اسکودا: نتایج آزمون وکالت ۹۷ هفته اول بهمن اعلام می شود

اسکودا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد:

نتایج آزمون وکالت ۹۷ هفته اول بهمن اعلام می شود

پایگاه خبری اختبار- اسکودا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد نتایج آزمون وکالت ۹۷ در هفته اول بهمن ماه اعلام خواهد شد.

پیش از این دکتر شهبازی‌نیا رییس اسکودا  در نشست خبری مشترک خود با رئیس کانون مرکز «دی‌ماه» را زمان تقریبی اعلام نتایج عنوان کرده بود و بعد از آن در اظهار نظر دیگری در گفتگو با ایسنا اوایل بهمن ماه را به عنوان زمان اعلام نتایج مطرح کرد

در اطلاعیه اسکودا همچنین اعلام شده است که گزینه های ۳ و ۴ سوال ۴۸ دفترچه A مربوط به درس حقوق تجارت صحیح تلقی می شوند و داوطلبانی که یکی از این دو گزینه را انتخاب کرده باشند نمره مثبت این سوال را دریافت می کنند و این سوال برای داوطلبان دیگر حذف می شود و نمره آن میان سوالات دیگر این درس تقسیم خواهد شد.

پیش از این و در کلید اعلام شده از طریق سایت سنجش فقط سؤال ۹۰ این آزمون به طور کامل  و دو سؤال ۶ و ۸۷ با تأثیر مثبت حذف شده‌ بودند و برای سوال ۴۸ گزینه ۴ به عنوان گزینه صحیح اعلام شده بود.

اطلاعیه

قابل توجه داوطلبان آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۷ کانونهای وکلای دادگستری ایران ، نتایج نهایی آزمون کارآموزی وکالت هفته اول بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد. همچنین پیرو انتشار پاسخنامه آزمون در سایت سازمان سنجش، به اطلاع می رساند پاسخ صحیح  سوال ۴۸ در دفترچه A مربوط به درس حقوق تجارت گزینه های ۳ و ۴ می باشد. بنابراین  داوطلبانی که این دو گزینه را انتخاب کرده اند نمره مثبت برای آنها منظور خواهد شد و برای سایر داوطلبان که پاسخ نداده یا گزینه دیگری را انتخاب کرده اند سوال مذکور حذف و نمره آن به سایر سوالات آن درس اضافه می شود.

دکتر علی پزشکی نایب رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۱۱ دیدگاه ها

  1. استاد دانشگاه، وکیل دادگستری، صاحب موسسه آموزش عالی،مدرس موسسه، ریاست اسکودا و…. این افراد میتونن بفهمن که دو سه سال پشت یه آزمون استخدامی موندن بخاطر اصرار طراحان سوال روی نظرات خودشون یعنی چی؟؟؟؟ باید سوالهای کانون رو هم از چین بخریم تا استاندارد بشه؟؟؟ آزمون استاندارد ۷ سوال از قانون خاص مهجور داره؟؟؟؟ یا ۷ سوال بستگی به معجزه داره که بتونی نظر طراح رو حدس بزنی؟؟؟؟ یا ۵ سوال از جزای عمومی و ۱۵ سوال از اختصاصی طرح میشه؟؟؟؟ فقط خدا ازتون نگذره.

  2. عمر انسان تمام سرمایه اش هستش اینا دارن سر ندانم کاری یا سهل انگاری شایدم عمد اینو از همه جوونها میگیرن مطمئن باشید نفرین شما بی ثمر نمیشینه از سایت اختبار خواهش میکنم اینو منتشر کنید

  3. باید نشست ب حال خودمون گریست..
    یعنی طرح ۱۲۰تاسوال برای اسکودا انقدر سخته..
    هر جای دنیا بری بگی ۴و۵روز قبل از اعلام نتیجه سوال چهارمم حذف شد شاخ درمیارن
    کجاس ریس اسکودا ک با قاطعیت فرمودن در سوالاتی ک ما دیدیم هیچ مشکلی وجود نداشت
    البته اینا سوالاتی بودن ک ایراداش خیلی مبرهن بود وگرنه اگر انصاف و عدالتی بود باید بیشتر حذف میشد.
    کی باید جوابگوی منی ک دوسال دارم روزی ۱۰تا۱۶ساعت مو ب مو مطالعه می کنم باشه..چون با دیدن سوالای ادم به اندازهای استرس گرفتم ک برا چند دقیقه نتونستم خودومو جمع کنم در حدی ک قصد ترک جلسه رو داشتم…
    چون با دیدن کلید از ترس جرات بررسی ندارم..فقط همون روزای اول طبق کلید دادافرین معدلم ۱۲و خورده ای شد..
    کاش یکم ب حال و روز جوونای ناامید فکر میکردن..
    من از استرس و اشوب شبا نمی تونم بخوابم..
    خدایا خودت ب داد ما برس

    1. کسی که از خودش مطمئن باشه شک نکن که اینقدر استرس نداره…بعدشم شما دو سال روزی ده تا شونزده ساعت خوندی و ادم و اینجوری زدی یا باید به خودتون شک کنید یا به شیوه مطالعتون…ضمنا این حرف هایی که بنده زدم مهر تایید به سوالات نیست صد البته که مشکل داشتن اما نه اینجوری که شما میگین…به خودت اعتمادداشته باش

      1. من متاهلم خدا خودش میدونه سه ماه مطالعه کردم اونم نه تمام وقت معدل شده براساس سایت فاضل سیزده وخورده ای همه سوالای اختلافی جزا هم به ضررم شد, بعد تعجب میکنم چطوری یه سال ۱۲ساعت مطالعه کنی میانگیت بشه ۱۰یا ۱۱.البته قبول دارم که طرح سوالات امسال بخصوص تو جزا غیر اصولی بود وباعث کاهش معدلم شده!!!!

  4. علت تغییر کلید سوال ۴۸ در دفترچه A چیست؟

    طبق اعتراضات مشاهده شده و تجربه شخصی اینجانب ، دفترچه A در مورد سوال ۴۸ با دو فرمت چاپ شده در یک فرمت آمده است (کدام مورد صحیح است؟) و در فرمت دیگر آمده است (کدام مورد صحیح نیست؟) در حالت اخیر گزینه ۴ درست است و مطابق سایر دفترچه هاست. ولی در فرمتی که گزینه صحیح را خواسته است، غیر از گزینه ۴ باقی گزینه ها درست هستند. با اعتراض داوطلبان، تشخیص مسئولین امر بر این شد که اگر داوطلبی ایراد سوال را فهمید همان گزینه ۴ پاسخ صحیح باشد و اگر داوطلبی متوجه ایراد سوال نشد و متن سوال را به شکل موجود (کدام مورد صحیح است؟) صحیح تشخیص داد: گزینه ۳ که به لحاظ معنی در مقابل گزینه ۴ قرار میگیرد پاسخ صحیح باشد، البته این عمل به هیچ وجه صحیح و مورد پذیرش نیست و گزینه یک و دو نیز در فرض (کدام مورد صحیح است؟) صحیح هستند.

    با تاکید اسکودا بر در دفترچه A ، به نظر سایر دفترچه ها از مشکل بری هستند.

    سوال۴۸ در دفترچه A
    ۴۸ – کدام مورد صحیح است؟
    ۴۸ – کدام مورد صحیح نیست؟

    ۱( پاداش هر مدیر غیرموظف نمیتواند از حداقل پاداش اعضای موظف هیئت مدیره تجاوز کند.
    ۲( پاداش هر مدیر موظف شرکتهای سهامی در هر حال نمیتواند از معادل یک سال حقوق پایه وی بیشتر باشد.
    ۳( پاداش مدیران شرکتهای سهامی عام و خاص به ترتیب از ۶ درصد و ۳ درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام قابل پرداخت است، نباید تجاوز کند.
    ۴( پاداش مدیران شرکتهای سهامی عام و خاص، به ترتیب، از ۱۰ درصد و ۵ درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام قابل پرداخت است نباید تجاوز کند.

    این نتیجه گیری برداشت شخصی من بود.

  5. سازمان سنجش باید بره پیش دانشگاه پیام نور یه خورده مدیریت زمان یاد بگیره تو دانشگاه پیام نور الان امتحان تستی بدی یک ساعت دیگش نمرت تو سایته جهت اطلاع عرض میکنم تعداد دانشجوهای این دانشگاه با شعب زیادی که داره بیشتر از هر تعداد متقاضی آزمونی هست که تو ایران برگذار میشه و اینکه تمامی امتحاناش سراسری و جامع هست. به خودم می بالم که یکی از دانشجوهای این دانشگاه بودم.

    1. ببینید خانم بین سیستم اعلام نتایج سنجش با دانشگاه پیام نور تفاوت از زمین تا آسمان است.
      وقتی صرفا مستقلا بخوان نتیجه هرکس رو اعلام کنن، به زمان زیادی نیاز نیست.
      اما کاری که سنجش میکنه، اینه که نمره همه رو در میاره، با هم مقایسه میکنه، رتبه میده و نتایج رو اعلام میکنه.
      ضمن اینکه سازمان سنجش معتبر ترین و سالم ترین و استانداردترین مرجع آزمون در حال حاضر هست و با تمام انتقادات، بهتر از اون نداریم.

      در پیام نور هر دانشگاه درسهای خودش رو تصحیح میکنه اما در سنجش، همه پاسخنامه ها باید در تهران تجمیع و تصحیح بشه. پس اصلا قیاس این دو مع الفارق است.

      ضمنا من خودم دانشجوی بهشتی ام، اما واقعا از نظر من دانشگاه بالیدن نداره، حتی بهشتی و تهران و علامه.
      موفق باشید

      1. نه سجاد عزیز اینطوری نیست که شما میگی پیام نور فقط تراز گیری نمیکنه والا تمام برگه ها ی دانشجواشو تو یه درس همه شو میدن مرکز اونجا تصحییح میکنن و بعد از ۷۲ ساعت نمره شونو اعلام میکنه و خانم فطری دقیقا درست فرمودند و قطعا هم از سازمان سنجش بیشتر زحمت داره هنگام تصحیح اوراق و شما یه چیزی هم بدونید که برگه هارو که دستی تصحیح نمیکنن الان خدارو شکر همه ماشینی شده حتی طرح سوالاتم شده ماشینی و کلیدا هم شدن ماشینی!!!

        1. من واقعا نمیتونم اظهار نظری راجع به دانشگاه پیام نور بکنم. ولی توجه داشته باشید که تصحیح امتحانات نه چندان مهم دوره های کارشناسی یا ارشد یا دکتری چه در دانشگاه دولتی چه غیر دولتی، مساوی با تصحیح امتحانات ورودی و استخدامی و … نیست.
          اصلا بر فرض که بپذیریم پیام نور در این زمینه عالیه، ولی بهیچ وجه نمیتونه جای سنجش رو بگیره و کار سنجش رو بکنه. پس اصلا قیاس این دو به کلی اشتباس.

          1. خب سجاد عزیز این اظهارنظر نیست چیه بنظرتون: “در پیام نور هر دانشگاه درسهای خودش رو تصحیح میکنه اما در سنجش، همه پاسخنامه ها باید در تهران تجمیع و تصحیح بشه. پس اصلا قیاس این دو مع الفارق است.”

          2. منظور من از اظهار نظر، قضاوت راجع به کیفیت و صحت کار دانشگاه هست و نه شکل کار.
            شکل کار دانشگاه پ ن که واضح است و همچنین سنجش.
            پس نقد قیاس شما بین این دو، اظهار نظر به معنی قضاوت صحت و سقم دانشگاه پ ن نیست

  6. جناب کشاورز بعد چند سال ازمون و خطا تازه داشت یاد میگیرفت جناب شهبازی نیا هم یه چند سال زمان لازم داره عجله نکنید داوطلبین گرامی صبور باشید مسولین در حال یادگیری هستند.

  7. سلام استرس کشت مارو بخدا هرشب خواب میبینم خب یعنی من بامدنی۷۸تجارت۷۰ایین دادرسی مدنی۵۱جزا۴۰اصول۶۰کیفری۷۳امیدی هست به مرکزانشالله؟

      1. استرس نداره برادر داره منو شما رو سرکار می زاره
        وگرنه کیه کخ تا الان کف قبولی ها رو ندیده باشه کارنامه های سالهای گذشته رو ندیده باشه
        این آدمها یا اصلا آزمون ندادن یا مطمئناً قبول نمی شن که میان این حرفارو می زنن

        1. نه اینطور نیست. این خیلی بدبینانه س. فراموش نکنید همه به معدل قبولی و کف واقف نیستن و بعضی درس خون ها، اعتماد به نفس کمی دارن و استرسشون از بقیه هم زیاد تره

  8. من پارسال معدلم ۱۱/۰۷ بود و قبول نشدم امسال بیشتر تلاش کردم اما بعد از اومدن کلید ۴ تا سوال جزا و ۲ سوال آدم و یک سوال اصول به ضررم بود که با احتساب نمره ی منفیشون ده سوالم حذف شد و تمام تغییراتی رو که توی کلید انجام میدن به ضررم هست چون اتفاقا اونا رو درست جواب دادم، امسال با سوالای مزخرف جزا دو نمره معدلم کم شد و دوباره معدلم به ۱۱/۲۵سقوط کرد، مسئولین اسکودا و طراحان برجسته شون میدونن دو سال عمر و وقت و تلاش یه آدم یعنی چی؟؟؟؟میدونن فشار عصبی و استرس یعنی چی؟؟؟؟واقعا شما نهادی هستین که از حق دفاع میکنید که اینجوری به ناحق ما رو به بازی گرفتین؟؟ چه گناهی کردیم که تو ایران متولد شدیم و گیر شماها افتادیم؟؟؟

  9. جواب اسکودا به اعتراض داوطلبان عزیز در رابطه با سوال ۴۸ ظلمی بود بر کسانی که اصلاحیه سال ۹۵ رو مطالعه کردن و لطفی ۵درصدی به اونایی که اصلا بلد نبودن جواب این سوال رو و اون دسته از داوطلبان عزیزی که فکر کردن هنوز هم برای شرکت سهامی عام ۵درصد و برای شرکت سهامی خاص ۱۰درصد مد نظر قانونگذار است و گزینه ۳درصد و ۶درصد را به عنوان گزینه جواب انتخاب کردند و با افتخار هم اعتراض کردند و ۵درصد رو از سوالی که هنوز هم جوابشو بلد نیستند گرفتند . برای دست اندرکاران این آزمون واقعا متاسفم

      1. من هم موافقم، من که هم سوال ۶ مدنی و هم ۴۸ تجارت رو صحیح زده بودم و این حذفیات و تاثیر مثبت فرقی به حالم نکرد، کسایی که درصدشون از من کمتر بود با این تغییرات الان درصدشون از من بالاتر شد، واقعا جای تاسف داره

  10. یعنی شما واقعا گیر این یه سوال بودید ……؟؟؟
    الان معدلتون چند نمره اضافه شد جناب؟؟؟؟

  11. من فکر نمیکنم میانگین بالا باشدو کف معدل امسال با افت مواجه خواهد بود. خیلی اذیتمون کردید و همه ما سلامتی خودمون رو به نوعی چه از نظر روحی چه جسمی از دست دادیم این استرسی که ما در این ۲ ماه تحمل کردیم و میکنیم هر کسی رو از پا در میاره، واقعا همه مسئولین اسکودا باید پاسخگو باشند، این بیانیه یعنی هیچ کدوم از اعتراضات جزا وارد نبود؟؟؟!!!!

  12. کجای اخبار منتشره را می فرمایید که مربوط به اعتراض است؟ کدام اعتراض؟ و به چه موضوعی؟ اصلا چرا اعتراض؟ اتفاق خاصی نیفتاده اصلا!!! شما را بخدا بگذارید مردم زندگی کنند.اینهمه جو التهاب آلود برای چیست؟لااقل به سلامتی خودتان لطمه می زنید برادر گرامی.

  13. سلام. من دچار مشکل گوارشی شدم و تو چند روز چند کیلویی کم کردم. چیزی نمونده در بیمارستان بستری بشم و پزشکان مشغول بررسی مشکل معده من هستند ک با درصد بالا عصبی و اضطرابی تشخیص داده اند.
    دکتر شهبازنیا و سایر مسیولین اسکودا شک نکنید ک اون دنیا باید پاسخ بدید و ازتون نمیگذرم. بخاطر سهل انگاری شما چیزی نمونده سلامتیمو از دست بدم.

    1. سلام دوست محترم
      چرا اینقدر زندگی را سخت می گیرید؟ امسال نشد سال بعد. اینجا نشد جای دیگر.آخر دنیا که نیست برادر من! شکیبا باش

  14. هوررراا. با لاخره اعتراض جواب داد. هدفم تضعیف روحیه نیست ولی با این اوصاف کف معدل قبولی مرکز به نظرم رو معدل ۵۸ یا ۵۹ میشه

    1. چه اتفاقی افتاده که معدل بره بالا فقط ی سوال با ضریب دو با دو گزینه اعلام شده از سایت معتبر اختبار توقع داریم چنین پیامهای که باعث تشویش ذهن داواطلبا میشه رو منتشر نکنه

    2. سلام یعنی بالا رفته کف معدل؟

      خیلی از اساتید میگفتن اعتراض تاثیری نداره ولی خدارو شکر موثر افتاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا