اعلام اجرای «طرح حجاب و عفاف» از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ در همه معابر و اماکن عمومی توسط نیروی انتظامی

پایگاه خبری اختبار– در حالی که فرماندهی نیروی انتظامی (فراجا) در روزهای گذشته با انتشار اطلاعیه ای با اشاره کلی به ماموریت این سازمان برای مقابله با قانون شکنان از همگان برای رعایت حجاب و عفاف دعوت کرده بود، فرماندهی نیروی انتظامی در استان های مختلف کشور با انتشار اطلاعیه های جداگانه ای از آغاز طرحی ویژه از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ خبر داده اند.

اطلاعیه فراجا درباره حجاب و عفاف

در اطلاعیه صادر شده از سوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) اشاره شده است که «نقض ارزش‌های ملی و مذهبی مربوط به پدیده پوشش، مورد نکوهش قاطبه شهروندان است» و در نهایت ضمن دعوت همگان به رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی در مورد برخورد جدی با هرگونه اعمال ناهنجار و ضد ارزش های جامعه که توسط افرادی معدود و هنجارگریز صورت می‌گیرد برابر قانون هشدار داده شده است.

اطلاعیه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ به این شرح است:

شهروندان گرامی

 از دیرباز پوشش و عفاف نزد مردم ایران اهمیتی سِتُرگ داشته و ایرانیان نقض هنجارهایِ خود در قلمرو عفاف و حجاب را تاب نیاورده و به اشکال مختلف واکنش نشان داده‌اند.

 عفاف و حجاب همواره برای ایران و ایرانی حائز اهمیت بوده و  امر به معروف و نهی از منکر در چارچوبی حکیمانه توصیه شده است. از طرفی نقضِ ارزش‌هایِ ملی و مذهبی مربوط به پدیده پوشش، مورد نکوهش قاطبه شهروندان است.

به همین سبب فرماندهی انتظامی، ضمنِ دعوتِ همگان به رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی با هرگونه اَعمالِ ناهنجار و ضدِ ارزش هایِ جامعه که توسطِ افرادی معدود و هنجارگریز صورت می‌گیرد برابر قانون با جدیت برخورد خواهد نمود.

از آنان انتظار می رود ضمن رعایت هنجارهای ایرانی- اسلامی از جمله عفاف و حجاب  از هر نوع رفتاری که مطلوب جامعه نیست بپرهیزند.

اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان ها

با این حال، فرماندهی انتظامی استان های مازندران، خوزستان، آذربایجان غربی و قم با انتشار اطلاعیه هایی با متن تقریبا مشابه از آغاز طرح ویژه ای با عنوان «طرح حجاب و عفاف» از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ خبر داده اند.

متن اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان مازندران به شرح ذیل است، لازم به توضیح است که دو پاراگراف انتهای این اطلاعیه با اطلاعیه های فرماندهی انتظامی سایر استان ها دقیقا مشابه است:

شهروندان گرامی، هم میهنان محترم!

فرماندهی انتظامی مازندران، ضمن تبریک عید سعید فطر و تقدیر از یکایک شما به سبب رعایت ارزش‌ها و موازین دینی و اخلاقی جامعه، به اطلاع می‌رساند که در چارچوب مطالبات عمومی و بر اساس وظایف قانونی، طرح حجاب و عفاف از روز شنبه بیست و پنجم فروردین ماه در همه معابر و اماکن عمومی بادجدیت بیشتر دنبال خواهد شد.

به همین سبب از همه شهروندان محترم، به ویژه دختران و بانوان گرامی، درخواست می‌شود به منظور رعایت قانون و حفظ ارزش‌های اخلاقی و هنجار‌های ملی و مذهبی جامعه، حریم پر حرمت حجاب و عفاف را آنگونه که شایسته است رعایت نمایند.

پلیس ضمن اطمینان از رعایت موازین اخلاقی و حریم عفاف توسط قاطبه شهروندان، یادآور می‌شود که ناگزیر، براساس وظایف خویش، با ناقضان قانون حجاب و عفاف برخورد قانونی می‌نماید. از همین روی از آنان انتظار دارد که به ارزش‌های قانونی احترام بگذارند و کنش و پوشش خود را در آن جارچوب تنظیم نمایند.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. می شه بفرمایین با چه شیوه ای می خواد برخورد بشه؟ چرا با مجلس هماهنگ نمی کنین که اول اون قانون رو سریع تر تصویب کنن و بعد نیروی انتظامی بر اساس اون، وارد عمل بشه؟ خب اول با هم هماهنگ کنین، اون وقت محکم و قاطع و تمیز کارتونو انجام بدین دیگه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا