ابهام‌ها و پرسش‌ها درباره امنیت سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

پایگاه خبری اختبار- با پایان فرایند برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه، ابهام‌ها و پرسش‌هایی درباره امنیت سوالات این آزمون ایجاد شده است.

به گزارش اختبار، در سال‌های اخیر پس از برگزاری آزمون‌های مهم تحصیلی و شغلی، شایعه و ادعای انتشار یا فروش سوالات آزمون نیز در فضای مجازی به چشم می‌خورد؛ شایعاتی که اغلب از سوی برگزارکنندگان آزمون‌ها تکذیب می‌شوند.

در این میان، آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه نیز که روز گذشته برگزار شد با ابهاماتی همراه بوده و بعضی داوطلبان مدعی هستند سوالات این آزمون ساعاتی قبل از برگزاری در یک کانال تلگرامی درج شده است.

در همین راستا خبرگزاری فارس نیز در گزارشی با تیتر «زمزمه‌های لورفتن سوالات آزمون فوق‌العادۀ وکالت» به این موضوع پرداخته و نوشته است:

«هرچند بررسی ها نشان می‌دهد سوالاتی که پیش از برگزاری آزمون منتشر شده، با سوالات آزمون وکالت همخوانی داشته اما این موضوع باید از سوی مراجع قضایی ذی صلاح مورد تایید قرار بگیرد.
از سوی دیگر تاکنون هیچ یک از مسئولان مربوطه در این رابطه اظهار نظر نکرده‌اند.»

به نظر می‌رسد با توجه به نگرانی‌هایی که این شایعات در بین داوطلبان ایجاد کرده ضرروت دارد تا متولیان امر هرچه سریع‌تر نسبت به موضع‌گیری شفاف و ارائه توضیح درباره این موضوع اقدام کنند.

گفتنی‌ست برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور بوده است.

بیشتر بخوانید:

سوالات درس آیین دادرسی مدنی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اسفند ۱۴۰۲

سوالات درس حقوق مدنی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اسفند ۱۴۰۲

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۲۳ دیدگاه ها

  1. واقعا دیگه شورشو درآوردن آقای عبدلیان پور باید پاسخگو باشی امسال پدر مارو درآوردین اون از آزمون دفعه قبلتون همزمان کردین با کانون اینم از این دفعتون

  2. احسن دقیقا همینطوره با توجه به پردازش و شناسایی افراد که وارد سایت شدن قبل ازمون باطل تا حق بقیه ضایع نشه

  3. سلام والله من دو روزه از شدت نارحتی نمیتونم بخوابم دو ساله دارم میخونم بعد از آزمون ۳ شهریور مجدد از اول مهر شروع کردم دوباره به خوندن تا آوایل دی کرونا گرفتم و بستری شدم ۴۵ روز نتونستم بخونم اما بعد از اون هر روز از بیشتر از ۸ ساعت خوندم با هزاران مشکلات زندگی، حتی یک هفته قبل آزمون مجدد کرونا گرفته بودم با این وضعیت و سر جلسه از سوزش سینه ام نمیتونستم نفس بکشم نشستم همه سوالات را تحلیل و جواب دادم و بعد از اتمام آزمون مستقیم رفتم بیمارستان تا ساعت ۱۲ تحت نظر شدم از طریق یکی از دوستان متوجه لو رفتن سوالات شدم.
    با نظر شما موافقم اونهایی که رتبه های بالایی آورده اند مجددا ازشون آزمون بگیرن یا سوابق قبلی که آزمون داده اند در مروز و کانون را بررسی بکنن ببینن وضعیتشون چطور بوده نمرات دانشگاه شون را بررسی بکنن آزاد خوندن ، سراسری بودن، پیام نور
    خلاصه حقمون را عده ای ضایع میکنن همیشه.
    مرکز وکلا یا سازمان سنجش هم نمیتونن هیچ کاری بکنن براشون و اونها با رتبه برتر قبول میشن و جالبتر سایتها هم ازشون مصاحبه میکنن و توصیه ای به ماها در مورد منابعشون میگن.
    توکل بر خدا هر چی خیر و مصلحت هست حرفی جز این نداریم.

  4. با عرض سلام
    به جهت اینکه حقی از عزیزی ضایع نگردد بایستی مجددا آزمون برگزار شده و پاسخنامه آزمون جدید و قدیم داوطلبان جهت شناسایی افراد متقلب با همدیگر مقایسه گردد .

  5. این قافله از قافله سالار خراب است
    این فاجعه نه با عذرخواهی نه با ابطال قابل گذشت نخواهد بود،ما جز جرائم غیر قابل گذشت پنداشته و منتظر پاسخگویی به تک تک شرکت کننده ها هستیم،(زحمت کشیدیم زحمت)

  6. تو را خدا نذارید حق کسانی که شب روز خواندن و تلاش کردن این طور پایمال بشه ، اگر این جا عدالت برقرار نشه پس ما از کی باید توقع داشته باشیم

  7. سلام
    من ۱۸ برج ششم تصادف کردم و قسمتی از بیناییم رو از دست دادم ولی با این حالم نشستم خوندم و کلی به خودم فشار آوردم. حتی وقتایی که داشتم پیاده به یه جایی میرفتم هم کتابم دستم بودو تو راه هم می خوندم. از وقتی این خبر رو شنیدم دنیا رو سرم آوار شده. نمی دونم واقعا بتونن هرکی که طبق اون سوالا آزمون داده رو درست شناسایی کنن یا نه ولی خواهش میکنم یک کاری بکنین که حق ما ضایع نشه.

  8. سلام درود ای کاش متوجه زحمت های کشیده شده رادرک‌ میکردند که روز شب حرام کردم شرمنده خانواده بودم تا خوب بخونم و در ازمون قبول شم ولی انتشار سوال معنی جز خیانت سازمان سنجش و مسولین که ادعا دارند…….‌چیزی دیگریست….

    1. سلام و احترام
      قطعا سوالات لو رفته بود
      من بعد ازمون متوجه شدم
      کانالش رو گیر آوردم
      به یقین رسیدم و به عینه دیدم که سوالات از ساعت ۱۲ ظهر پخش شده بود متاسفانه.
      امیدوارم نهادهای مرتبط ورود کرده و نسبت به ابطال آزمون طبق قانون فوراً اقدام کنند.

  9. به جای ازمون مجدد ،از تراز بالای ۷۰ یا ۸۰ ازمون مجدد گرفته ،با متخلیفین برخورد بشه و حذف بشن از سایر ازمون ها
    ازمون مجدد علاوه بر اتلاف وقت و هزینه ،موجب سردگمی و اجحاف در حق بقیه میشود

  10. با سلام خدمت استاد فرهیخته خانم زنده دل
    از آنجایی که بی عدالتی درهر شکل و شمایلی که باشد مورد پسند جوامع نیست، لذا از ریاست محترم مرکز وکلا، مدیریت محترم حفاظت اطلاعات مرکز و حراست سازمان سنجش خواستار برخورد جدی با این معظل هستیم، فضای ایجاد شده به اندازه ای مسموم و غیر قابل تحمل شده که اگر فردی حتی با زحمت و تلاش هم جزو قبولشدگان برتر نیز اعلام شود، همه به او به دیده شک و تردید نگاه خواهند کرد هر چند که اصلا بنده خدا روحش هم از این موضوع خبر نداشته باشد. با این وصف با توجه به اینکه برابر اعلام بسیاری از خبرگزاری ها و همچنین اسناد موجود در شبکه های اجتماعی مبتنی بر وقوع این اتفاق شوم و ناپسند است ، لذا خواهشمندیم به جهت اثبات پاکدستی و روحیه عدالت پروری مسئولین محترم (اعم از سازمان سنجش و مرکز وکلا)، نسبت به ابطال آزمون و مجازات خاطیان برخورد لازم صورت گیرد.

  11. به نظر بنده بهترین راه اینه که خیلی فوری از یک درصد بالا دوباره آزمون بگیرن اگه واقعا خودشون تست زده باشن بازم با رتبه خوب قبول میشن و اونایی که احتمالا با تقلب آزمون دادن حذف میشن و حق بقیه ضایع نخواهد شد

  12. سلام و احترام
    بنده بعنوان یک شخصی که یک سال زحمت کشیده از مرکز وکلا خواهشمندم افراد را شناسایی و حذف کنند تا تراز ها براساس واقعیت محاسبه شود

    1. دقیقا منم موافقم الان علم پیشرفت کرده هرکس قبل آزمون وارد سایت مذکور شده باید حذف بشه ما کلی بابت این آزمون زحمت کشیدیم،خدا لعنت کنه باعث و بانی این موضوع رو بخدا من حلال نمیکنم

    2. باسلام
      بهترین کار شناسایی افراد و حذف و محرومیت درنظرگرفتن آنها میباشد و همچنین عادلانه شدن تراز ها

    3. امیدوارم شناسایی و حذف بشن تا در حق بقیه اجحاف نشه و ترازها درست محاسبه بشن🥺از دیروز حس شکست دارم.

    4. افراد شناسایی و اینکه آزمون دوباره برگزار بشه .یاهم همه رو قبول اعلام کنن اونوقت موقع مصاحبه معلوم میشه کی بلده کی بلد نیست البته جلوی پارتی بازی هم گرفته شه

  13. ابطال آزمون امکان داره؟
    مرکز وکلا تو ازمون تابستون، بجای سیزده هزار. تقریبا نصفش پذیرش کرد
    تو این آزمون هم که اینجوری

    بنظرم دیوان عدالت اداری وقتشه که لحای رد شکایات داوطلبان معترض، فکری به حال این نهاد بکنه!

    دیگه آش انقدر شور شده، همه به سرفه افتادیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا