اعطای پروانه وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه به ۴٨٠ عضو هیأت علمی در یک سال گذشته

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از جذب ۴٨٠ عضو هیأت علمی دانشگاهها در حوزه وکالت طی یکسال اخیر خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال‌وبختیاری، حسن عبدلیان‌پور این خبر را در دیدار با مقامات قضایی این استان اعلام کرد.

عبدلیان‌پور همچنین از جذب «چند هزار عضو هیأت علمی در حوزه کارشناسان رسمی» در این مرکز خبر داد وگفت: «ما از تمام ظرفیت‌های علمی، تخصصی و تجربی برای پیشبرد امور و خدمت به مردم استفاده می کنیم به گونه ای که مصداقاً بیش از چندهزار عضو هیأت علمی در حوزه کارشناسان رسمی به کار گرفته ایم تا موارد کارشناسی را مورد رسیدگی و اعلام نظر قرار دهند.»

وی همچنین افزود: «در حوزه مشاوران خانواده نیز حسن توجه ریاست محترم قوه قضائیه بر آن شد که تمامی تکالیف مرتبط با این حوزه بر عهده خود ما گذاشته شود و ما در حال حاضر مشغول به تهیه و تدوین آئین نامه های اجرایی آن هستیم.»

گفتنی‌ست بر اساس آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه که به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده است، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها می‌توانند در صورت دارا بودن بعضی شرایط پروانه وکالت یا کارشناسی رسمی دادگستری دریافت کنند.

بر اساس تبصره ۱ ماده ۱۰ این آیین‌نامه؛

«به افراد زیر در صورت تأیید صلاحیت اخلاقی و رفتاری آنان بدون شرکت در آزمون به شرط طی دوره کارآموزی حسب مورد پروانه وکالت پایه یک یا کارشناسی رسمی اعطا می‌شود.

۱- اعضاء هیات‌های علمی دانشکده‌های حقوق مورد تأیید آموزش عالی به شرط داشتن حداقل ۱۵ سال سابقه تدریس با مدرک دکتری در دروس حقوقی یا دروس تخصصی مرتبط؛

۲- اعضای هیأت علمی در رشته‌های مرتبط کارشناسی به شرط داشتن مدرک دکتری در رشته مرتبط و ۱۵ سال سابقه تدریس در رشته مذکور.»

بیشتر بخوانید:

شرایط و نحوه دریافت پروانه وکالت بدون آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

شرایط و نحوه دریافت پروانه بدون آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام آیا معلمان میتوانند در آزمونهای حقوقی در کنار تدریس در آموزش و پرورش ، شرکت کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا