تشریح جزییات تعداد جذب نهایی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

حجت الاسلام مصدق، معاون حقوقی رییس قوه قضاییه:

تعداد جذب نهایی با توجه به نیازهاى هر شهرستان و استان و وضعیتى که نتیجه این آزمون‌ها مشخص می‌کند، صورت می‌گیرد

پایگاه خبری اختبار- حجت الاسلام مصدق معاون حقوقى قوه قضاییه در حاشیه حضور در یکى از حوزه‌هاى برگزارى آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه، در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از وکیل حق آحاد مردم بر اساس قانون اساسى و قوانین عادى است و حتى اگر کسى توانایى گرفتن وکیل نداشته باشد قانون اساسى حاکمیت را مکلف کرده که براى او وکیل انتخاب کند.

به گزارش میزان معاون حقوقى قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در این راستا حاکمیت مکلف است نسبت به موضوع وکالت نظارت داشته باشد و مرکز وکلا و کارشناسان رسمى قوه قضاییه براى اولین بار به برگزارى آزمون به صورت ملى اقدام کرده و به صورت غیرمتمرکز در همه استان‌ها برگزار شد.

حجت الاسلام مصدق تصریح کرد: مرحله اولیه جذب همین آزمون کتبى است و بعد از اینکه داوطلبان نصاب قبولى را کسب کردند نوبت به مصاحبه تخصصى، بررسی صلاحیت‌ها و مسائلى که در آن اختبار شفاهى باید در نظر گرفته شود، می‌رسد؛ اما در رابطه با اینکه چه مقدار از این‌ افراد جذب خواهند شد با توجه به نیازهاى هر شهرستان و استان و وضعیتى که نتیجه این آزمون‌ها مشخص می‌کند، صورت می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵۵ دیدگاه ها

  1. با سلام به همه دوستان. من در دانشگاه پیام نور نجف اباد ازمون وکلا قوه قضاییه سال ۹۸ را دادم بزعم بنده بسیار خوب برگزار شد با تشکر از قوه محترم قضاییه و مسئولین محترم دانشگاه پیام نور بالاخص پیام نور نجف اباد بسیار ممنونم

  2. با سلام و تشکر از مرکز وکلا قوه قضاییه آزمون بسیار با نظم و عالی بود حوزه من دانشگاه علم و صنعت بود هیچ مشکلی وجود نداشت امیدوارم این آزمون هر سال برگزار بشه

  3. ازمون در کرج واقعا بی نظیر بود سر موقع برگزار شد و نظارت بالا بود فقط تنها ایرادی که میشه گرفت نداشتن شرایط سنی بود و اجازه شرکت افراد شاغل!
    سوالات استاندارد بود و واقعا در سه تیپ ساده متوسط سخت طراحی شده بود هرکی خونده بود قبوله
    تشکر از اقای جهرمی بخاطر جوان گرایی و اهمیت به جوان ها به امید برگزاری ازمون در سال دو سه بار

    1. شما کدوم کرج بودین
      منم کرج بودم به والله ازمون داغون و افتضاح بودی ازمونمونم یه ربع دیر شروع شد

  4. با سلام و خسته نباشی به کل مجموعه قوه قضاییه
    بابت اجرای آزمون کانون وکلا
    امیدوارم که اعلام نتایج و نیاز سنجی های ظرفیت هر حوزه هر چه زودتر انجام شود
    تا تکلیف خودمون به جهت برنامه ریزی را سریع تر مطلع شویم
    با سپاس

  5. دوست گرامی و محترم آقای وکیلچه، بنده در کامنت‌های قبلی گفتم بنده سوادی ندارم و اگر نظری دادم برا اینه که تجربیات ناقابلم رو در اختیار داوطلبان آتی آزمون وکالت و علاقه‌مند به این شغل قرار بدم.

  6. باسلام به همه دوستان، بنده در دانشگاه شهید اشرفی اصفهان آزمون مرکز وکلا را دادم و خوب برگزار شد البته از لحاظ کمی و کیفی ، باید دوستان تلاش بیشتری کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا