خندانی: فرایند آموزش سردفتران جدید به زودی شروع می‌شود

پایگاه خبری اختبار- رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: فرایند آموزش سردفتران جدید به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش اختباربه نقل از قوه قضاییه، مراسم تحلیف سردفتران جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور سید صادق سعادتیان معاون امور اسناد، علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران و جمعی از معاونان و مدیران ستادی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تحلیف سردفتران جدیدالانتصاب این سازمان، اظهار کرد: افرادی که به این حوزه وارد می‌شوند باید کسانی باشند که در راستای اعتلای سند رسمی و دفاتر اسناد رسمی تلاش کافی و وافی داشته باشند و افرادی که برای امور مالی اقدامات خلاف قانون وارد این حوزه شده‌اند بدانند که راه را اشتباه رفته‌اند.

وی یادآور شد: کمتر مشاغلی در کشور هستند که برای آغاز ورود به آن‌ها نیاز به قرائت سوگندنامه باشد و شغل سردفتری یکی از این مشاغل است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور عنوان کرد: این موضوع را همیشه ایام و در تمام روزهای کاری به یاد داشته باشید که نیازی به نظارت و بازرسی در حوزه عملکرد شما نیست و همواره خودتان ناظر بر اعمال خودتان خواهید بود.

خندانی خطاب به سر دفتران جدید توصیه کرد: حوزه سردفتری بسیار گسترده است و استفاده از تجربه بزرگان این عرصه برای شما بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی با تاکید بر توجه ویژه به آموزش سردفتران جدید، بیان کرد: در دوره‌های قبلی سردفتران جدید، چند سال به کارورزی و مهارت‌آموزی مشغول بودند که در حال حاضر این رویه تغییر کرده و افراد به سرعت ابلاغ سردفتری دریافت می‌کنند بنابراین لازم است که خود شما نسبت به آموزش و مهارت افزایی تلاش و اهتمام ویژه داشته باشید و همواره از راهنمایی‌ها و ارشادات پیشکسوتان این حوزه استفاده‌های لازم را داشته باشید چرا که تمامی اسنادی که شما تنظیم خواهید کرد دارای اهمیت و حساسیت ویژه است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور ادامه داد: قرار است در آینده آموزش‌هایی برای سردفتران جدید در نظر گرفته شود و مقدمات اولیه این موضوع انجام شده و کارهای نهایی آن در حال انجام است و به زودی فرایند آموزش این افراد کلید خواهد خورد. با توجه به اینکه حوزه سردفتری در سال‌های اخیر به فضای جدیدی وارد شده و به سمت فناوری‌های نوین پیش رفته است لازم است که جوانانی که به درس وارد شدن ایده‌ها و نظرات خود را در جهت بهبود وضعیت منعکس کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی استفاده شده و تلاش داریم تا از نهایت ظرفیت این دفاتر در راستای اعتلای جایگاه خود استفاده کنیم. باید از ظرفیت فناوری نوین و هوش مصنوعی به درستی استفاده کنیم تا به زودی شاهد دفاتر هوشمند و به روز برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم باشیم.

بیشتر بخوانید:

اعلام دوره‌های آموزشی کارآموزان سردفتری اسناد رسمی

بابایی: نمی‌توان به صرف قبولی در آزمون به متقاضیان پروانه سردفتری اعطا کرد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. خدا قوت
    یکبار خسته نشید اصلا عجله نکید
    حالا حالا وقت دارید یکسال چند ماه گذشته تازه میگه
    به زودی شروع می شود

  2. سلام و وقتتون بخیر.لطفا زمان ثبتنام آزمون سردفتری ۱۴۰۲را پیگیری کنید.اسفند به نیمه داره میرسه و فعلا نه سازمان سنجش زمانشو اعلام میکنه و نه سازمان ثبت.

  3. آقای خندانی بیش از یک سال مارا بلاتکلیف رها کرده اید
    دهها مانع برسر راهمان گذاشته اید
    کدامین دوره ها چندین سال کارورز بوده اند؟
    برای ثبت آنی ۳ ماه کفایت می کند. بیش از آن تجربه است که در روند کار به دست می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا