جهانگیر: پرونده لو رفتن سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه در مرحله تحقیقات مقدماتی است

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی قوه قضاییه گفت که پرونده مروبط به سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اسفند ۱۴۰۲ در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

به گزارش اختبار، اولین نشست خبری اصغر جهانگیر، به‌عنوان سخنگوی قوه قضاییه امروز، سه شنبه ( ۱۱ اردیبهشت‌ماه) با حضور خبرنگاران برگزار شد.

وی در بخشی از این نشست درباره آخرین وضعیت پرونده آزمون وکالت مرکز وکلا گفت: سازمان سنجش مدعی است ما حفاظت لازم را به عمل آوردیم؛ پرونده‌ای در این خصوص در دادسرای کارکنان دولت تشکیل شده که در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

گفتنی‌ است دومین آزمون سال ۱۴۰۲ مرکز وکلای قوه قضاییه عصر روز جمعه ۱۸ اسفند برگزار شد و اندکی پس از برگزاری این آزمون زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال لو رفتن سوالات در فضای مجازی منتشر شد و برخی داوطلبان مدعی شدند یک کانال تلگرامی ساعاتی قبل از برگزاری، سوالات آزمون را منتشر کرده است.

با بالاگرفتن موضوع، محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه روز ۲۱ اسفند اعلام کرد: کلیه بخش‌های ذیربط در دستگاه قضایی از جمله «مرکز حفاظت و اطلاعات»، «دادستانی تهران» و «مرکز وکلا» دستور می‌دهم که در رابطه با موضوع لو رفتن سؤالات آزمون وکالت، پیگیری‌ها و بررسی‌های کامل و جامع را انجام دهند و هر فردی در این قضیه مقصر بوده را شناسایی و مورد تعقیب قرار دهند.

یک روز بعد (در ۲۲ اسفند) سخنگوی وقت قوه قضاییه ادعای لو رفتن سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه را «در حد زمزمه» دانست و گفت:

« دستگاه‌های امنیتی نیز در حال بررسی صحت و سقم موضوع عنوان شده هستند. قوه قضاییه موظف است حقوق احدی از شرکت کنندگان در این آزمون تضییع نشود و مردم مطمئن باشند اگر متخلف و مقصرین احتمالی در این قضیه وجود داشته باشد مورد تعقیب و مجازات قانونی قرار خواهد گرفت.»

بااینحال رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در فروردین سال جاری مدعی شد «لو رفتن سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه شایعه‌ای بیش نبوده است». عبدلیان‌پور همچنین گفت: «تحقیقاتی صورت گرفته و مشخص شده است که این شایعه‌ای بیش نبوده و آزمون به صورت قانونی برگزار شده است.»

عبدلیان‌پور درحالی موضوع لو رفتن سوالات را صرفاً یک «شایعه» دانست که به گفته سخنگوی قوه قضاییه، تحقیقات درخصوص این ماجرا هنوز در مرحله مقدماتی است.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. بلاتکلیفی های همیشگی، لطفا در اسرع وقت یا نتایج آزمون مشخص شود یا مبالغ دریافتی از داوطلبان به حسابشان عودت گردد .

  2. سلام و احترام نتایج دیگه فکر کنم این هفته باید اعلام شود یا نهایت هفته دیگر
    ولی باتوجه به اینکه نتایج کاملا آماده می باشد امیدوارم همین هفته اعلام شود تا از استرس کلی جوان ایرانی کاسته شود
    ان شاالله تمامی اشخاصی که زحمت کشیده در این آزمون و آزمون های دیگر موفق و سربلند باشند
    امیدوارم این هفته اعلام شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا