اطلاعیه مهم اسکودا درباره اعتراضات به سؤالات آزمون وکالت ۹۸

نتایج آزمون وکالت ظرف ۲۴ ساعت اعلام می‌شود

پایگاه خبری اختبار- اتخادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری با صدور اطلاعیه‌ای نتیجه بررسی اعتراضات به سؤالهای آزمون وکالت ۹۸ را اعلام کرد.

 

متن کامل اطلاعیه به این شرح است:

اطلاعیه آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۸

پس از وصول دیدگاه های مختلف در مورد سوالات آزمون، کلیه اظهارنظرهای واصله در کارگروه نظارت بر آزمون بررسی شد و سپس برای هر درس کارگروه تخصصی متشکل از حداقل ۵ استاد برجسته و وکیل مجرب دادگستری تشکیل گردید.

بر اساس نظر این کارگروه ها تصمیمات زیر اتخاذ شد:

۱- در مورد سوال ۴۷ حقوق تجارت با توجه به وجود اختلاف نظر علمی، هر دو گزینه ۱ و ۳ از دفترچه C صحیح اعلام شد.
۲- در مورد سوال ۱۰۰ حقوق جزا نیز با توجه به وجود اختلاف نظر علمی هر دو گزینه ۱ و ۳ از دفترچه C صحیح اعلام شد.
۳- در مورد سوال ۱۰۶ آیین دادرسی کیفری گزینه ۱ از دفترچه C صحیح است  لیکن با توجه به اینکه پاسخ مذکور مستلزم تحلیل فراتر از حد متوسط کارشناسی حقوق است پاسخ غلط فاقد نمره منفی خواهد بود.

نتایج آزمون طی ۲۴ ساعت آینده  اعلام خواهد شد.

خوشبختانه آزمون سال ۱۳۹۸ در نهایت نظم و دقت برگزار گردید و هیچگونه گزارش قابل اعتنائی در مورد تخلف و بی نظمی به اتحادیه واصل نگردید.

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۶۷ دیدگاه ها

  1. با سلام …من از اساتید محترم یه درخواست دارم … درخصوص سوال ۱۰۶ میشه تفهیم کنید چجوری جرایم درجه ۷ که مستقیم در دادگاه مطرح و رسیدگی میشه، نسبت به اون کیفرخواست صادر میشه؟؟؟؟…یا قانون کسی که سوال طرح کرده مشکل داره یا اساتید حاضر نیستن زیر بار غلط بودن جواب برن یا … ماده ۳۴۰ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲/۱۲/۰۴ کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در این خصوص مقرر می دارد: «جرائم تعزیری درجه هفت و هشت به طور مستقیم در دادگاه مطرح می شود…» حالا از کی تا حالا دادگاه کیفرخواست صادر میکنه آخه؟؟؟!!!!یعنی متن قانون رو هم قبول ندارید؟؟؟این که دیگه متن قانونه و اختلافی نیست…چرا باید کسانی که غلط جواب دادن امتیاز بگیرن و کسانی که درست جواب دادن فقط نمره منفی نگیرن؟؟؟؟

    1. نظریه مشورتی در این زمینه وجود دارد که در این مورد کیفرخواست صادر میشود. در قوانین چاپ نهاد ریاست جمهوری ذیل ماده مربوط آورده شده است.

      1. واقعاً، آفرین و احسنت به جنابعالی. دانشجو و داوطلب واقعی آزمون یعنی این، که میدونه برعکس حقوق مدنی در حقوق جزا، نظریات مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه هم جزء منابع است.

      2. میشه شماره و تاریخ نظریه مشورتی رو بفرمایید؟ قوانین من تماماً چاپ ریاست جمهوری هستن و چنین نظریه ای در ذیل ماده ۳۴۰ آورده نشده!!!
        اتفاقا نظریه مشورتی همین ماده رو تصدیق میکنه و مبنی بر عدم صدور کیفرخواست در دادگاه نسبت به جرایم درجه ۷ و ۸ هست…

        نظریه مشورتی شماره ۳۰۲۹/۹۳/۷ ـ ۴/۱۲/۱۳۹۳ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

        ۱. …

        ۲ـ ملاک تعیین شده جهت رسیدگی بدون کیفرخواست به پرونده، وفق ­صراحت مادّه ۳۴۰ قانون آئین دادرسی کیفری۱۳۹۲، جرائم تعزیری درجه هفت و هشت است و هر جرمی صرف نظر از اینکه در صلاحیت دادگاه عمومی یا انقلاب باشد، چنانچه در آن درجات باشد به طور مستقیم، در دادگاه مطرح می­ شود.

        منبع: روزنامه رسمی، سال هفتاد و یک، شماره ۲۰۶۱۱، ویژه نامه شماره ۸۳۱، دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴

        1. توضیحات تکمیلی
          و اگر منظور آن بزرگوار این نظریه هست …
          نظریه مشورتی ۷/۹۴/۱۰۹۸مورخ ۱۳۹۴/۵/۵

          مستفاد از مواد ۲۲و۸۹ و۹۲ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ این است که انجام مرحله تحقیقات مقدماتی در کلیه جرایم از وظایف دادسرا است و طرح مستقیم پرونده در دادگاه و انجام تحقیقات فوق الذکر از سوی دادگاه تنها در موارد خاص و مصرح قانونی نظیر تبصره یک ماده ۲۸۵و۳۰۶و۳۴۰ قانون فوق الذکر امکان پذیر است. از سوی دیگر مطابق ماده ۳۱۳ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ به اتهامات متعدد متهم باید با رعایت صلاحیت ذاتی، توأمان و یکجا رسیدگی گردد و رعایت مقررات مربوط به صلاحیت محلی دادگاهها و تعدد جرم، صدور قرار تأمین کیفری و …نیز اقتضای رسیدگی یکجا و توأمان به اتهامات متهم به ارتکاب جرائم متعدد از درجات تعزیری مختلف ۶و۷و۸ می باشد و انجام تحقیقات مقدماتی نسبت به کلیه جرائم مذکور می باید از سوی دادسرا صورت پذیرد و برای همه جرائم ارتکابی کیفرخواست صادر شود. بنابراین در فرض توأم بودن جرم درجه ۷ با جرایم بالاتر امکان صدور کیفرخواست برای جرم درجه ۷ به شرح مذکور وجود دارد و بنابراین تعارضی بین تبصره ۱ماده ۸۱ وماده ۳۴۰ قانون آیین دادرسی کیفری وجود ندارد.

          اولا نظریه مشورتی لازم الاتباع نیست و ثانیا این نظریه هم در بحث جمع تعزیر درجه ٧ با دیگر جرایم است یعنی وقتی نسبت به چند اتهام که از سوی دادسرا به دادگاه می روند کیفرخواست صادر می شود رسیدگی توامان به جرم درجه هفت با جرایم مندرج در کیفرخواست از سوی همان شعبه منافاتی با یکدیگر ندارد، وگرنه بر کسی پوشیده نیست در رابطه با اتهاماتی که مستقیما به دادگاه می روند اساسا بحث کیفرخواست منتفی است، (دادگاه خودش که از خودش کیفر نمی خواهد!)

          ممنون میشم اگر بنده اشتباه میکنم من رو راهنمایی کنید. با تشکر از دوستان و سایت خوب اختبار

      3. با سلام خدمت دوست عزیز “داوطلب”
        من چندبار پاسخ دادم ولی فکر کنم حذف شد…اگه تکراری شد عذر میخواهم
        خدمت شما عارضم که تمام قوانین بنده چاپ نهاد ریاست جمهوری هستن و تا کنون چنین نظریه رو ذیل ماده ۳۴۰ آدک ندیدم…حالا اگر شماره و تاریخ نظریه مدنظرتون رو بفرمایید ممنون میشوم
        ضمن آنکه طبق نظریه مشورتی شماره ۳۰۲۹/۹۳/۷ ـ ۴/۱۲/۱۳۹۳ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

        ۱. …

        ۲ـ ملاک تعیین شده جهت رسیدگی بدون کیفرخواست به پرونده، وفق ­صراحت مادّه ۳۴۰ قانون آئین دادرسی کیفری۱۳۹۲، جرائم تعزیری درجه هفت و هشت است و هر جرمی صرف نظر از اینکه در صلاحیت دادگاه عمومی یا انقلاب باشد، چنانچه در آن درجات باشد به طور مستقیم، در دادگاه مطرح می­ شود.

        منبع: روزنامه رسمی، سال هفتاد و یک، شماره ۲۰۶۱۱، ویژه نامه شماره ۸۳۱، دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴

        که باز هم ماده ۳۴۰ را تصدیق می کند…
        پس طبق ماده ۳۴۰ آدک و این نظریه “صدور کیفرخواست در جرایم درجه ۷ و ۸ منتفی است…حال اگر نظریه دیگری صادر شده ممنون میشم ذکر کنید.

  2. خب یه نکته جدید یاد گرفتیم، اونم اینکه قرارداد ارفاقی با اکثریت عددی و سرمایه ای منعقد میشه نه اکثریت عددی و مالکین سه چهارم مطالبات!!!! سوال ۵۷

  3. خداییش بی انصافی محضه، بعد کانون میاد به مشاورین اعتراض می کنه، حداقلش این بود که امسال منظمتر و دقیقتر و منصفانه تر از کانون بودن، اگر منصفانه بررسی بشه حداقل ۶ الی ۷ سؤال ایراد دار باید حذف می شد مثل همین سوال ۴۶، ۹۳ و….

  4. من دوتا سوال اول رو به علت دو تا جواب صحیح داشتن غلط جواب دادم و وقت زیادی سرش تلف کردم که باعث شد به درس اصول هم نتونم برسم. سوال سوم که جوابش تو کتاب دکتر خالقی هست هم درست جواب دادم ولی خیلیا که نتونستن درست جواب بدن با ما برابر میشن.
    ومن با اختلاف کمتر از یک درصد و با این دو سوال امسال مردود میشم.
    تشکر از اساتیدی که انقلابی در دو جوابه کردن سوالات تستی در دنیا ایجاد کردن(به جای حذف سوالات).

  5. واقعا مایه ی تاسف است که این پنج استاد در مورد سوال ۵۷
    نظری نداده اند.
    حقا فهم غلط بودن گزینه ی انعقاد قرارداد ارفاقی با اکثریت عددی و سرمایه ای صورت میگیرد، تا چه میزان دشوار است!!!

  6. نهایت بی عدالتی اونایی که سرجلسه فهمیدن سوال۴۷دو گزینه درست داره و ریسک نکردن و هیچ گزینه ای نزدن باید چوبشو بخورن یا سوال۱۰۰ که نص قانون یا سوال۱۰۶ الان کی جواب من و امثال من که با این تصمیم قبولیمون به خطر افتاده
    رو میده حق الناس یعنی همین…

    1. منم با شما موافقم … طبق ماده ۳۴۰ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲/۱۲/۰۴ کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی که در این خصوص مقرر می دارد: «جرائم تعزیری درجه هفت و هشت به طور مستقیم در دادگاه مطرح می شود…» این متنه قانونه!!!!! …جالبه کانون در مقابل حذف سوال ۱۰۶ مقاومت میکنه و باز میگه صدور کیفر خواست…بابا توی دادگاه کیفرخواست صادر نمیشه…چجوری بازم کانون اعلام میکنه که جواب گزینه ۱ سوال ۱۰۶ هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  7. خدایا خودت کمک کن دارم میمیرم از استرس دست و پام بی جون شده وااااااااااااییییییییییییییی خدایااااااااااااااا

    1. توکل به خدا انشالله که قبول میشیم من مرکز قبول شدم ولی برا مصاحبه استرس دارم کانون هم استرس دارم شهرهای دور قبول بشم اخه کانون مرکز یهو دیدی سیستان یا هرمزگان قبول شدی واین با قبول نشدن بنظرم فرقی نداره

  8. یعنی سوال ۴۶ تجارت تغییر نکرد؟؟؟
    یعنی ازسال ۷۸ تا الان قانون تجارت تغییر کرده که بیست سال پیش درهرصورت تجاری بود اما الان فقط باید برای حوائج تجاری باشه؟
    فقط بلدید گزینه های صحیحو دوجوابی کنید که رقیبامو بکشید بالا
    خدا ازتون نگذره

  9. سلام/واقعاً جای تاسف است اسکودا که خود را مدعی برگزاری آزمون حرفه ای وکالت می داند به راحتی ۲ گزینه از یک سوال را صحیح اعلام و حقوق بیشماری از داوطلبانی که ممکن است به دلیل همین اشکالات در سوال از پاسخ به آن امتناع نموده باشند را تضییع می نماید . البته داوطلبان به این مشکل عادت کرده اند و پدیده جدیدی در آزمون های اسکودا نیست . فقط ای کاش اندکی از زمان و ظرفیتی که برای تخریب نهادی چون مرکز وکلای قوه قضاییه می گزارند صرف دقت در طرح سولات شود !

  10. سوال ٩٣جزا چی؟؟؟؟ اینو که دیگه همه گفتن سوال غلط هست ! ینی شانس منو! همه سوالایی که من درست زدم ٢تا گزینه اعلام شد

      1. سوال ۹۳ اوج نامردی کانون بود. خود شهبازی تو تلویزیون اعلام کرد که ۹۳ مورد اعتراضه !!! ابتدای سوال تصریح کرده به قصد قتل !!! اونوقت تعزیری درجه ۵ میشه ؟؟؟؟
        من دقیقا لب مرزم و این سوال رو درست زده بودم !! با جواب کانون نه تنها یه صحیح من کم شد به غلطهام هم اضافه شد چیزی حدود هشت درصد به ضررم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا