بابایی: قبول‌شدگان آزمون سردفتری برای دریافت پروانه تعجیل نکنند

پایگاه خبری اختبار- رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت که بیش از ۵ هزار نفر از قبول‌شدگان آزمون سردفتری ۱۴۰۱ باید دوره کارآموزی را طی کنند.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا،‌ حسن بابایی در نشست مشترک خبری امروز با سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پذیرفته شدگان آزمون سردفتری گفت: ۹۵۳۴ نفر در سردفتری نمره کسب کردند و ۹۳۰۰ نفر تایید صلاحیت شدند و تا الان علی رغم پیگیری هایی که شد ۶۶۵۵ نسبت به بارگذاری مدارک اقدام کردند و بیش از ۲۵۰۰ نفر منصرف شدند. مراحل مصاحبه طی می شود و ۵ مرحله تحلیف برگزار شد و ۱۵۱ نفر دیروز ابلاغ گرفتند و تا امروز ۹۰۰ نفر برای اشتغال پروانه گرفتند و دوهفته آینده آخرین مرحله تحلیف را داریم.

وی افزود: ما ۴۰ سامانه مختلف داریم و در دفاتر ۷ نوع سند تنظیم می شود لذا دفترخانه ها محل حرفه ای است و اکنون دوره کارآموزی را تعریف می کنیم و باید دوره کارآموزی را پذیرفته شدگان بگذرانند همانطور که آزمون قضاوت و وکالت این دوره را دارد. مگر افرادی که نیاز به دوره کاراموزی ندارند. ۹۰۰ نفر دفتر یار بودند و با اسناد آشنا بودند و ما برای این ۹۰۰ نفر دوره کاراموزی تعریف نکردیم و بیش از ۵ هزار فر هستند که باید دوره کاراموزی را بگذرانند.

وی افزود: عده‌ای معترضند که برخلاف قانون است و سازمان ثبت به ما پروانه نمی‌دهد باید بگویم سردفتری حرفه فنی و تخصصی است و ما نمی توانیم به فارغ التحصیلانی که به امور سردفتری آشنا نیستند پروانه دهیم زیرا حقوق مردم تضییع می‌شود. این افراد تعجیل نکنند.

وی افزود: آن چیزی که در اذهان برخی شکل گرفته این است که وقتی وارد سردفتری می شویم خیلی از اسناد را تعریف می‌کنیم و مراجعین زیاد و درآمد خوبی داریم باید بگویم درست است ۱۸ میلیون سند سالانه در دفترخانه‌ها تنظیم می‌شود اما برخی دفترخانه‌ها و شرایطشان کشش لازم را در تنظیم سند ندارند. ۱۷۶ نفر سردفتر در این ۱۱ ماهه استعفا دادند.

بیشتر بخوانید:

خندانی: فرایند آموزش سردفتران جدید به زودی شروع می‌شود

اعلام دوره‌های آموزشی کارآموزان سردفتری اسناد رسمی

کتاب جامع قوانین ثبت سیاوش هوشیار

کتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی هوشیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام
    درخواست ما پذیرفته شده ها اجرای کامل قانون است پروانه گرفتن سریع درخواست ما نیست. درجه بندی که ۶ ماه بعد از آزمون اعمال شد، عطف بما سبق نمیشود. آن را حذف کنید و کارآموزی را مانند قبل در مدت ۳ ماه به اتمام برسانید. کارآموزی ۱۴ ماهه هدفی جز خسته کردن و انصراف داوطلب ندارد.

  2. بازار رشته حقوق دیگه الا اشباع هست بخصوص که هر موسسه دانشگاه گلوبلبلی داره لیسانس پذیرش میکنه بدون ازمون به شخصه میگم برین سراغ رشته یا حرفه دیگه ای مکانیک بشین درامدش بهتره تا اتلاف وقت در رشته حقوق اونم تو ایران مگه گرفتین با همون لیسانس موسسه بزنید همون کارا وکالتیو میتونید کنید راحتتون کنم کار نیست پولیم نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا