اطلاعیه سازمان سنجش درباره برگزاری دو آزمون سردفتری در سال ۱۴۰۳

پایگاه خبری اختبار- سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه‌ای درباره آزمون سردفتری مربوط به سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ صادر کرد.

به گزارش اختبار، در اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت این سازمان درج شده آمده است که آزمونی که ثبت‌نام آن از ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده مربوط به آزمون سردفتری ۱۴۰۲ بوده است.

همچنین اشاره شده که ثبت‌نام برای آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۳ از ۲۰ فروردین‌ماه جاری آغاز می‌شود.

گفتنی‌ست قرار بود از روز ۱۵ تا ۲۰ فروردین مهلت مجددی برای ثبت نام آزمون سردفتری آغاز شود اما یک روز پس از شروع ثبت‌نام، لینک سامانه ثبت‌نام غیرفعال شده است. به این ترتیب طبق اطلاعیه سازمان سنجش افرادی که تا روز ۱۵ فروردین موفق به ثبت نام شده‌اند مشمول آزمون سردفتری ۱۴۰۲ می‌شوند.

اما سایر داوطلبان باید از روز ۲۰ فروردین برای آزمون سردفتری ۱۴۰۳ ثبت نام کنند.

متن کامل اطلاعیه ثبت نام و برگزاری آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مربوط به سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را در ادامه می‌خوانید:

پیرو اطلاعیه‌های تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ و ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ به ‌اطلاع‌ متقاضیان ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ انتخاب سردفتر اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌رساند، تاریخ برگزاری آزمون برای همه داوطلبان ثبت‌نام کننده از ‌تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ لغایت ۱۴۰۳/۰۱/۱۵، در روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ خواهد بود. لازم به توضیح است این آزمون مربوط به نوبت برگزاری سال ۱۴۰۲ می‌باشد که امکان برگزاری آن در سال گذشته میسر نشده بود.

با توجه به درخواست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نظر به برنامه‌ریزی آزمون سال ۱۴۰۳ مقرر شد ثبت‌نام برای این آزمون نیز از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ آغاز شود. جزئیات و سایر اطلاعات لازم طی اطلاعیه‌ای هم‌زمان با شروع ثبت‌نام به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

معاون سازمان ثبت: در سال ۱۴۰۳ باید دو آزمون سردفتری برگزار کنیم 

آغاز مهلت مجدد ثبت‌نام آزمون سردفتری

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. با درود
    هرچند قانون تسهیل آسیب فراوانی به ساختار نهادهای وکالت و سردفتری زده که تاثیر آن سالها بعد نمودی ویرانگر و بحران آفرین خواهد داشت اما این نکته را نباید فراموش کرد که از گذشته اصول تاریخ نگاری ثبت نام در آزمونهای حقوقی شانی همچون وکالت ، سردفتری و قضاوت که شرط دارا بودن کارشناسی حقوق دارند این بوده که معمولا تاریخ ثبت نام ها از شهریور همان سال به بعد باشد تا تکلیف دانش آموختگان ان سال روشن شده باشد.در ثبت نام شتابزده فروردین ۱۴۰۳ بسیاری از کسان که در خرداد دانش اموخته می شوند از این حق محروم خواهند شد که ای بسا نیروهای ارزنده ای در میان ایشان باشد.

  2. با این فاصله کم زمان ثبت نامی اعلامی برای دو آزمون لابد فاصله آزمونها هم کمه. انگار هدفشون رفع تکلیفه فقط که بگن هر دو سال آزمون گرفتند.

  3. سلام الام ماهایی که برای سردفتری ۱۴۰۲ ثبت نام کردیم بعد از ۲۰ فروردین میتونیم دوباره ثبت نام کنیم برای آزمون ۱۴۰۳؟؟؟لطفا راهنمایی کنید. با سپاس

  4. سلام وعرض ادب.این اصلا درست نیست وقتی که مهلت تا ۲۱ فروردین اعلام شده بود سایت بسته بشه وتا۱۵ فروردین اعلام شه.خواهشا مهلت آزمون۱۴۰۲ را تا همان زمان اعلام شده قبلی تمدید کنید.

  5. ما که ۱۴۰۱ آزمون قبول شدیم هنوز بلاتکلیفیم گفتن باید بریم کارآموزی یه سال گذشته هنوز خبری نیست خودتونو علاف نکنین ما که یه سال پیش آزمون دادیم بیکاریم هنوز بعد اینا دارن دوتا دوتا آزمون برگزار میکنن برین دنبال شغل آزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا