لایحه عفاف و حجاب برای چهارمین بار به شورای نگهبان ارسال شد

پایگاه خبری اختبار- لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» برای چهارمین بار به شورای نگهبان ارسال شد.

به گزارش اختبار، غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب به تسنیم گفت: «کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.»

غضنفرآبادی همچنین اظهار داشت: »عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است. از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.»

روز ۹ فروردین‌ماه سال جاری بود که سخنگوی شورای نگهبان از عدم تایید این لایحه و بازگشت آن به مجلس برای سومین بار سخن گفت.

لایحه موسوم به لایحه عفاف و حجاب با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی به شکل غیرعلنی در کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسیده و اصلاحات آن نیز به همین شکل در کمیسیون مذکور انجام شده است.

متن نهایی مصوبه کمیسیون پس از اولین ارسال به شورای نگهبان در رسانه‌ها انتشار یافت اما سومین و چهارمین مصوبه ارسال شده به شورای نگهبان و تغییرات لایحه در دسترس شهروندان نیست.

در وب‌سایت شورای نگهبان نیز تنها تا مرحله دوم ایرادات منتشر شده و سومین و چهارمین اصلاحیه لایحه و نیز سومین نوبت ایرادات شورای نگهبان تاکنون انتشار نیافته است.

به این ترتیب لایحه‌ای که درصورت تبدیل شدن به قانون زندگی میلیون‌ها زن و مرد ایرانی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، همچنان به شکل مخفیانه در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا