تعداد شرکت‌کنندگان و زمان اعلام نتایج مرحله تشریحی آزمون قضاوت ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- معاون منابع انسانی قوه قضاییه از شرکت حدود ۴۵۰۰ داوطلب در مرحله تشریحی آزمون قضاوت (جذب عمومی) سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش اختبار، معاون منابع انسانی قوه قضاییه از روند برگزاری آزمون تشریحی جذب عمومی منصب قضا سال ۱۴۰۲ که روز جمعه ۲۷ مرداد برگزار شد، دیدن کرد.

بر اساس گزارش منابع انسانی قوه قضاییه، دکتر محمدباقر الفت در این دیدار عنوان کرد قوه قضاییه همه ساله به منظور جذب قضات از بین فارغ التحصیلان مراکز علمی آزمون عمومی برگزار می کند تا از این طریق بهترین و مستعدترین فارغ التحصیلان در سطح کشور را شناسایی و شایستگی علمی آنها احراز گردد و بدین ترتیب بتواند نیروهای باکیفیت را وارد دستگاه قضایی کند.

تعداد شرکت‌کنندگان آزمون قضاوت ۱۴۰۲

 وی افزود: در سال جاری در خرداد ماه امتحان جذب عمومی بصورت تستی از بین ۱۲ هزار نفر از داوطلبان برگزار کردیم، نتایج این آزمون ابتدایی سبب شد که ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از داوطلبان انتخاب و امروز شاهد برگزاری آزمون تشریحی از بین پذیرفته شدگان باشیم و امیدوارم بتوانیم بیشترین تعداد را از بین داوطلبان انتخاب شود.

 معاون رییس قوه قضاییه اذعان داشت: مستحضر باشید این آزمون را از طریق دستگاه ها و سازمان های رسمی کشور برگزار می کنیم که فاقد هرگونه شائبه و تردید در صحت برگزاری آزمون باشد و بیشترین اطمینان برای داوطلبان از حیث صحیح بودن آزمون، روند تهیه سوالات و نحوه تصیح اوراق توسط ممتحنین حاصل شود.

 وی ادامه داد: از حیث موضوعات حفاظتی نیز به منظور حفظ و صیانت از حقوق، داوطلبان اقدامات خوبی تحت نظارت قوه قضاییه صورت گرفته است.

زمان اعلام نتایج مرحله تشریحی

 دکتر الفت خبر داد: امیدواریم نتایج تا پایان پاییز سال جاری اعلام گردد تا از پذیرفته شدگان دعوت بعمل آوریم که در مصاحبه شفاهی و امور گزینشی شرکت نمایند.

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۳۱ دیدگاه ها

  1. سلام تبریک میگم رتبه شدی سوال جزا همون کارمنده ک سرقت کرده لطف کن جوابش برام بفرست تاببینم درست نوشتم یانه آخه اعتراض زدم باتشکر

  2. سلام دوستان. کسی میدونه رتبه تشریحی چندباشه دیگه مصاحبه علمی نداریم؟ رتبه تستی تاثیری داره؟ مثلامن تستی رتبه ام زیر ۱۵ بوده. شنیدم سال قبل برای یک سری افراد مصاحبه علمی نداشتن مستقیم رفتن برا روانشناسی

  3. از یکی از قضات پرسیدم که فارغ التحصیل علوم قضایی بود گفتش به نظر من عمد نیست و استدلال اشتباه در هدف روبهش توضیح دادم گفتش درسته و منم اگه جای تو بودم این پاسخ رو میدادم بازم باید دید نظر مصحح چطوره

  4. دوستان طبق گفته دکتر صادقی اشتباه در هویت قتل روازعمد خارج نمیکنه اما در هدف بله ، سوال بنظر اشتباه در هدف بود چون کارگر قصدفعل را نسبت ب مجنی علیه داشته اما نتیجه را خیر چون مقتول شخص اصلی نبوده پس شبه عمد

  5. من سوال آیین دادرسی مدنی و تجارت و تغریبا خوب جواب دادم سوال اول جزا رو هم تغریبا خوب بودم اما سوال دوم جزاو با این که کاملا بلد بودم نرسیدم جواب بدم و فقط صلاحیت ذاتی و محلی رو جواب دادم امیدوارم ۵۰نمره رو بیارم واقعا خیلی ناراحتم که جواب درست رو میدونستم و وقت نداشتم.
    قتل عمد بود

  6. سلام
    از موارد اشتباه در هویت و تشخیص بود که این نوع از خطا جنایت رو از حالت عمدی خارج نمیکنه؛ ضمنا هم کسی رو که میخواست بکشه و هم مجنی علیه هر دو محقون الدم بودن. فعل مباشر نیز نوعا کشنده بود(به صراحت تو متن سؤال اومده بود: دادن سم کشنده) و به صرف نداشتن قصد باز هم جنایت از حالت عمد خارج نمیشد.

  7. استادی که استدلال کردن خطای محض!!!!؟؟؟
    شما را به خداوند قسم میدم یک بار جلد دوم کتاب استاد محمد علی اردبیلی در باب جزای عمومی را بخوانید .
    هم عنصر مادی و هم عنصر روانی که قصد ارتکاب جنایت از سوی متهم است وجود داشته .فلذا به صورت اجمالی عرض میکنم که … آقای دوستی مدیر رستوران معاونت در قتل عمد . آقای باقری مباشرت در قتل عمد و آقای بهرامی با تهیه مواد سمی برای ارتکاب جنایت مشارکت در قتل عمد و….

    1. حالا خواهیم دید موقع اعلام نتایج که چه نوع قتلی هستش.قوه قضائیه بیکار نیست برای آزمون قضاوت سوالی بده که جوابش از بدیهیات باشه.در نگاه اول همه میگن عمد.. ولی کتاب میرمحمد صادقی رو بخونید گفته خطای محض ولاغیر چه ربطی به اردبیلی داره.. سوال تله داشته که همه بگن عمده.. اون قید سم کشنده تله سوال بود دوست عزیز

      1. “دادن سم کشنده” همانطور که از نامش هم پیداست پر واضحه که عملی نوعا کشنده است و حتی در صورت نداشتن قصد بازم قتل عمد هستش. خیلی بدیهی و مشخصه. اتفاقا چون خیلی مشخص بود یکسری از دوستان شک کردن.

    2. بنظرم عنوان اتهامی آ بهرامی ام میشد معاونت در قتل عمد؛ تهیه سم کشنده میشه تهیه وسایل و مقدمات انجام جرم که تو تعریف معاونت در جرم اومده به صراحت.

    3. کتاب استاد میرمحمد صادقی که منبع ازمون بود دقیقا مثال آورده که اگه یکی قصد کشتن دیگری با سم داشته باشه و یکی دیگه بخوره خطای محض ،شما هم باید طبق منبع معرفی شده جواب بدید نه نظر اساتید دیگه.پس خطای محضه.حالا تو قسم میدم به خدا برو قسمت خطای محض و اون مثال بخون جان مادرت

    4. سلام دوست عزیز که من رو استاد خطاب کردید به استحضار عالی می‌رساند که اولا اینجانب استاد نیستم و فقط یک دانشجوی علم حقوق هستم و در همه مراحل سعی دارم که با مطالعه دقیق منابع حقوقی چیزی یادبگیرم. و دوما الان که نتایج تشریحی اعلام شده رتبه یک۱ آزمون تشریحی شدم. باآرزوی موفقیت برای همه دوستان گرامی

  8. سلام دوستان.. سوال جزا جوابش میشه خطای محض؟ چونکه نه قصد فعل داشته نه قصد جنایت. و مورد هم از موارد اشتباه در هویت و شخصیت نیست بنظرم..

      1. سلام
        اشتباه در تشخیص و هویت بود؛ ضمنا چون فعلش نوعا کشنده بود حتی اگر قصد هم نداشته باشه میشه عمد.

      1. ازسه تا وکیل همکار و دو تا قاضی پرسیدم گفتن قتل خطای محض.. در رویه قضایی قضات اکثرا این مورد رو قتل خطای محض میدونن

        1. آزمون یعنی کتاب و قانون،
          رویه جاری منبع امتحان نیست مگر اینکه رأی وحدت رویه باشه.
          قتل عمد بود

          1. همون کنابی ک شما میگی. کتاب دکتر صادقی بخش جرایم علیه اشخاص مبحث اشتباه در هدف رو بخون متوجه میشی. مثال نوعا کشنده که شلیک به سمت شخصی هست رو تو اون مبحث آورده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا