شاه‌محمدی: آزمون کانون وکلا، با کیفیت‌تر از آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه است

پایگاه خبری اختبار- محمد شاه محمدی گفت: مهمترین تفاوت آزمون وکالت مرکز مشاوران قوه قضاییه و کانون‌ وکلا کیفیت آن است، آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری باکیفیت تر و سخت تر است.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، محمد شاه محمدی نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به چالش‌های موجود گفت: موضوعی که الان چالش ما است، این است که  کارآموزان وکالت درخواست دارند که در دوره کارآموزی اختبار نداشته باشند و معتقدند همین که آزمون ورودی وکالت را دادند دیگر تمام است و چرا باید از آنها در دوره کارآموزی آزمون گرفته شود. ما قانون را اگر چه اشتباه بود اما به نحو احسن اجرا کردیم و ظرفیت پذیرش ما ۴ برابر شد؛ گرچه کار سختی بود. کارآموز باید بتواند لایحه بنویسد. متاسفانه در جلسه آموزشی هنوز بعضی از کارآموزان نمی توانستند لایحه بنویسند. کارآموزی که آزمون و اختبار ندارد، چه انگیزه‌ای دارد که در کلاس حضور یابد و مطالب را  یاد بگیرد.

کتاب آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری

کتاب آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا سیاوش هوشیار
کتاب آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری با آخرین تغییرات ۱۴۰۲/۴/۱۱ با متن لایحه قانونی

این وکیل دادگستری یادآور شد: داوطلبانی که در آزمون وکالت شرکت کرده و موفق به اخذ نمره قبولی در این آزمون می شوند، باید در یک دوره کارآموزی ۱۸ ماهه شرکت کرده و پس از پایان دوره کارآزموزی شان در آزمون اختبار شرکت می کنند.

بیشتر بخوانید:

سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۲ (نسخه غیر رسمی)

گزارش تصویری تجمع اعتراضی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰

معرفی منابع آزمون وکالت ۱۴۰۳

مرکز مشاوران در کانون وکلا ادغام شود

وی درباره ادغام کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه گفت: تا جایی که می دانیم و اگر نظرسنجی هم شود، دوستانی که در مرکز مشاوران قوه قضاییه  هستند تمایل دارند که آنها در کانون وکلای دادگستری جذب شوند. مضافا باید دید برای سیستم قوه قضاییه  و حتی حاکمیت و مردم کدام، به صلاح است؟ اعتبار رای دستگاه قضایی ما به این است که یک وکیل، مستقل در مراحل دفاع باشد. کانون‌ها مستقل‌اند و به نفع مردم و وکلا است که مرکز مشاوران قوه قضاییه در کانون ها ادغام شود.

شاه محمدی درباره تجمیع آزمون وکالت مرکز مشاوران قوه قضاییه و کانون‌ها ادعا کرد: اگر آزمون  وکالت تجمیع شود، سطح آزمون وکالت مرکز مشاوران هم ارتقا می یابد. کانون وکلا و اتحادیه مایل هستند که متقاضیان مرکز مشاوران در آزمون ما شرکت کنند.

آزمون کانون‌ها،‌ با‌کیفیت‌تر است

وی درباره تفاوت آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری مرکز و مرکز مشاوران قوه قضاییه گفت: مهمترین تفاوت این آزمون‌ها کیفیت آن است. آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری باکیفیت تر و سخت تر است و بسیاری از افرادی که در آزمون کانون وکلای دادگستری شرکت می کنند، در مرکز مشاوران قوه قضاییه شرکت نمی کنند و معمولا اگر کسی در دو آزمون وکالت شرکت کند و در این دو آزمون قبول شود، کانون وکلا را انتخاب می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. اینا دارند بازی روانی میکنند که مرکز هم سطح سوالات و ببره بالا که به کارشنیع خودشون جنبه قانونی بدن . من دوستان وکیل مرکز وکلایی دارم که صدبرابر دوستی که وکیل کانون هست داره درمیاره و البته برعکس . کدوم یکی از مباحثی که منبع آزمون هست در عمل در وکالت به درد میخوره که اینقدر شلوغش کردید .

  2. چه اصراری به استفاده از نام مرکز مشاوران است؟ آیا آنان وکیل نیستند؟ تا چه زمانی این تخطئه نسبت به وکلای نهاد دیگر غیر از کانون تمام می شود؟ هردو آزمون را سازمان سنجش میگیرد. پس آیا ممکنه یکی غیر استاندارد باشه؟ وکلای محترم کانون به چه معیاری می‌فرمایند که آزمون ورودی خودشان با کیفیت تر است. یکطرفه به قاضی، راضی بازمیگردد. واقعا عواقب این رقابت ناسالم بین دو نهاد وکالت که بیشتر هم از سوی یک نهاد بر طبل آن کوبیده می‌شود به کجا ختم میشود؟ نفع نهاد وکالت؟ استقلال آن؟ همین مصوبه خطرناک تسهیل دست‌پخت همین تنش ها و سو استفاده از آن نیست؟ اگه واقعا به فکر نهاد وکالت هستن هردو بنشینند و لایحه نهاد ملی و مستقل وکالت را به سرانجام برسانند

  3. چه استدلال قوی، ایشون میگن سطح آزمون مرکز وکلا پایینه، در مقابل سطح آزمون کانون وکلا بالاست. حالا اگر کانون و مرکز ادغام بشه، سطح امتحان مرکز هم بالا می آید!!!. اولا در باره سوالات سال های گذشته مرکز وکلا می توان این سخن را گفت، ولی در دوره های جدید سطح سوالات بالا رفته و تفاوتی ندارد. حتی بعضی موارد برای بنده حل کردن مساله های کانون وکلا راحت تر است. دوما برای با کیفیت شدن سوالات می توان در مورد افرادی که سوالات را طرح می کنند برنامه ریزی مناسب تری انجام شود، فک کنم این کار راحت تری باشد، تا این که دو نهاد ادغام شوند!!!.
    وقتی شما می گویید آزمون مرکز وکلا کیفیت کمتری دارد، در واقع به طور ضمنی می گویید: مرکز وکلا مدیریت ضعیفی دارد، در مقابل کانون وکلا مدیریت قوی دارد که می تواند یک آزمون استاندارد برگزار کند. یعنی در واقع طبق نتایجی که از استدلال شما بدست می آید، از طرفی ادعای مدریت قوی کانون وکلا رو دارید و از طرف دیگر می خواهید این مدریت و استقلال را از بین ببرید و تحت نظر یک مدیریت ضعیف تر قرار بدهید و انتظار داشته باشید کار ها بهتر شود. پیشنهاد بنده این است که به جای چسپیدن به دیگران و اعتباری که در طول سال ها کسب کرده اند، بهتر است خود را اصلاح کنید. لطفا از مردم هم مایه نگزارید و اجازه بدهید خود تصمیم بگیرند.

  4. عجب کشف بزرگی فرمودید.

    چه فرقی داره پروانه وکالت از کجا باشه
    مهم اینه بعدش بتونن کار کنن و درآمد حلال و مناسب داشته باشن و گره از کار ملت باز کنن

    شما هنوز اندر خم سختی و آسونی سوالات آزمونی ؟؟؟

    چه ارزشی داره این آزمون های شلم شوربایی و غیراستاندارد تون که انقدر بهش مفتخرید!!!

  5. طبق قانون و ایین نامه خودتون شما باید سالانه ازمون بگیرین زمان برگزاری ازمون امسال کی هست اختبار؟ لطفا اطلاع رسانی کنید و به عنوان یه سایت خبری حقوقی رسالت خبرنگاریتونو حفظ کنید وارد حاشیه هایی که خودتونم میدونید تهش یه اشه خوره وارد نشین ازمون مردادماه که برگزار شد ازمون سال پیش تعویقی بود ازمون امسال هنوز برگزار نشده پیگیر باشین کی هست باز قوه قضاییه تا به الان هر سه ازمون هر سال برگزار کرده ولی اسکودا خیر تو این سه سال فقط دوتا برگزار کرده طبق روال برنامه اصولا بهمن هاه هست درسته یا خیر؟ زمان ثبت نام هم مهرماه درسته یا نه؟ لطفا مطالبه گری کنید به عنوان یه سایت خبری

  6. کانون وکلا دنبال کیفیت نیست فقط دنبال این است که سوال سخت طرح کردکه بگوید نگاه کنید قبول شدها با چه نمرهای پایینی قبول شدن وبی سوادهستن

  7. آقای شاه محمدی مطمئن باشید تا سال دیگه کانون وکلا زیرمجموعه مرکز مشاوران قوه قضاییه خواهد بود.

  8. کیفیت؟ این که سوالات غیراستاندارد طرح بشه یعنی کیفیت؟ والا سوالاتی از قبیل تاجر کیه دهه هشتاد نودم بدین الان همه صدهزارنفر قبولن نه سوالاتی که چندمفهومی باشه و تایم کم شخصا هم برا من یکی مهم نیست قوه یا کانون هرکدوم قبول شم میرم سرکارم پس از جانبه منه داوطلب نقل قل نکنید با این که برادرم خودم عضو اسکوداس ولی خودم برام مهم نیست عامه ملت هم براشون اهمیتی نداره همه میرن سراغ وکیل اشنا براساس نحوه و تجربه عملکردشون جنابه رییس

    1. صحیحش میشه این: (از جانب من) و نه (از جانبه منه)! (نقل قول) درست هستش و نه (نقل قل)! (جناب رئیس) و نه (جنابه رئیس)!
      موفق و پیروز باشید.

  9. خب پس سونیت مشخص شد قصد و انگیزه طراحی سوالات خارج از ازمون و سخت تر از مقطع لیسانس و طرح سوالات اختلافی هدف بازی با ترازه که بگن ببینیدددد والا برای ما داوطلب کار مهمتره تا برامون مهم باشه کجا پروانه میده سوپریم به من بده من میخرم ازش قوه قضاییه اتفاقا والاتر از کانونه که تا به امروز کاری نکرده هر چه وکلا قوه هم زیادتر شه به ضرر کانونه خواهید دید روزی ادغامو و همه میشن وکیل عدلیه ! ببینید کی گفتم اینو دیگه کسی نمینویسه وکیل پایه دادگستری یا وکیل قوه قضاییه مینویسه عدلیه عدلیه هم کجاس؟ قوه قضاییه قوه قضاییه هم سه قطب قدرتمنده کشوره کانون هیچه مقابلش انگار یه کارخونه رو با تولیدی مقایسه کنی معلومه قوه قضاییه بهترینه و معتبرترینه چون وابسته به دستگاه قضاس به طور مستقیم ضمنا موکل براش مهم نی پروانه کجاس اون فقط کارشو میخواد به نحو احسن اجرا شه

  10. باسلام – اگر اکثر قبولی ها بیان کانون وضعیت ظرفیت که نصف خواهد شد چون اکثریت رتبه پایین در آزمون کانون میرن به مرکز چون اکثریت قبولی بالای مرکز همون هایی هستن که در کانون رفتن :) جمله سنگینه ولی کسی بابتش صحبت نمیکنه – منظورم اینه تعداد تقبولی هر سال مشخصه – تصف اول کانون تو کانون میمونن و نصف دوم کانون تبدیل به نصف اول مرکز میشن – پس عملا ظرفیت تسهیل برای کانون و مرکز نصف تعداد اعلامی هست :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا