منبع متون فقه آزمون وکالت ۱۴۰۲

کدام ابواب تحریرالوسیله امام خمینی منبع آزمون وکالت 1402 می‌باشد؟

منبع متون فقه آزمون وکالت ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای اجرایی اسکودا ابواب وکالت و شهادت تحریرالوسیله امام خمینی (ره) می‌باشد. گفتنی هست در آزمون گذشته ابواب وکالت، شهادت و حدود منبع متون فقه آزمون وکالت بوده است. در نتیجه در آزمون وکالت ۱۴۰۲ باب حدود تحریرالوسیله از آزمون حذف شده است.

معرفی تحریرالوسیله امام خمینی (ره)

تحریرالوسیله امام خمینی (ره) یکی از متون فقهی می‌باشد، که به زبان عربی توسط امام خمینی (ره) تالیف شده است. این کتاب رساله فتوایی ایشان در دو مجلد با ۵۱ باب (یا کتاب) فقهی ارائه شده است. هر باب فقهی تحریرالوسیله شامل مسائل فقهی می‌باشد که پاسخ داده شده است.

منبع متون فقه آزمون وکالت ۱۴۰۲

منبع متون فقه آزمون وکالت ۱۴۰۲ شامل ابواب تحریرالوسیله امام خمینی (ره) به شرح زیر می‌باشد:

  • وکالت

  • شهادت

تفاوت متون فقه آزمون کارشناسی ارشد و دکتری حقوق با متون فقه آزمون وکالت

داوطلبان آزمون وکالت دقت بکنند، منبع متون فقه آزمون کارشناسی ارشد و دکتری حقوق شرح لمعه شهید ثانی و لمعه دمشقیه شهید اول می‌باشد. در صورتی که منبع فقهی آزمون وکالت تحریرالوسیله امام خمینی (ره) است. بنابراین کتب متون فقه آزمون کارشناسی ارشد حقوق و همچنین دکتری حقوق مناسب آزمون وکالت نمی‌باشند. همچنین ابواب مدنظر در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری حقوق خیلی گسترده تر از مباحث مدنظر در آزمون وکالت می‌باشند.

کتب آزمونی متون فقه کارشناسی ارشد و دکتری حقوق مناسب متون فقه آزمون وکالت نمی‌باشند.

تفاوت منبع متون فقه آزمون وکالت با آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

منبع متون فقه آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه هم مانند آزمون وکالت بر مبنای منبع فقهی تحریرالوسیله امام خمینی (ره) می‌باشد. منبع فقهی آزمون مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه (مطابق آخرین آزمون برگزار شده) شامل ۵ باب وکالت، شهادت، اقرار، ایمان، قضاء می‌باشد. در نتیجه باب وکالت و شهادت تحریرالوسیله بین هر دو آزمون مشترک خواهد بود.

از آنجا که ابواب وکالت و شهادت آزمون وکالت ۱۴۰۲ مشترک با آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه هستند، کتب مناسب متون فقه آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه برای آزمون وکالت نیز قابل استفاده هستند.

مقایسه منبع متون فقه آزمون وکالت اسکودا و مرکز وکلا و مشاوران قوه قضائیه
مقایسه منبع متون فقه آزمون وکالت و مرکز وکلا و مشاوران قوه قضائیه
قوانین عام و خاص منبع آزمون وکالت شامل کلیه منابع آزمون اعلام شده اسکودا و مرکز وکلای قوه قضاییه

دانلود رایگان متون فقه آزمون وکالت ۱۴۰۲

متن کامل دو باب وکالت و شهادت تحریرالوسیله توسط امید سلطانی همراه با ترجمه فارسی برای انتشار در پایگاه خبری اختبار در یک فایل پی‌دی‌اف گردآوری شده است.

فایل گردآوری شده منبع متون فقه آزمون وکالت می توانید از لینک زیر به رایگان دانلود کنید:

دانلود رایگان متون فقه آزمون وکالت

بیشتر بخوانید

معرفی کتاب مناسب متون فقه آزمون وکالت

کتب مناسب آمادگی متون فقه آزمون وکالت را از مولفین و ناشران معتبر میتوانید از کتابفروشی بزرگ حقوقی دادبازار تهیه کنید. در زیر کتب آزمونی همراه با ویژگی معرفی شده است که داوطلبان مطابق سلیقه خود تهیه بکنند:

عنوان کتاب ویژگی کتاب سفارش کتاب
متون فقه مرکز و کانون وکلا سینجلی نکات آزمونی ابواب آزمون وکالت و مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه همراه با تستهای آزمونی و تالیفی مشاهده و خرید
مجموعه پرسش های چهارگزینه ای متون فقه وکالت تست های طبقه بندی شده آزمونی و تالیفی متون فقه آزمون وکالت اسکودا و مرکز وکلای قوه قضاییه همراه با پاسخ تشریحی مشاهده و خرید
کتب دیگر منبع متون فقه آزمون وکالت
کتاب قوانین خاص آزمون وکالت سیاوش هوشیار
کتاب قوانین خاص منبع آزمون وکالت مناسب آزمون وکالت و مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. گاهی اندکی از وکلای «کانون وکلا» ادعا میکنن که وکلای «مرکز وکلا» علمشون کمتره؟!! (البته برعکسشم هست که بعضی وکلای مرکز ادعا میکنن کانونیها سطحشون و سوادشون پایینتره). یه مقایسه ای هست اینکه: مباحث اصلی آزمون که مشترکه، بعضی مباحث هم که برای مرکز بیشتره. مثلا حقوق ثبت در مرکز هست ولی کانون نداره. در متون فقه هم که اقرار و قضا و یمین در مرکز اضافه تره. فقط مرکز وکلا اصول فقه نداره که اونم همه بچه های حقوق در دوره کارشناسی خوندن و میدونن که درس پیچیده ای نیست و با ۱۵ روز خوندن میشه بالای ۶۰٪ در آزمون پاسخ داد. از طرفی مرکز وکلا, مصاحبه و گزینش و احکام و روانشناسی و پخته بودن فرد و سختگیریهای اینچنینی داره که کانون وکلا نداره! سوالات هر دو آزمون هم جدیدا سخت و با تله طراحی میشه، (شاید قبل از سالهای ۹۷ سوالات مرکز یکمی آسونتر بوده که البته در مصاحبه شفاهی جبران میشده، اما الان اینطور نیست و سوالات کتبی مرکز وکلا سخت طراحی میشه). لذا من حیث المجموع، قبولیهای مرکز بیشتر سختی میکشن و علمشون هم کامله. به نظر من همه وکلا چه مرکز چه کانون زحمت کشیدن و هیچوقت نباید ذره ای به هم بی احترامی کنن و همیشه حتی در دادگاهها همدیگه رو همکار هم ببینن و به هم احترام بگذارند، در واقع شخصیت و انسانیت مهمه.. وسلام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا