ابهام‌ها و پرسش‌ها درباره امنیت سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

پایگاه خبری اختبار- با پایان فرایند برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه، ابهام‌ها و پرسش‌هایی درباره امنیت سوالات این آزمون ایجاد شده است.

به گزارش اختبار، در سال‌های اخیر پس از برگزاری آزمون‌های مهم تحصیلی و شغلی، شایعه و ادعای انتشار یا فروش سوالات آزمون نیز در فضای مجازی به چشم می‌خورد؛ شایعاتی که اغلب از سوی برگزارکنندگان آزمون‌ها تکذیب می‌شوند.

در این میان، آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه نیز که روز گذشته برگزار شد با ابهاماتی همراه بوده و بعضی داوطلبان مدعی هستند سوالات این آزمون ساعاتی قبل از برگزاری در یک کانال تلگرامی درج شده است.

در همین راستا خبرگزاری فارس نیز در گزارشی با تیتر «زمزمه‌های لورفتن سوالات آزمون فوق‌العادۀ وکالت» به این موضوع پرداخته و نوشته است:

«هرچند بررسی ها نشان می‌دهد سوالاتی که پیش از برگزاری آزمون منتشر شده، با سوالات آزمون وکالت همخوانی داشته اما این موضوع باید از سوی مراجع قضایی ذی صلاح مورد تایید قرار بگیرد.
از سوی دیگر تاکنون هیچ یک از مسئولان مربوطه در این رابطه اظهار نظر نکرده‌اند.»

به نظر می‌رسد با توجه به نگرانی‌هایی که این شایعات در بین داوطلبان ایجاد کرده ضرروت دارد تا متولیان امر هرچه سریع‌تر نسبت به موضع‌گیری شفاف و ارائه توضیح درباره این موضوع اقدام کنند.

گفتنی‌ست برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور بوده است.

بیشتر بخوانید:

سوالات درس آیین دادرسی مدنی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اسفند ۱۴۰۲

سوالات درس حقوق مدنی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اسفند ۱۴۰۲

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۳ دیدگاه ها

  1. با سلام
    من فقط یه خواهش از همه برگزار کنندگان مستقیم و غیر مستقیم آزمون وکالت و سایر آزمونها دارم ؛ خواهشا مراقب اعتماد عمومی بین مردم و مسئولان باشیدا….
    اگر این اعتماده از بین بره عوارضش خیلی وسیع هستا..‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا