تشریح جزییات تعداد جذب نهایی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

حجت الاسلام مصدق، معاون حقوقی رییس قوه قضاییه:

تعداد جذب نهایی با توجه به نیازهاى هر شهرستان و استان و وضعیتى که نتیجه این آزمون‌ها مشخص می‌کند، صورت می‌گیرد

پایگاه خبری اختبار- حجت الاسلام مصدق معاون حقوقى قوه قضاییه در حاشیه حضور در یکى از حوزه‌هاى برگزارى آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه، در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از وکیل حق آحاد مردم بر اساس قانون اساسى و قوانین عادى است و حتى اگر کسى توانایى گرفتن وکیل نداشته باشد قانون اساسى حاکمیت را مکلف کرده که براى او وکیل انتخاب کند.

به گزارش میزان معاون حقوقى قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در این راستا حاکمیت مکلف است نسبت به موضوع وکالت نظارت داشته باشد و مرکز وکلا و کارشناسان رسمى قوه قضاییه براى اولین بار به برگزارى آزمون به صورت ملى اقدام کرده و به صورت غیرمتمرکز در همه استان‌ها برگزار شد.

حجت الاسلام مصدق تصریح کرد: مرحله اولیه جذب همین آزمون کتبى است و بعد از اینکه داوطلبان نصاب قبولى را کسب کردند نوبت به مصاحبه تخصصى، بررسی صلاحیت‌ها و مسائلى که در آن اختبار شفاهى باید در نظر گرفته شود، می‌رسد؛ اما در رابطه با اینکه چه مقدار از این‌ افراد جذب خواهند شد با توجه به نیازهاى هر شهرستان و استان و وضعیتى که نتیجه این آزمون‌ها مشخص می‌کند، صورت می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵۵ دیدگاه ها

  1. باسلام.ازمون تو حوزه ایلام باور کنید از ازمون کانون هم با نظم تر بود من که فکرشو نمیکردم چون۹۶امتحان دادم افتضاح مسخره و بی نظم بود.سوالات هم مناسب بود وموارد اختلافی زیادی توش نبود نهایتا دستشون درد نکنه

  2. همچنین، دوستان گرامی در خصوص نقد آراء دادگاه‌ها و دیوان عالی کشور و دیوان عدالت اداری می‌تونید مراجعه کنید به سایت پژوهشگاه قوه قضائیه، بخش مربوط به فصلنامه رأی که موضوعات آن نقد آراء با موضوعات مختلف و بسیار مفید می‌باشد، که اصل مقالات تا سال ۱۳۹۶ به صورت فایل PDF و به صورت رایگان قابل دسترس هستند. که سایت اختبار نیز بعضی از این نقدها را منتشر کرده است.

  3. من واهمه دارم از این ادمایی که میخوان مقابل وکلایی که واقعا زحمت کشیدن و به شایشتگی و از مجرای قانونی و سخت وارد این عرصه شدن ظاهر بشن
    واقعا قابل قیاس نیستن این وکیل کجا و ان کجا…

  4. خانم زنده دل
    واقعا براتون متاسفم که پیامای افراد حقیری مثل همین جنابی که خودشونو […] معرفی میکنن […] منتشر میکنین.
    مدیریت سایت اختبار باید به دست افراد لایق باشه نه اشخاصی چون شما

    1. شاید براتون جالب باشه که بدونین دست‌اندرکاران سایت اختبار «انتصابی» نیستن و این پایگاه خبری اختبار توسط همین افراد به قول شما نالایق ایجاد شده و پیش آمده.

  5. سلام
    آزمون در شهر قزوین رو اصول بود به موقع شروع شد به موقع هم تمام شد سوالات پلمپ بود.
    در طراحی سوال هم هیچ غرض ورزی نشده بود.

  6. با سلام و آرزوی موفقیت برای تک تک دوستان . امیدوارم تلاشهایتان به نتیجه مطلوب ختم شود .
    متاسفانه در حوزه امتحانی ما هم کیفیت برگزاری آزمون بسیار پایین بود . خیلی با تاخیر شروع کردند . رفت و آمد زیاد بود . سوالات رو اشتباهی پخش کرده بودند . صندلی بسیار نامناسب بودند. خود دفتر چه ها هم تک رو بودند و از بالا منگنه شده بود این باعث شده بود نتونی روی میز بزاری. در هر حال امیدوارم موقع اعلام نتیجه گل لبخند بر روی لبانتان بنشیند.

  7. سلام .آزمون تو شهرستان خوی خیلی خیلی بی نظم بود.آزمون داخل یک سوله ورزشی برگزار شد .پیام نور قادر به برگزاری چنین آزمون هایی نیست.

    1. در تهران که در حد ازمون های مدرسه ای دبستان بود الحق که کانون وکلا به مراتب شفاف و نظاممندتره که کسی یارای مقابله باهاش نداره

  8. با سلام حوزه شهید شمسی پور تهران اتاق ۳۰۷ یک عزیزی با یکی از عزیزان مسئول حوزه امتحانی هماهنگ شده بود بعد از ۱۵ دقیقه از جاش پاشد و تشریف برد یک جای دیگه … ظن گناه است ولی الله اعلم!
    با اینکه آقای جهرمی را در برنامه بدون توقف حدود سه چهار ماه پیش زیارت کرده و عرض کردم نظم جلسه بسیار مهم است ایشان هم تایید کردند ولی انگار متاسفانه باز هم مناسب نبوده است!
    نمیدانم چه اصراری است که این آزمون را سنجش برگزار نکند! انگار دوستان قسم خورده اند که اجرای آزمون را به سنجش ندهند!

  9. هیچ گاه باور نمیکردم آزمون اینقد توش تقلبی بشه اصلا چنان مسخره و بی برنامه بود این بر آزمون. اصلا هیچ گونه مدیریتی نبود و تقلب وحشتناک توش بود.

  10. با سلام
    در مشهد اما، آزمون سر وقت شروع شد و بیار هم منظم برگزار شد. دقیقا ضابطه مندی کنکور را تداعی کرد.
    با احترام

  11. اتفاقاً، دوست گرامی بنده در زمانی که دانشجوی کارشناسی بودم برعکس جنابعالی با سن کم شاغل بودم و دغدغه مسائل مالی داشتم و به این خیلی اعتقاد دارم که پی و شالوده آدمی در سختی‌ها و مشکلات محکمتر و آبدیده تر می‌شه و اگه خاطر جنابعالی باشه در کامنت‌های قبلی گفتم که از یه خانواده معمولی هستم و افتخار می‌کنم که در سن کم شاغل بودم و کار می‌کردم و این کار کردن و شاغل بودن توأمان بعدا در عرصه عملی وکالت خیلی بدردم خورد.

  12. آقای علی اصغر عزیز، اعتماد نفس کاذب اگه کسی داشته باشه برعکس زمینش میزنه، نه این‌که باعث موفقیت بشه! بنابراین، دوست عزیز اگه اعتماد به نفس کاذب داشتم باید تو همون پله اول بعد از قبولی در آزمون وکالت متوقف می‌شدم اما خدا رو شکر می‌کنم که نشدم، بلکه با توکل به خودش و برنامه ریزی بعد از آزمون هم به زعم خودم تو عرصه عملی وکالت از خودم راضی‌ام. همین الان هم اطلاعات حقوقی و عمومی خودم رو بروز نگه می‌دارم مثلا بازدید روزانه از چند سایت حقوقی مثل روزنامه رسمی و سایت اختبار و سایت‌های انتشارات معتبر حقوقی مثل نشر گنج دانش، شرکت سهامی انتشار، میزان، شهر دانش، دانشگاه تهران، قوه قضائیه و پژوهشگاه قوه قضائیه. در مورد رویه قضایی بروز دادگاه‌ها به کتاب‌های مجموعه آرای قضایی دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران (حقوقی و کیفری)، دیوان عالی کشور (حقوقی و کیفری) و دیوان عدالت اداری از انتشارات قوه قضائیه رجوع می‌کنم و همچنین، کتاب‌های مجموعه مذاکرات هیأت عمومی دیوان عالی کشور مراجعه می‌کنم. با دوستان هم ورودی کانون وکلا و هم دانشکده‌ای جلسات ماهانه هم‌فکری و مشورت داریم در مورد سؤالات و ابهاماتی که در طول ماه برای هرکدوممون پیش میاد. در کنار این موارد مطالعات غیرحقوقی هم دارم.
    با آرزوی موفقیت برای داوطلبان آزمون‌های حقوقی.

    1. یا خدا! نمی دونم چرا یاد دیالوگ سریال گیم آو ترونز افتادم که می گفت مردی که مجبور باشه بگه من شاهم یه شاه واقعی نیست تو کامنتا زیر یه پست آدم پیرامون پست بحث می کنه اگر استدلالش منطقی باشه عقلا قبول می کنند دیگه این همه من فلانم من بهمانم نداره

  13. با سلام، آزمون بسیار بی نظم بود، ساعت شروع آزمون در کرمانشاه ساعت۱۰:۱۵بود و سوالها پلمب نبود.مکان برگزاری آزمون سوله ورزش بود و….

    1. سلام علی راست میگه آزمون ساعت ۱۰/۱۰ دقیقه برگزار شد بعد یه خانم یه بغل سئوال فله ای آورد بهمون داد.معلوم نبود آیا کسانی تونستند از این یک ساعت و ده دقیقه تاخیر برا خودشون استفاده کنن یا ……/۸۰۰ نفر تو همون سالن امتحان دادند.به نظرتون میشود با آرامش امتحان داد؟

  14. متاسفانه کیفیت برگزاری ازمون بسیار پایین بود . اصلا کارت ملی چک نشد . تقلب نیز متاسفانه وجود داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا