توضیح عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز درباره سوال ۴۸ آزمون وکالت

پایگاه خبری اختبار- عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز توضیحاتی درباره سوال ۴۸ آزمون وکالت ۱۴۰۲ ارائه کرد.

به گزارش اختبار، آزمون وکالت ۱۴۰۲ روز جمعه ۱۳ مرداد در سراسر کشور برگزار شد.

پس از برگزاری این آزمون انتقاداتی نسبت به بعضی سوالات مطرح شد، از جمله بعضی داوطلبان سوال ۴۸ این آزمون را خارج از منابع مطالعاتی اعلام شده در آگهی ثبت‌نام آزمون وکالت ۱۴۰۲ می‌دانستند.

این سوال که جزو سوالات درس حقوق تجارت بود، به شرح زیر است:

۴۸- یکی از مدیران شرکت تعاونی بدون اجازه هیئت مدیره، نسبت به فروش اتومبیل خود به شرکت تعاونی اقدام می‌کند. کدام مورد در خصوص این معامله صحیح است؟

  1. صحیح است، مشروط بر اینکه غبطه و مصلحت شرکت مراعات شده باشد.
  2. در صورت عدم تصویب مجمع عمومی، قابل ابطال است.
  3. با توجه به سکوت قانونگذار، معتبر است.
  4. در هر حال، باطل است.

در واکنش به این انتقاد، فرشید فرحناکیان، عضو هیات مدیره کانون مرکز و مدرس حقوق تجارت در حساب توییتری خود نوشت:

به موجب قسمت اخیر ماده ۱۰ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی «معاملات مدیران شرکتهای تعاونی و اتحادیه های تعاونی مشمول ماده (۱۲۹) قانون تجارت خواهد بود».

لذا پرسش ۴۸ ‎آزمون وکالت ۱۴۰۲ خارج از منابع معرفی شده ‎اسکودا طرح نگردیده‌است.

بیشتر بخوانید:

سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۲ (نسخه غیر رسمی)

نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲ اواخر شهریور اعلام می‌شود

تهیه کتاب قوانین خاص منبع آزمون وکالت

دوره قوانین عام و خاص منبع آزمون وکالت پایگاه اختبار

دوره قوانین عام و خاص منبع آزمون وکالت شامل کلیه منابع اعلام شده از سوی اسکودا و مرکز وکلای قوه قضاییه همراه با آرای وحدت رویه می‌باشد.

برای تهیه این دوره از لینک زیر اقدام کنید یا با شماره ۰۲۱۶۶۴۱۳۲۸۰ تماس بگیرید:

دوره قوانین عام و خاص منبع آزمون وکالت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. خدا وکیل وکلای محترم الان امتحان به این سختی بدن قبول میشن روسای کانون ها امکان قبولی نداران

  2. چرا سعی میکنید سوالات غیراستاندارد طرح کنید واقعا هدفتون چیه؟؟؟؟ از سال آینده بگین بوستان و گلستان سعدی دیوان حافظ مثنوی معنوی هم بخونن تفسیر و نقد و بررسی اشعار رو در چند خط طرح کنید با جوابهای طولانی …… عقده گشایی هم حدی دارد

  3. ضمنا تکمیل ادامه حرفام سوال شصت تجارت هم ایراد داره و همچنین ۴۵ اونی میتونست جواب سوالات تجارتو بده که کتابه خوده طراحو خونده بود! سوالات ۴۰درصدشون کلا غیراستاندارد و ابهامی بود ما که زدیم درست ولی این حق نیست بقیه عزیزان پیگیر باشن برای حذف و عدم چندین سوالات تو مدنیم بود تو سوال نکاح منقطع یا خیلی از سوالات دیگه اسم کتابو همه میدونن هرکی خونده بود مدنی و تجارت و ایین دادرسی اون ناشرو قبوله وگرنه به خیال خودت زدی درست چون تالیفی غیراستاندارد بودن .

  4. مشخصه طراح این سوال کی بوده خا عزیزه طراح ماده ۱۳۱ و اصلاحیه ماده ۱۳۰ هم میگه ابطال نشه اون معامله کماکان نافذه یه نگاه به چینش جوابا بکنید خداوکیلی اون از اون سوالاس که نباید جواب داد چون غلط طرح شده اگه منظور طراح کلا عدم اطلاع باشه و عدم تصویب مجمع قابل ابطاله اینجاهم نگاه کنیم ضرر زیانی وارد نکرده ماشین خوده مدیر بوده که صحیحه حالا شما پیدا کن نارنگی پوستش زرده؟ سبزه؟ نارنجیه؟ این سوال اصلا استاندارد نبود چون فقط گفته بدون اجازه هیت مدیره ! ادامه نداده ! اگه با روشا تستا مهندسی بخواییم جواب بدیم یعنی همون رد گزینه با واژه ابطال و باطل چهار خط میخوره سه هم میمونه گزینه دو و یک که دو مد نظر طراحه که با بی دقتی طرح کرده سوالو وگرنه در عمل گزینه یک صحیحتره ! فلسفه هم ۱۲۹ برای اینه سود و ضرر نامتعارف نیاد ایا اینجا نامتعارفه خیر نیست یکه قبول کنید سوال غیراستاندارد طرح شده ولی طبق کتابه خوده طراح گزینه دو صحیحه !

  5. سلام من هم با نظر شما اقای “حامد” موافقم.اما متاسفانه کو یک پاسخ درست حسابی. به نظر بنده سوالات آزمون دیروز بسیار غیر استاندارد طرح شده بود؛ با صورت سوالاتی بسیار طولانی؛ مطالعه خود صورت سوال، بسیار وقتگیر بود چه برسد به درک آن. این یعنی اوج تنگ نظری و بی منطقی طراح.

  6. حامد عزیز سلام… بهترین کیفیت سنجی در خصوص استاندارد بودت یا نبودن سوالات نمرات تراز داوطلبان است… هر جقدر سوالات یک آزمون رقابتی استانداردتر و علمس تر باشد تراز داوطلبان (به صورت جمعی) رو به افزایش می گذارد… و هر چقدر سوالات غیراستاندارد و غیر علنی و پیچیده و طولانی و عجیب و غریب و بودار باشند تراز همه پایین می آید… مثلاً در یک آزمون استاندارد تراز رتبه یک آزمون حدود ۱۳ هزار خواهد شد… اما در یک آزمون غیرعلمی و غیر استاندارد تراز رتبه یک به حدود ۱۰.۰۰۰ تنزل پیدا خواهد کرد… به این ترتیب نمره تراز مجموع داوطلبان کیفیت کلی آزمون را بیان می کند…. در خصوص انتقاداتی که برخی اعضای کانون وکلا به قانون تسهیل می کنند فقط کسانی که اشراف به این موضوع و جنبه علمی نمره تراز داشته باشند متوجه خواهند شد که در واقع انتقاد از کاهش سطح نمره تراز داوطلبان در واقع به معنای اعتراض به عملکرد خود کانون وکلا در نحوه طراحی سوالات است… و آقایان اگر این موضوع را بدانند شاید دیگه اینقدر این موضوع را مطرح نکنند… چون متخصصان این زمینه همه متوجه خواهند شد که آزمون استاندارد نیست وگرنه تراز یک در صد برتر باید بالای ۱۱ هزار باشه… وقتی پایین تره یعنی آزمون… … …

  7. با عرض سلام خواستم بگم کسی درباره استاندارد بودن یا نبودن سوالات و زمان کم آزمون هم نظر بده یا لااقل ی سامانه بزارن برای نظرسنجی از نوع سوالات نه اینگه نظرسنجی درباره شرایط و پذیرایی و …
    با تشکر حامد آصفی

    1. دوست گرامی! این شرکت کنندگان هستند که باید تابع دیسیپلین برگزار کننده باشند یا نه این برگزار کننده است که باید از شرکت کنندگان خط بگیرد؟! بالاخره در همه جا یک معیاری وجود دارد. با این روش بلوا و آشوبی که در فضای مجازی می بینیم هیچ آزمونی قابل برگزاری نخواهد بود!! آزمون وکالت دیروز انصافا استاندارد بوده با یان وجود واقعا نمی دانم اینهمه آه و ناله برای چیست؟ همین آزمون ساده را هم بر نمی تابند دوستان؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا