اسکودا: نتایج آزمون وکالت ۹۷ هفته اول بهمن اعلام می شود

اسکودا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد:

نتایج آزمون وکالت ۹۷ هفته اول بهمن اعلام می شود

پایگاه خبری اختبار- اسکودا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد نتایج آزمون وکالت ۹۷ در هفته اول بهمن ماه اعلام خواهد شد.

پیش از این دکتر شهبازی‌نیا رییس اسکودا  در نشست خبری مشترک خود با رئیس کانون مرکز «دی‌ماه» را زمان تقریبی اعلام نتایج عنوان کرده بود و بعد از آن در اظهار نظر دیگری در گفتگو با ایسنا اوایل بهمن ماه را به عنوان زمان اعلام نتایج مطرح کرد

در اطلاعیه اسکودا همچنین اعلام شده است که گزینه های ۳ و ۴ سوال ۴۸ دفترچه A مربوط به درس حقوق تجارت صحیح تلقی می شوند و داوطلبانی که یکی از این دو گزینه را انتخاب کرده باشند نمره مثبت این سوال را دریافت می کنند و این سوال برای داوطلبان دیگر حذف می شود و نمره آن میان سوالات دیگر این درس تقسیم خواهد شد.

پیش از این و در کلید اعلام شده از طریق سایت سنجش فقط سؤال ۹۰ این آزمون به طور کامل  و دو سؤال ۶ و ۸۷ با تأثیر مثبت حذف شده‌ بودند و برای سوال ۴۸ گزینه ۴ به عنوان گزینه صحیح اعلام شده بود.

اطلاعیه

قابل توجه داوطلبان آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۷ کانونهای وکلای دادگستری ایران ، نتایج نهایی آزمون کارآموزی وکالت هفته اول بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد. همچنین پیرو انتشار پاسخنامه آزمون در سایت سازمان سنجش، به اطلاع می رساند پاسخ صحیح  سوال ۴۸ در دفترچه A مربوط به درس حقوق تجارت گزینه های ۳ و ۴ می باشد. بنابراین  داوطلبانی که این دو گزینه را انتخاب کرده اند نمره مثبت برای آنها منظور خواهد شد و برای سایر داوطلبان که پاسخ نداده یا گزینه دیگری را انتخاب کرده اند سوال مذکور حذف و نمره آن به سایر سوالات آن درس اضافه می شود.

دکتر علی پزشکی نایب رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۱۱ دیدگاه ها

  1. بچه ها راستی سوال مدنی در مورد معامله فضولی در هر حال غیرنافذ یعنی با تنفیذ بعدی هم نافذ نمیشود حالا کلید سنجش اینو انتخاب کرده این جالب نیست چقد اشتباهات فاحش …

    1. درسته که با تنفیذ بعدی وکیل یا مالک نافذ میشه، اما مشکل گزینه دیگه این بوده که گفته “تنها” با تنفیذ مالک نافذ میشه که این غلطه ، چون نافذ شدن منحصر به تنفیذ مالک نیست و اگر وکیل هم به قصد فضولی فروخته باشه و بعدا خودش تنفیذ کنه، معامله نافذ میشود. در واقع این گزینه ناقص است. البته بر گزینه اعلامی اسکودا هم نقص وارد است اما به نظر میرسه بهترین گزینه س. من خودمم اشتباه زدم.

      1. اقای سجاد عزیز
        این تحلیل شما درست نیست اصلا اسمی از وکیل نیومده در سوال ۳ مدنی شما چجوری میگی وکیل !!!!!!!!! ولی گرینه ای که نوشته “تنها” احتمالا از این جهت ایراد دارد اگر قبل از اینکه معامله توسط مالک تنفیذ بشه مالک فوت کند باید وارث رد یا تنفیذ کند بنظر می رسد که طراح سوال منظورش ماده ۲۵۳ بوده در غیر اینصورت همیشه و تنها مالک میتونه تنفیذ یا رد کند ولی اگر مالک قبل رد یا تنفیذ فوت کند عمل رد یا تنفیذ به وارث میرسدحتی دکتر کاتوزیان هم فرمودند که وارث بعنوان قائم مقام مالک نیست بلکه وارث بعنوان مالک که باز هم می شود گفت تنها مالک میتونه و این سوال هم مطمئن باش مشکل دار است .

        صفحه ۲۳۰ نظم دکتر کاتوزیان چاپ۵۳ ویرایش چهارم

        1. ایرادی که شما وارد کردید، نشون میده شما از نصوص قانون مدنی قانون مدنی از جمله ماده ۲۵۵ که این سوال ناظر بر آن بوده، غفلت نموده اید.
          سوال: آیا شخص الف میتواند وکیل نیز باشد: جواب : بله . مطابق ماده ۲۵۵ وکیل امکان دارد معامله فضولی بکند. به وکالت و نمایندگی خود جهل داشته باشد و معامله کند، آن معامله فضولی است.
          “””ماده ۲۵۵ هرگاه کسی نسبت به مالی، معامله به عنوان فضولی نماید و بعد معلوم شود که آن مال، ملک معامله کننده بوده است یا ملک کسی بوده است که معامله کننده می توانسته است از قبل او ولایتا یاوکالتا معامله نماید در این صورت نفوذ و صحت معامله موکول به اجازه معامل است والا معامله باطل خواهد بود.”””

          نمیدانم در این سوال که واضحا ماده ۲۵۵ را به یاد آدم می اورد، باید سراغ فرض های بعیدی چون مرگ مالک رفت! مضافا بر اینکه مرگ مالک نیز در جواب این مساله اثر ندارد و قائم مقام مالک به جای او می نشیند.

          واضح است که در صورت سوال همه نکات را اشاره نمیکنند و بخشی از زحمت آن را به داوطلب می سپارند. پس لطفا در مباحث حقوقی برای حرف طرف مقابل احترام قائل شوید و از علامت های تعجب کمتری استفاده نمایید!

          اگر هم با جواب بنده قانع نشدید، به تحلیل موسسات مختلف از جمله طرح نوین مراجعه فرمایید تا ببینید می شود برای فضول فرض وکالت کرد!

          1. دقیقا حرفتون درست و قانع شدم . اینجوری هم میتونی نظر بدید پس چرا از مثال استفاده می کنید سجاد عزیز همیشه اینجوری تحلیل کن مثل این کامنت که در آینده هم وکیل خوبی بشی
            ممنون از نظرتون

          2. شاید هم نظر من کاملا درست نباشه.
            بهر حال ممنونم از توجه شما.
            از توصیه تون هم ممنونم. اما گاهی برای ورود به موضوع، ناگزیریم با مثال شروع کنیم. اما گاهی ذهن مخاطب در مثال میمونه و این خوب نیست.
            ممنونم

    1. تغییرات را برای تصحیح اعمال میکنند و از اونجایی که کلید ۴۸ فقط برای دفترچه A تغییر کرده، احتمالا توی کلید کلی تغییر ندن

  2. سلام جناب سجاد واقع بین! لطفا اینو هم به اون واقع بینیت اضافه کن که چندتا سوال مسخره میتونه از تهران پرتت کنه سیستان بلوچستان!

    1. بیاید اشکالی که شما وارد میکنید رو با یه تصویر سازی ترسیم کنیم و بعد برگردیم به اشکال شما.
      عده ای دونده (فرض کنید با امکانات و شرایط برابر) با هم توی یه مسیری مسابقه میذارن و در اندکی از زمان مسابقه و اواسط آن، طوفان شروع به وزیدن میکنه. دونده ای هم در پایان نمیتونه نتیجه لازم رو بگیره و میاد اعتراض میکنه چون هوا چند دقیقه طوفانی شد، باختم!!!
      ایا این استدلال بی اساس نیست؟!
      دوست عزیز و خاص من، بجای تمسخر واژه هایی که من بکار بردم، بیایید به حرفهای من بدون جبهه و تعصب فکر کنید.
      آیا اون طوفان همه رو پس نزد و عقب ننداخت؟!

      برگردیم به سوالات آزمون.
      آیا سوالات بد برای همه نبود؟

      آیا اگر تمامی سوالات بی اشکال بود، کسی سیستان نمی افتاد؟!
      من فکر میکنم همون کسانی که الان میگن میفتیم سیستان، تازه اگر قبول بشن، در صورت بی اشکال بودن امتحان هم اوضاع بهتری نداشتن.
      باز هم میگم فراموش نکنید این شرایط ناهمگون ، برای همه بوده و شرایط رقابت برابر بوده. اگر قبول داشته باشید که شرایط رقابت برابر بوده.

      شما ادعایی می کنید که باید برای اون دلیل اقامه کنید. وقتی تعدادی سوال خراب بوده، چطور میتونه به نع کسانی شده باشه به طور مطلق و به ضرر عده دیگری شده باشه، باز هم بطور مطلق؟
      در صورتی که اصل عدم زیاده میگه افراد با سواد برابر، از این سوالات ایراد دار، سود و زیان کافی بردن. البته بازم میگم من نباید دلیلی اقامه میکردم، شما باید دلیل می آوردید که نیاوردید.

      موفق باشید

      1. عرض سلام و ادب خدمت شما آقا سجاد من با این شیوه استدلال شما موافق نیستم بنظرم نیاز نیست اینقد مساله رو پیچیده کنیم و با اصول حقوقی و قیاس های مع الفارق مثلا آزمون حقوقی رو به بازی فوتبال تشبیه کردن و غیره ذهن داوطلبین منتظر به نتیجه رو مشوش کنی دوست من شما به این فکر کن که سرنوشت رتبه های آخر چقد به همین سوالات اختلافی که الحمد الله کم هم نیستن بستگی داره؟ من هم امید دارم که رتبه خوبی بیارم ولی قرار نیست دیگران رو به کم کاری و ضعف کارکرد متهم کنیم، ممکنه شرایط شما با شرایط دیگران فرق داشته باشه، صد البته چندین سوال اختلافی در رتبه داوطلبان آخر تاثیر داره.
        در خصوص تمثیل شما به بازی فوتبال قطعا یک تصمیم اشتباه داور میتونه امید های یه تیم رو از بین ببره و کل نتیجه رو عوض کنه بازی بازی لیورپول و رئال مادرید دیدیم چطور با از کار افتادن محمد صلاح دیگه لیورپول نتونست خودشو جمع کنه و براحتی باخت. با آرزوی تندرستی و نیک بختی برای جمیع دوستان

        1. سلام کاملا درست میفرمایید
          استدلال تمثیلی ضعیف ترین نوع استدلال هست و من تمایلی به استفاده از اون ندارم.
          اما برای تقریب ذهن این کارو کردم.
          اما انصاف بدید آیا سایر استدلال ها محکم تر بود و آیا در اکثر موارد، استدلالی مشاهده شد؟!
          صحبت من اینه تمام کسانی که در انتها هستن، از شرایط بد آُیب میخورن و یه عده خاص نفع نمیبرن. این شبهه ای هست که باید از ذهن زدوده بشه

          1. آقا سجاد پیرو صحبت های فوقم ببینید نه تنها کسانی که در رتبه های پایین هستن آسیب میبینن بلکه کسانی که در شرایط خوب هستن نیز در تعیین رتبه هاشون تاثیر بسزایی پیدا میشه، من در تعیین رتبه ام و همچنین جنابعالی رتبه خوبی پیش بینی میکنیم ولی این موضوع باعث نشه که ضعف عمده سوالات رو نادیده بگیریم و به اینسان داوطلبین دیگر رو به کم کاری متهم کنیم.

          2. من روی سخنم اول از همه با خودمه.
            وقتی فهمیدم جزا ۶۰ زدم، هیچوقت به بد بودن سوالات جزا فکر نکردم و فقط گذاشتم پای غفلت از ج اختصاصی.

            و وقتی مدنی رو ۵ تا اشتباه زدم، باز هم خودم رو مقصر دونستم نه طراح رو. برای این سوالات آبکی مدنی ینی فاجعه ام !!!

            این روش منه علی جان.
            خودم به خودم دروغ نمیگم، به بچه ها هم این پیشنهاد را میکنم.
            اگه باعث بشم ۱ نفر هم تحت تاثیر این روش قرار بگیره، خوشحالم.

            حداقل اش اینه که اگه آزمون امسال رو کسی از دست داده باشه، با بکار گرفتن این روش، تلاشش صد چندان میشه و فقط تمرکز میکنه روی خودش.

  3. رتبه ی پارسال من هزار و دویست و شصت و …. است اگر از روی معدل فقط حساب کنیم معدل من ۱۱/۰۷ و معدل نفر هزار و صد ۱۱/۲۲است ، تفاوت چند صدمه؟ ۱۵ صدمه، ولی چند نفر در این پونزده درصد با نفر آخر فاصله گرفتن؟ صدو شصت و خورده ای، ۱۵ صدم چند سواله؟ یک سوال هم هست اصلا؟ نه، ولی سرنوشت صدو شصت و خورده ای نفر رو عوض کرده، پس اگر کسی اعتراضی میکنه از روی هوا نیست، یک سوال و یا تاثیر منفی و مثبت یک سوال هم سرنوشت آدمو تغییر میده یا حتی شهری رو که باید بری کارآموزی، همه هم قرار نیست معدل پونزده بشن اگر اینطوری باشه باز هم تو معدل پونزده هم یک صدم میتونه تعیین کننده باشه، در ضمن شرایط زندگی هرکس ومشکلاتش و وقت و توانی که با توجه به شرایطش و کنار گذاشتن حتی بچه ش برای موفق شدن با بقیه فرق داره، شاید معدل ده و یازده همچین آدمی برابر بامعدل هجده سایرین باشه.

    1. این مثال خاص رو برای دوستمون آقای خاص آوردم.
      عده ای دونده (فرض کنید با امکانات و شرایط برابر) با هم توی یه مسیری مسابقه میذارن و در اندکی از زمان مسابقه و اواسط آن، طوفان شروع به وزیدن میکنه. دونده ای هم در پایان نمیتونه نتیجه لازم رو بگیره و میاد اعتراض میکنه چون هوا چند دقیقه طوفانی شد، باختم!!!
      ایا این استدلال بی اساس نیست؟!
      بیاید بدون جبهه گیری و تعصب و عاری از احساسات فکر کنیم.
      آیا اون طوفان همه رو عقب ننداخت؟!

      آیا سوالات بد برای همه نبود؟

      آیا اگر تمامی سوالات بی اشکال بود، باز هم در لبه پرتگاه رقابت شدید نبود؟!

      چرا فکر میکنیم خراب بودن فقط چند سوال به نفع عده ای و به ضرر عده دیگر شده؟!
      چه دلیلی برای این داریم؟
      شما فقط دارید برگه پاسخنامه خودتون رو در نظر میگیرید و به شرایط برابر کل شرکت کنندگان توجه ندارید.
      مطمئن باشید اگه سوالات هموار تر بود، همه بهره میبردن و راحتتر پاسخ میدادن.

      قطعا اینکه کسی با مشکلات و سختی ها درس بخونه، شخصا خیلی برای اون ادم مهمه و مایه ی افتخار هست. اما در رقابت نباید این مسائل رو مطرح کرد و در این نوع گزینش ها، صلاحیت علمی فقط ملاک هست و به کسی بخاطر دشواری های زندگی، نمره اضافه تری تعلق نمیگیره.

      الزاما ارزش نمره ۱۱ کسی که با سختی درس خونده به اندازه نمره ۱۸ دیگران نیست. چون ممکنه یکی از اون ۱۸ ها کسی بشه مانند دکتر کاتوزیان و یکی از اون ۱۱ ها آدم کم سوادی چون من. آیا من ارزش ۱۱ ام بیش از ۱۸ دکتر کاتوزیانه؟!!!!!

      1. همین سوال ۴۸ که اصلاح شد سال ۹۵ پاداش شرکت ها تغییر کرد و از ۵ درصد به ۳ درصد و از ۱۰ درصد به ۶ درصد کاهش پیدا کرد
        من این سوال رو خونده بودم و میدوسنتم که این اتفاق افتاده
        فی الحال هر دو گزینه صحیح شد به قول کاربر “الهه” من یک سوال با کسی که میتونستم با همین سوال جاش بذارم برابر شدم!
        یعنی کسی که اصلا این اصلاحیه سال ۹۵ رو نمیدوسنت با چون منی که میدونستم برابر شد حداقل در همین یک سوال که همونطور که گفته شد یک سوال خیلی خیلی مهمه
        به جای مثال از دوندگی و فوتبال و غیره و ذالک روی واقعیت مثال بزن و استدلال کن

  4. خیلی واقع بینانه از ریاست اسکودا بخاطر برگزاری آزمونی که چند تا اشکال تایپی داشت و ۷ تا سوال توی یه درس از قوانین خاص متروک طرح شده بود و ۷ سوال هم توی یه درس بسته به نظر طراح محترم برجسته بود، تشکر میکنیم. اونم آزمونی که یک صدم هم ده ها رتبه رو جابجا میکنه.آقای شهبازی نیا ببخشید تلاش کافی نکردیم.

    1. میشه منظورتون از قوانین خاص متروک چیه؟
      آِا قانون اجرا احکام مدنی متروک هست؟
      قانون پیش فروش متروک هست؟
      یا قانون کارشناسان؟
      اینکه گفته بشه چرا این حجم سوال از قانون خاص، سوال قابل تاملی هست اما اینکه بگیم قانون متروک، قابل قبول نیست. قانون متروک تعریف داره و به قانونی گفته میشه که مهجور افتاده. به نظر شما کدامیک از این قوانین متروک است؟!

      فراموش نکنید این شرایط ناهمگون ، برای همه بوده و شرایط رقابت برابر بوده. اگر قبول داشته باشید که شرایط رقابت برابر بوده.

      1. آقای سجاد …بنده وکیل دادگستری هستم و در همون دانشگاه شهید بهشتی درس خوندم و..اما از شما و نظرات ناملایم شما کاملا انتقاد دارم(و بسی جای تاسف دارد)،..لطفا دیگر دوستان هم رده خود را درک کنید و با احترام بیشتری اظهار نظر بفرمایید..شرایط روحی و روانی حاکم بر داوطلبین گرامی،بسیار سخت و مبهم است.لطفا ملاجظه بفرمایید.و من الله التوفیق…

        1. جناب دکتر و وکیل پایه ۱
          اگر کسی در بیان نظرات و انتقادت اش صریح الحن است، و شما نمی پسندید، میتونید انتقاد کنید اما اخلاقا مجاز نیستید بار عاطفی بدید و از صفت ناملایم استفاده کنید که این کار خود بس ناملایم است!
          بنده به هیچکس بی احترامی نکردم. لطفا موردی بیاورید که بی احترامی کرده باشم.
          بلکه خیلی ها اومدن به تمسخر و طعنه پاسخ دادن و پاسخ من به اون افراد رو هم مطالعه بفرمایید متوجه میشید در کمال احترام پاسخ دادم.
          شما فقط کلی گویی فرمودید و باید میفرمودید برای کدام حرفم تاسف خوردید و کدام را ناملایم دانستید.

          موفق باشید

  5. من نمی دونم چرا عده ای از دوستان بخاطر چند سوال، به زمین و زمان و شهبازی و کشاورز و کانون و اتحادیه و …. آه و ناله میفرستن!
    دوست من بیاید با موضوع واقعگرایانه مواجه بشیم.
    آیا مشکل فقط همین چند سوال بوده در آزمون؟
    درست جواب دادن به این چند سوال آیا شرط لازم موفقیت توی آزمون بود یا شرط کافی؟!
    اگر خوب آماده شده باشه کسی، اگه به ۱۰ سوال هم پاسخ منفی بده، باز هم باید بتونه پیروز بشه. تازه در شرایطی که سوالات ایراد داشته، برای همه ایراد داشته و همه ضرر کردن. پس کسی جلو نیفته. اگرم کسی توی چند تا از این سوالها نفع برده، قطعا توی بقیه ش ضرر کرده. پس اینطوری نیست که شرایط نابرابر بوده باشه.
    اگه مسیر سنگلاخ بوده، برای همه بچه ها بوده.
    باید اشکال رو در خودمون جستجو کنیم، نه زمین بازی!
    اگه بگیم زمین بازی خراب بوده، قطعا فرافکنی کردیم.
    شبیه تیمی که اینقدر بد بازی کرده، و بعد از مسابقه میاد فقط به صحنه مشکوک اعتراض میکنه که چرا واسم پنالتی نگرفت داور؟! خب برادر اگه خوب بازی کرده بودی محتاج ضربه پنالتی نمیشدی.

    کسانی که میان فحش به کانون و اسکودا و ایکس و … میدن و برخی قبول شده ها رو بی سواد میدونن ، فقط با غبار آلود کردن فضا، موفقیت دیگران رو لوث میکنن.

    فارغ از نتیجه خودم، من به همه موفق ها پیشاپیش تبریک میگم. نوش جونشون. مزد سوادشون رو گرفتن. قطعا چن تا سوال خراب، به تنهایی کسی رو پیروز آزمون نمیکنه کسی رو هم بازنده نمیکنه.

    لطفا بیاییم واقع بین باشیم…
    موفق باشید

    1. سجاد جان عزیز
      شما از کجا میدونی اگر این کلید سوالها به نفع کسی شده حتما اونور به ضررش تموم شده . مگه تو بازی داور دوتا پنالتی نگیره و یه هند در محوطه جریمه نگیره و تیم مقابل با یه گل برنده از زمین بیرون بیاد یعنی به نظر حضرتعالی این انصافه و هیچ تقصیری نداره داور و چون تیم مقابل با یه گل برده تقصیر رو باید به بازیکنان تیم بازنده وارد نمود . نه برادر عزیز ! ضمنا موفقیت تمام قبول شدگان را ماهم تبریک میگیم خصوصا موفقیت شمارو اگرچی …
      و اینو بدون قطعا چندتا سوال میتونه آسیب بزند تو هر آزمونی و من نمیدونم شما چطور این رو نمیدونید

      1. ببین فرزاد جان منظور من توجیه سوالات اشتباه نبود. برای اینکه از مساله پرت نشیم، اجازه بده از مثال خارج بشیم و راجع به اصل قضیه حرف بزنیم که در مثال جای مناقشه نیست.
        منظور من از آوردن اون مثال، این نبود که داوران علیه تیمی توطئه کنند و تیمی را بازنده کنند. بلکه منظورم این بود دو تیم بازی نزدیکی داشتن و تیمی که نتیجه نگرفته، بیاد فقط به صحنه ای که مشکوک بوده استناد و اعتراض کنه. این فرافکنی هست به نظرم.

        خب حالا راجع به سوالات مشکل دار. به نظر شما چه کسانی از این سوالات ضرر کردن؟ فرض بگیریم کسی تمامی سوالات رو درست زده و فقط این سوالات رو غلط زده. میبینیم که به حالش فرقی نداره چون نمره اش پخش میشه.
        اما اگه کسی سوالای دیگه رو هم بد زده باشه، طبیعی هست که اگر اینا رو هم بد زده باشه، بدلیل پخش شدن نمره ، امتیاز اینا رو هم از دست میده.
        پس اگه خوب دقت کنیم میبینیم که این شخص دومی، داره از بابت منفی زدن سایر سوالات ضرر میکنه ، نه صرفا همین سوالات ایراد دار.

        باور کن اگه کسی خوب زده باشه سایر سوالات رو، اثر این سوالات ایراد دار محو میشه.

        ولی اگه خوب نزده باشه، میشه شبیه اون تیمی که من مثال زدم.

        از طرفی، شما مدعی هستی که این سوالا به نفع عده ای شده!
        میشه بپرسم چرا این ادعا رو میکنی؟
        چرا این شرایط برابر میتونه صرفا به نفع یک عده شده باشه به صورت مطلق؟

        موافقم چند تا سوال میتونه آُیب بزنه، اما به همه آسیب میزنه و کف معدل قبولی رو میاره پایین.
        منم این مساله رو میدونم اما به صورت کلی بهش نگاه میکنم. ولی شما فقط داری خودت رو در نظر میگیری.

        در ضمن، من در این پیام به هیچ وجه ادعای قبول شدن نکردم، فقط به قبول شده ها تبریک گفتم. انشالله شما هم یکی از اونهایی.
        ممنون از پاسخت

        1. اتفاقا شما داری خودتونو در نظر میگیری چون تو پیامهای حضرتعالی اومده که میانگینتون ۷۵ و معدلتون ۱۵ است و اینو هرکسی میدونه که شما مرکز قبول میشی پس به شما ضرری نمیرسه و قبول شدی و من هم منتظر ماشالا و ایشالا نموندم تو زندگیم تا با ماشالا و ایشالا یکی از اونها باشم و یه چیز دیگه هم بگم بهتون که باور میکنم اگر کسی ۱۰۰ تا سوال درست بزنه ۲۰ تا سوال هم حذف کنن قبول میشه ولی اینو باور ندارم اینجور کلیدها رو زندگی تعدادی تاثیر منفی نزاره و یه سال عقب بیفتن و این ضرر هم متوجه کسانیه که دورو ور کف معدلن و امیدوارم که اینو خوب متوجه شده باشی

          1. فرزاد جان من نه طرفدار سوالات بد و ناجور هستم نه طرفدار سوالات کنونی و وضع موجود
            از اسکودا هم اعانه ای نگرفتم بابت این کامنت ها.
            فقط خودم رو هم در نظر نمیگیرم، چون تازه به دوران رسیده نیستم.
            من برای اولین سال ۸۷ وارد دانشگاه شدم و نه در رشته حقوق.
            بیش از ۹ تا آزمون توی سنجش دادم و درک و تجربه خوبی از آزمون دادم. ضمن اینکه در ۱۵ روز پایانی قبل آزمون، آزمون های وکالت ۱۰ سال اخیر و قضاوت تا ۵ سال پیش رو زدم.
            اما باور کن تفاوت اونقدرها نیست. شرایط همیشه به این شکل بوده و وقتی میدونیم به هر دلیلی شرایطی بهتر از این برامون مهیا نمیکنن، آیا باید با خودخوری و افسوس و آه، خودمون رو اذیت کنیم ؟ یا خودمون رو برای شرایط سخت آماده کنیم؟!

            تمام حرف من این بود که در صورت عدم وجود سوالات ایراد دار، باز هم عده ای در لبه کف معدل به سختی با هم رقابت میکردن و وقتی سوالات ایراد داشته، تنها تفاوت اینه که کف معدل میاد پایین و باز هم همون رقابت ها هست.

            مطمئن باش اگر قبول هم نمیشدم، ایراد رو گردن سوالات نمینداختم و عدم نتیجه گیری رو میذاشتم به حساب کمکاری خودم. چون توی همه آزمون هایی که دادم هم پیروز نبودم و اولی رو با شکست شرو کردم. اما هیچوقت گردن زمین و زمان ننداختم.

          2. ۱-من نه طرفدار سوالات بد و ناجور هستم نه طرفدار سوالات کنونی و وضع موجود
            از اسکودا هم اعانه ای نگرفتم بابت این کامنت ها.جواب۱: بنده یا کسی دیگه ای رو ندیدم تو کامنت ها بگه اسکودا بهتون اعانه ای داده .
            ۲-فقط خودم رو هم در نظر نمیگیرم، چون تازه به دوران رسیده نیستم.جواب۲ تازه به دوران رسیده ینی چی والا من هرچی فکر کردم متوجه منظورتون نشدم.
            ۳-من برای اولین سال ۸۷ وارد دانشگاه شدم و نه در رشته حقوق.جواب۳:بنده دو تا لیسانس دارم با دوتا فوق لیسانس بار اولی که دانشگاه قبول شدم تو همون دانشگاه درکه که شما درس خوندین سال ۷۸ بود و واسه ارشد دومم سال ۸۷ همون دانشگاه
            ۴-ما باور کن تفاوت اونقدرها نیست. شرایط همیشه به این شکل بوده و وقتی میدونیم به هر دلیلی شرایطی بهتر از این برامون مهیا نمیکنن، آیا باید با خودخوری و افسوس و آه، خودمون رو اذیت کنیم ؟ یا خودمون رو برای شرایط سخت آماده کنیم؟!جواب۴: اولین کامنتی که بعد از آزمون گذاشتم تو سایت این بود که سوالات امسال نسبت به سالهای قبل تفاوت فاحشی نداشته ولی متاسفاه کلید رو که اعلام کردن فهمیدم کلید بیشتر مشکل داشت تا سوالاتو یه چیز دیگه هم بگم تنها کسی که تو کامنت ها در مورد سوال ۹۰ نظر داد بنده بودم و گفتم که سوال ایراد داره چون سوال غلط بود بعدشم شما کلید سنجش اومده نظراتتون خیلی زیاد شده قبلش فقط نظرات دیگران رو نگاه میکردین.
            ۵-تمام حرف من این بود که در صورت عدم وجود سوالات ایراد دار، باز هم عده ای در لبه کف معدل به سختی با هم رقابت میکردن و وقتی سوالات ایراد داشته، تنها تفاوت اینه که کف معدل میاد پایین و باز هم همون رقابت ها هست.جواب۵: اگر ایراد نداشت و داوطلبان اعتراض و ایراد می گرفتند از این بایت مطمئنا حق با شما بود ولی الان حق با شما نیست.
            ۶-مطمئن باش اگر قبول هم نمیشدم، ایراد رو گردن سوالات نمینداختم و عدم نتیجه گیری رو میذاشتم به حساب کمکاری خودم. چون توی همه آزمون هایی که دادم هم پیروز نبودم و اولی رو با شکست شرو کردم. اما هیچوقت گردن زمین و زمان ننداختم.جواب۶ : مطمئن باش اگر قبول بشی چون هنوز جواب نیومده که انشالا میشی و اگر هم قبول نشی و شکستتو گردن سوالات نندازی باز هم من میگم چند سوال بیشتر از ۱۰ تا سوال و جواب سوال ایراد داشت
            خواهشا فقط بخون اینارو اگر هم وقت نکردی جواب بدی جواب نده چون دیگه من رو این نظرات نظری ندارم بدم
            ممنون از شما

          3. خواستم بگم باور کن من ذینفع نیستم ولی ظاهرا موفق نبودم.!
            نظر شما رو خوندم و ممنونم

      2. دوست عزیز همه داوطلبینی که در آزمون شرکت کردن به امید خدا اگر قبول شوند، در مسیر دفاع از حق و حقوق بقیه قدم میزارن و شما چطور میتونی از حق کسی دفاع کنی در حالی که از این موضوع که همه به دنبال اجرای عدالت و یک آزمون استاندارد و منصفانه و حداقل بدون ایراد شکلی هستن، ناراحت میشی… شاید به نظر شما یکی دوتا سوال ( که خیلی بیشتر بود) تاثیری در قبولی نداشته باشه ولی اگر با دقت به موضوع نگاه کنی متوجه میشی از لحاظ روانی رو بیشتر بچه ها تاثیر داشته مخصوصا آدم که واقعا طرح ۸سوال از قوانین خاص غیر استاندارد بود و در شروع امتحان تاثیر بدی داشت
        پس بهتره به جای قضاوت بقیه شما هم،همقدم با دیگران باشید و از حقمون دفاع کنیم چرا که وظیفه اسکودا طرح سوالات استاندارد و بدون ایراد شکلی و بدون وارد کردن نظر شخصی طراحان سواله چه تاثیر در قبولی شما داشته باشه چه نداشته باشه…

        1. ببین سما جان آیا تاثیر بد روانی برای همه نبود؟!
          آیا چند برابر سایر سوالات برای ۴۸ وقت گذاشتن برای همه نبود؟! آیا سوالات ایراد دار همه رو زمین گیر نکرد؟

          داوطلبین معدل بالا که صحبت میکنم باهاشون، همه در قبال این سوالات یا گذاشتن برای آخر امتحان، یا پاسخی ندادن. پس احتمالا برد کردن.

          خب خیلی کسانی که با سواد متوسط بودن، یا روی این سوالات زیاد وقت گذاشتن مثل خودم، یا استرس گرفتن ! (فارغ از اینکه اگر غلط زده با)

          نمیدونم چقدر همدل هستید باهام که معدل بالاها زیاد آسیبی ندیدن از این سوالات ایراد دار. و اکثر قریب به اتفاق سایر بچه ها دارن شکایت میکنن.
          اما صحبت اینه که فردی که معدل ۱۲ داره نباید خودش رو با ۱۴ مقایسه کنه بلکه باید با ۱۲ ها مقایسه کنه. پس شرایط برای تمام رقبای خودش برابر بوده.

          من طرفدار سوالات غیر منصفانه و دارای ایراد نیستم، اما حرف من اینه که شرایط برای همه برابر بوده. من خودم رو تافته جدا بافته نمیدونم. اما اعتراض در اینجا باید همراه باشه با خود انتقادی. اگر بیایم تمام تقصیر رو بندازیم گردن اسکودا، شک نکن سال دیگه هم همین آش و همین کاسه س. وقتی باور کنی فقط اشکالات از بیرون وجود داره و خودت ایرادی نداری، هیچوقت پیشرفت نمیکنی. بدترین کار، خودفریبی هست و اینکه بگیم ما عالی بودیم سوالا بد بود فقط.
          وگرنه اگر حق عده ای ضایع شده بود (مثلا لو رفتن سوالات)، قطعا بنده هم جزء اعتراض کننده ها بودم، حتی اگر قبول شده بودم.

        2. سلام .
          هرسال یه درس رو سخت میدن و یه درس رو کلی با سوالای اختلافی میدن . سوالای اصول رو انگار توی مجلس خبرگان طرح کرده بودند …. خجالت آور بود . دانشگاه که استادا تدریس درست حسابی ندارن و بیرون کلی هزینه اش میشه تدریس توی موسسه ها .
          واقعا تاسف برانگیز شده دیگه ازمون وکالت و سودجویی هاییه که از این مسئله میشه.

  6. سلام ببخشید با معدل ۸.۸۴ با سهمیه ایثارگری امکانش هست در کانون زنجان قبول بشیم؟ ۶۰ نفر کلا ظرفیت اعلام کرده. خیلی ممنون میشم جواب بدین.

  7. سلام وعرض ادب دوستان خیلی به خودتون استرس واردنکنید خدابزرگه من کف معدل قبولیای پارسال دیدم بامعدل۱۱/۶۶قبول شدن بسپاریم بخدا ..باورکنیدتنهامشکل قبولی کانون نیست من خودم مشکلی دارم که ازپادرم اورده ولی قبولی کانون شایدبتونه اسون ترش کنه التماسدعا

  8. سلام ایا با معدل ۱۲/۰۷در کانون استان مرکزی که فقط ۱۴ نفر میگیره میشه قبول شد؟

  9. خسته نباشید اقای شهبازی که نتونستید یه ازمون درست حسابی برگزار کنید حیف عمر ما که با استرس بخاطر این ازمون لعنتی تباه شد

  10. واقعا جای تاسف داره که باید ۱۰۰ دفعه این سایتو رفرش کنیم تا ببینیم مدیر سایت کی عشقش.میکشه نظراتو تایید کنه که مام ببینیم , مثلا میخوان داوطلبان وکالت و قضاوت چی بنویسن که نظرشون باید تایید بشه?

  11. اینا میخوان کسی قبول نشه من در کانون خودم یارو طرف سرباز بوده همسایمونم هست پارسال رتبه خوبیم آورد در حالی که هیچی بلد نبود وقتیم اومد کافی نت میگفت پول ثبت نامم میشه ضرر ولی ثبت نام میکنم این در حالیه که آزمون قضاوت رتبش شد۱۵هزار مشاوران که اصلا .کانونمم کرمانشاه ست

  12. همه حواشی آزمون امسال به کنار
    من فقط برام جالبه کسانی که کامنت میذارن (( ما معدل ۱۴ شدیم آیا کانون مرکز قبولیم ؟ ))
    نه دوست عزیز شما قبول نیستی !!! واقعاً چه فکری میکنید که همچین سوالاتی میپرسید ؟ قصد مسخره کردن خودتون رو دارید یا دیگران رو ؟

    دوستان بدونید کسی که واقعاً کانون خونده دقیق آمار معدل قبولی و …. رو داره و نیازی به طرح همچین سوالات خنده داری که فقط هم قصدشون تضعیف روحیه دیگران هست رو نداره
    من کسانی رو امسال دیدم که قبل آزمون بسیار قوی بودند ولی آزمون رو در حد مطلوب ندادند و همینطور که همه میدونیم امسال آزمون بسیار سخت بوده.
    پس اگر آزمون رو اونطوری که توقع داشتید ندادید بدونید بقیه هم مثل شما هستند و به نظرات برخی افراد که فقط قصد ایجاد جو روانی مسموم رو دارند توجه نکنید

    1. واقعا خدا خیرتون بده آقای مسعود که اینقدر منطقی و خیرخواهانه نظرتون رو اعلام کردید.دقیقا حرف منم همینه.بعضیها انگار زیادی درس خوندن و باعث شده روح و روانشونم آسوده بشه که همچین سوالهای مسخره ای رو مطرح میکنن.
      من موندم کسیاییکه اینقدر آگاهی از آزمون و معدل قبولی ندارن.چه جوری تونستن همچین معدلهایی کسب کنن؟!! حالا دیگه چیزی به اعلام نتایج نمونده ،یه خورده دندون رو جیگر بذارین تا نتایج درخشانتون اعلام بشه و زحمت اینهمه تضعیف روحیه رو گردنتون نباشه…

    2. عزیز منم ۱۴.۲۶ هستم میدونم قبولم فقط میخام ببینم برای تک یا زیر ۳۰ شانس دارم

      1. زیر ۳۰ برای معدل شما خیلی خوشبینانه س. من با معدل ۱۵ امیدی به زیر ۲۰ ندارم. شما چطور به تک رقمی فکر میکنید؟
        به نظر من شما با قطعیت بین ۵۰ تا ۱۰۰ هستید.

    3. ببین برادر حکم کلی نمیشه صادر کرد برای همه!
      من با محاسبه این کلید معدلم شد ۷۵ درصد. ولی باور کن تا قبل از اینکه آزمون رو بدم و بیام اختبار رو سر بزنم، خبری از درصد گیری نداشتم. من فقط وقتمو صرف مطالعه میکردم نه حساب کردن درصد.
      پس این حرف شما یه مثال نقض داره حداقل.
      قرار نیست هرکس آزمون داده و یا آزمون رو خوب داده، حتما درصد گیری و معدل قبولی و کف قبولی رو هم بدونه.
      تا قبل از آزمون، درصد و درصد گیری و توجه به معدل، حاشیه س. اصل اینه که تمرکز داشته باشی روی خود آژمون نه درصد !
      درصد وقتی مهمه که کلید و جواب ها بیاد و درصد و تراز دیگران هم معلوم باشه.

      1. پس جناب آقای سجاد باید به عرضتون برسونم که اصلا خودتونو ناراحت نکنین ،چون اگه یه گشتی تو کارنامه قبولی های پارسال مرکز بزنین میبینین که معدل ۱۵/۰۹ رتبه ۹ مرکز رو آورده.انشالله شمام تک رقمی میارین و از اینهمه دغدغه ای که دچارش شدین رهایی پیدا می کنین.ولی بهتره این رو هم بدونین که در غیراستاندارد بودن آزمون وکالت هیچ شک و شبه ای وجود نداره و اینکه یک نفر بتونه بآ هنر تست زنی یا کنترل استرس فضای آزمون، آندسته از رقبایی که از نظر علمی باهاش در یک سطح هستند رو کنار بزنه ،لزوما حکایت از سطح سواد و تلاش بیشتر فرد نداره.مطمئن باشید که هستند کسانیکه خیلی تلاش کردند و سطح علمی خیلی بالایی دارند ولی متاسفانه سالهاست اسیر این ورودی غیر استاندارد هستند.به قول خودتون حکم کلی نمیشه صادر کرد.چه برای قبول شده های آزمون و چه کسانیکه قبول نشدند.
        به هرحال پیشاپیش موفقیت شما رو تبریک عرض میکنم و امیدوارم در سایر مراحل زندگیتون هم سربلند باشید

        1. کاملا با شما موافقم که موفقیت در تست لزوما به معنی با سواد بودن و عکسش لزوما به معنی بی سوادی نیست. اما با سطح علمی خیلی بالا هم که گفتید موافق نیستم. این اغراقه.
          در حقوق استدلال مهمه

    4. من هم در آزمون مشاوران سال قبل از این نمره و در صد ها برای خودم پیش بینی کرده بودم ولی بعد آمدن کارنامه دیدم چه تفاوتی بین محاسبات ما و …. هست.

  13. به فرموده استاد معظم که درود خدا بر ایشان (دکتر شهبازی نیا) با شکوه ترین آزمون سنوات قبل رو داشتیم !!!!
    شما چقدر نازی استاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا