سوالات آزمون‌ها خواهند شد.

سامانه طراحان سوال
سامانه طراحان سوال

متن اطلاعیه فراخوان سازمان سنجش آموزش کشور برای عضویت در این سامانه چنین است:

در راستای سیاست‌های کلان سازمان سنجش آموزش کشور، مبنی‌بر «برنامه‌ریزی در مسیر توسعه آزمون‌های استاندارد و شیوه‌های نوین به منظور برگزاری الکترونیکی و هوشمند تمامی آزمون‌ها» سامانه طراحان سؤال راه‌اندازی گردید که در مرحله نخست درنظر است تا برای آزمون‌های سراسری، کارشناسی‌ارشد و دکتری، نسبت به شناسایی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های علمی ‌ـ ‌تخصصی موجود در دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور و همچنین ظرفیت معلمان و دبیران عزیز وزارت آموزش و پرورش، برای طراحی سؤالات با رعایت استانداردهای لازم استفاده شود.

بدین منظور از شما فرهیختگان گرامی «اعم از شاغلین و بازنشستگان» دعوت به‌عمل می‌آید با مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور یا آدرس زیر، در سامانه طراحان سؤال ثبت‌نام نموده و مطابق دستورالعمل اعلام‌شده در سامانه، اقدام به طراحی و ارسال سؤالات نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا