آخرین وضعیت فعال‌سازی سامانه CMS برای کارآموزان وکالت ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس آخرین وضعیت پیگیری فعال‌سازی (CMS) برای کارآموزان آزمون وکالت ۱۴۰۰ کانون‌های وکلا را تشریح کرد.

به گزارش اختبار به نقل از خبرگزاری ایلنا، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری فعال‌سازی سامانه الکترونیکی مدیریت پرونده‌های قضایی (CMS) برای کارآموزان آزمون وکالت ۱۴۰۰ کانون‌های وکلای دادگستری گفت: بحث دسترسی به سامانه الکترونیکی مدیریت پرونده‌های قضایی از مطالبات جدی کارآموزان کانون‌های وکلای دادگستری از نمایندگان مجلس است که در این راستا چندی پیش جلسه‌ای با آقای پورسید معاون حقوقی قوه‌قضاییه برگزار و ایشان قول مساعدت جهت پیگیری مشکلات کارآموزان وکالت دادند.

وی ادامه داد: ایشان قول داده بودند که کارآموزان ۱۴۰۰ را مستثنی کرده و دسترسی کارآموزان به سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی را زودتر از موعد فراهم کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: چند روز پیش که با آقای پورسید صحبت کردم ایشان گفتند که اگر کانون‌های وکلا در جهت دسترسی کارآموزان وکالت به سامانه جی ام اس اقدامی انجام ندهند، خود دستگاه قضایی رأساً در این خصوص اقدام خواهد کرد.

نقدعلی افزود: طبق پیگیری‌های به عمل آمده از دوستان هیات تحقیق و تفحص از کانون‌های وکلای دادگستری، در هفته گذشته چند کانون از جمله کانون فارس بستر دسترسی کارآموزان به سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی را فراهم کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر کانون‌های وکلا اقدامی جهت دسترسی کارآموزان به سامانه انجام ندهند، چه اقدامی خواهد شد، اظهار کرد: طی قولی که آقای پورسید دادند، همکارانشان در این چند روز وضعیت کانون‌ها را بررسی و چنانچه این بستر فراهم نشده باشد، خود دستگاه قضایی این سامانه را برای کارآموزان باز خواهد کرد.

نقدعلی در پاسخ به این پرسش که آیا فعال‌سازی CMS، شامل کارآموزان کانون وکلای دادگستری مرکز هم خواهد شد، گفت: بله، این موضوع شامل همه کارآموزان از جمله کارآموزان وکلای دادگستری مرکز نیز شده و پیگیر وضعیت آنها هم هستیم.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا